Äntligen framme

I går kväll åkte vi ner till Malmö, till moster, och sov över en natt eftersom att vi inte kände för att åka från Ljungby tidigt på morgonen. Alarmet ringde klockan 7:00 och vi slängde i oss lite frukost. Strax efter 8:00 åkte vi mot Hyllie station, för att ta tåget över till Kastrup. När vi väl kom dit checkade vi in vårt bagage, gick igenom säkerhetskontrollen och sedan begav vi oss till Starbucks där vi köpte lite till frukost/fika. Jag och Julia köpte varsin frappuccino, det var så gott. Planet var några minuter försenat, så det tog en stund innan vi fick stiga på det. Runt 11:40 lyfte vi och begav oss vidare mot Rom. Resan dit gick fort, tycker jag, och piloten lyckades flyga ikapp tiden. Vi landade sedan i Rom strax efter 14:00. När vi hämtat ut vårt bagage tog vi en taxi till hotellet och tog det lite lugnt innan vi gick ut en sväng för att utforska/käka. Vi strosade omkring längs med Roms gator och hamnade framför Colosseum. Alltså, vilken mäktig byggnad det där är. Imponerande att de lyckades bygga den då det inte fanns samma hjälpmedel, som i dag. Nu är vi återigen tillbaka på hotellrummet. Jag och Julia har ett eget rum, vilket är skönt. Vi ska vila upp oss en stund till innan vi går ut och sätter oss på en restaurang för att förtära något gott.

Jag passade på att ta några bilder medan vi var ute och gick, men även under resan hit.