När det kommer till mat är det där jag brister som mest. Jag älskar att äta nyttigt, oftast är jag mer sugen på goda sallader och grönsaker än vad jag är på burgare och pizza. Däremot har jag dålig rutin när det kommer till mat pga jag äter inte på bestämda tider vilket resulterar i att jag blir super hungrig och behöver nått snabbt. Oftast har jag inte nått snabbt nyttigt hemma eller så blir jag sugen på choklad/chips osv. Om jag äter det blir jag proppmätt ett tag och sedan vrålhungrig + söt eller salt sugen dagen efter - dvs det blir en ond cirkel.

Men jag har de senaste veckorna blivit lite bättre på det. Jag har börjat ha kylskåpet fyllt med nyttigare saker. Sallader är mina favorit måltider, vilket också är väldigt simpelt. I början av veckan brukar jag skära upp romansallad i en matlåda så jag alltid har färdigskuren sallad, detta gör jag även med honungsmelon. Vindruvor har jag också alltid vilket också är ett lätt mellanmål om man är sugen på nått eller lite små hungrig. Sen eftersom jag äter mycket på jobbet är det inte så många dagar jag gör maten själv, därför väljer jag ett protein per vecka (tillexempel: lax, parmaskinka, tonfisk..) som jag då försöker variera lite med. Min favorit just nu är parmasalladen. Det tar endast några minuter att slänga ihop och det är så himla gott.

Det jag dock har lite problem med är min frukost, jag brukar vanligtvis vara rätt hungrig på morgonen men samtidigt inte så sugen på nått. Ibland tar jag bara en kaffe och blir mätt på det men det är ju inte direkt det bästa. Har börjat med att äta en liten yoghurt med lemoncurd eller passionsfrukt i botten vilket fungerar super.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

För att hitta en hållbar viktnedgång behöver man hitta någonting som är kul (iaf enligt min uppfattning). Att ta sig till gymmet för sen hata varenda sekund av det kommer inte hålla i längden - däremot ska man alltid ge det en chans innan man ger upp eftersom man oftast inte älskar saker direkt, speciellt om man känner sig lite obekväm. Det jag gillar med gymmet är att man kan variera så mycket. Man kan ändra sitt träningspass om man inte känner för att göra det man hade planerat. Tillexempel, har jag planerat att köra ett superhårt pass med de muskelgrupperna jag tycker är tråkigast att träna - då byter jag ut det och gör ett svammel-pass. Ett pass jag testar lite nya övningar eller gör övningar jag tycker om eller de som är roliga att göra. Jag kör inte ett intensivt pass utan tar det mer lugnt. Då brukar det vara lättare nästa gång man inte känner för att träna att dra sig dit och känna att man inte MÅSTE. Det brukar ändå sluta med att jag har ett rätt bra träningspass pga jag sänkte ribban men jag presterade ändå så mycket högre än var ribban låg.

Men mitt favoritsätt att träna på är som sagt lite olika beroende på hur dagsformen är. Men oftast kör jag väldigt intensivt, mitt mål är att svettas genom hela träningspassen, sådär så det verkligen rinner. Just nu har jag börjat med att köra 15-30min uppvärmning/cardio och går sedan vidare till maskiner eller vikter. Jag älskar att köra superset, kan blanda lite vad som när det gäller det. Jag vill i princip aldrig sitta still och vila. Kan blanda någon tricep övning med axlar eller framsida lår med baksida lår etc. Egentligen gör jag bara det som känns som okej blandning men inte exakt samma muskel. Det känns som att jag får ut mer av tiden på gymmet då. Can't wait to come back to the gym (ännu sjukstuga).

Likes

Comments

Som vanligt när jag börjar träna mer intensivt blir jag sjuk, vilket jag självfallet blivit nu. Men jag har inte tänkt tappa motivationen pga detta utan istället väljer jag att försöka bli mer taggad, så jag kollar videor och övningar jag kan göra, börja planera in mina träningspass etc. Jag har tänkt börja med att försöka ha 5 dagar med träning i veckan, vilket kanske låter ambitiöst men jag känner att det är något som skulle kunna funka för mig. Någonting liknande har jag tänkt börja med:


Måndag: Ben/Rumpa/Mage + 30min kondition

Tisdag: Axlar/Tricep/Mage + 30min kondition

Onsdag: Rygg/Mage + 30min kondition

Torsdag: Ben/Rumpa/Mage + 30min kondition

Fredag: VILA

Lördag: VILA

Söndag: 30min kondition


Min tankte bakom detta schema är att jag ska försöka följa det (såklart) men också de dagarna jag ej hinner eller känner för att träna har jag tänkt dra mig dit för att i alla fall köra lite cardio. Men det är ett test-schema det här, sen får vi se hur det går. I'll keep you updated.

Likes

Comments

Jag har alltid älskat att träna, spelade fotboll när jag var yngre och efter det började jag så småningom hitta till gymmet vilket jag snabbt blev addicted av. Jag har däremot haft perioder utan träning (låååånga perioder) men har alltid längtat tillbaka pågrund av att jag mår väldigt bra av det. Just nu har jag en riktigt dipp period, den största dipp perioden i mitt liv faktiskt. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör och känner knappt igen min egna kropp. För ungefär två veckor sen skaffade jag gymkort och har sen dess varit dit 5ggr, och jag som är väldigt hård mot mig själv (aren't we all) tycker inte det är bra nog. Men jag jobbar med dom tankarna och ska försöka få bort dom eftersom man kan inte gå från 0-100 över en natt. Hur som helst, jag har nu bestämt att jag ska börja blogga, framförallt mina framsteg men också mina bakslag - detta kommer alltså bli min träningsdagbok.

Likes

Comments