WE ❤️ PARADISO…

.. Står der på skiltet, og det mener vi faktisk også selv! 😃 Velkommen til mit nyeste blogindlæg om fars fede familieferie.

Og inden jeg kommer for godt i gang, skal jeg for god ordens skyld lige sige, at vi selv har betalt hver eneste krone og tyrkiske lire, som er brugt på ferien – så ingen reklame, kun de varmeste anbefalinger. Dertil kommer historien også om, at ungerne troede vi skulle i sommerhus. 🤣

Jeg tror ikke vi har været helt alene om at afvente de gode tilbud, og hver eneste dag, flere gange om dagen tjekke diverse rejseselskaber for at finde det bedste tilbud.

Men det lykkedes – Måske ikke nødvendigvis det bedste/billigste tilbud, men det blev i den grad den bedste ferie! 😍

Vi har 2 gange tidligere besøgt Alcudia på Mallorca, og selvom drømmen nok var at vende snuden den vej og vælge den ”sikre” ferie, så blev det slet ikke på den spanske ø vi rejste til. Vi valgte nemlig at rejse til Tyrkiet, hvor Trine og ungerne aldrig har været – og hvor jeg har været en enkelt gang for +15 år siden.

Når man finder et helt perfekt sted, så ønsker man jo nok faktisk mest af alt at holde det hemmeligt for alle andre. Det kan jo ikke helt lade sig gøre med et 5* hotel, så derfor giver det også god mening, at mit første blog indlæg i lang, lang tid kommer til at omhandle vores ferie - og samtidigt vise hvordan vi holdte vores 1 års bryllupsdag. ❤️

Vi bookede rejsen gennem BravoTours den 15. juli til Hotel Club Paradiso lidt udenfor Alanya i Tyrkiet, og den 20. juli rejste vi. For os var det vigtigt at der var vandrutsjebane og pool, for ellers ville ungerne ikke synes det var specielt sjovt. Næste kriterie var, at vi ikke gad stå for maden, så vi skulle have en rejse med all inklusive – det har vi i øvrigt aldrig prøvet før. 🙈

Allerede 2 dage inden afrejse startede den gode service fra Bravo Tours - de ringede fra Tyrkiet for at høre om vi var klar til at rejse. Det har jeg alligevel ikke oplevet før, så det skal de alligevel også have ros for, selvom jeg ikke får noget for at skrive det. 👏🏻

Snydt, godt og grundigt

Vi fløj fra Aalborg Lufthavn, og med bilen pakket, som var vi på vej i sommerhus, så tog vi fusen godt og grundigt på Sofia og William. De elsker at flyve og elsker at komme på ferie, så det var den bedste idé vi havde fået længe med at holde det hemmeligt for dem. Vi optog det hele på video, og den vil jeg snarest muligt dele også. 😅❤️

Som I læste længere oppe, så har vi rejst lige midt i den varmeste måned. Og da vi ankom til Tyrkiet omkring kl. 23:30 lokal tid, så ramte vi altså lige 29 graders varme. Puha det var varmt. Og her kommer vi faktisk til det eneste minus ved turen – udover vi selvfølgelig havde glemt at der var +2,5 times kørsel fra lufthaven til hotellet. Men aircondition var ikke tændt eller havde været det tidligere – Det var ret øv, så selvom kl. var over 2 om natten da vi ramte hotellet, så var der simpelthen alt for varmt, og vi endte med at ungerne først sov kl. 3. Men selvom vi startede lidt skævt med det varme klima på værelset, så blev det heldigvis overskygget af alt det andet vi oplevede på ferien.

Vi fik en 4 værelses lejlighed, så der var plads til både tøjværelse, børneværelse, soveværelse til os og en stue/alrum – Top lækkert. Og så med en altan med havudsigt og solnedgang – og vigtigst af alt på værelset, en aircondition 😅

1 års bryllupsdag

Søndag da vi vågnede var det jo vores 1 års bryllupsdag. Og tro det eller ej, så er jeg faktisk ikke særlig god til det der med at overraske med gaver og alt det der - men denne gang tog jeg ihvertfald røven på Trine.

Medbragt i en kuffert, helt uden hun vidste det, havde jeg nemlig en helt specielt gave med - 1 stk gavekort på en ekstra sten til hendes ring. Resten af vores bryllupsdag blev tilbragt ved poolen, i solen og med dejlig mad.

Hotel Club Paradiso, Alanya, Tyrkiet

Hotellets all inklusive tilbyder mad fra 7 – 21, så der er virkelig rig mulighed for at få noget at spise.

7 – 10 var der morgenmad

10 – 11 var der sen morgenmad

12:30 til 14 var der frokost

18:30 til 21 var der aftensmad

Og som om det ikke var rigeligt med mulighed for at få noget mad, så kunne du fra 12 til 17 få tyrkiske pandekager og bagekartofler med fyld, is, vafler, burger, pizza og pomfritter. Og hele tiden var der naturligvis frit med drikkevarer. Og nu lyder det som om det var feriens højdepunkt at der var nok mad 😂🤪 Det var det selvfølgelig ikke, men det er faktisk utroligt rart ikke at skulle tænke på mad selv – og her var maden faktisk virkelig lækkert! Og hvad jeg selv synes var endnu bedre, var at det var OK hvis ungerne ikke spiste så meget eller spiste helt op – der har jeg lidt en anden holdning hvis man er på restaurant og bestiller dyr mad 🙊

Som tidligere nævnt, så var det vigtigt med vandrutsjebaner og nogle gode pools. Og det skal jeg da love for der var! Det var en fest uden lige for William og Sofia. Og faktisk også for mig, for der var også masser af aktiviteter ved poolen – Til en lettere irritation for Trine, der bare gerne vil ligge i fred og slikke sol 🤷🏼😂☀️

Udover at bade i poolen dagen lang kun afbrudt af at skulle spise, så gik vores ferie faktisk næsten kun bare med det. Dejligt afslappende og afstressende. Og så fik de begge 2 lært at svømme uden luffer! Kæmpe optur.

Men vi fik faktisk også et par nye bekendtskaber, til stor fornøjelse for både Sofia, William og os voksne. Vi mødte 3 andre voksne, som havde 3 børn med også – Virkelig godt med noget underholdning til både børn og voksne om aftenen og dagen selvfølgelig. Og så blev vi meget klogere på den tyrkiske kultur.

Hotellet og ferien får 5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ herfra og det kan varmt anbefales at tage derned.