The handmaids tale- Recension

Hej

Hur mår ni denna soliga dag?

Igår som sagt kollade jag klart på säsong 1 av the handmaids tale och vad tyckte jag då? Jo Jag tycker dom gjorde serien och första säsongen riktigt bra. Scenerna ser riktigt äkta ut och man ser hur Offred ibland verkligen lider. Och även såklart de andra kvinnorna. Sexscenerna när själva ceremonin är när Offred ska bli gravid ser också riktigt äkta ut. Man tror när man ser de att de faktiskt har sex på riktigt. Vet inte om de har de men tror inte de. Samtidigt som man ser hur de lider när de slaviskt ska ha sex. Så de har gjort de riktigt bra och skådespelarna är riktigt grymma och duktiga. Kan säga ju längre in i säsongen ju mer provocerad blir man. Dels under Cermonin (Sexscenerna) för man ser hur de använder Offred och de andra kvinnorna som sexleksaker eller ja inte som en kvinna. Och man blir verkligen arg och frustrerad. För ingen kvinna vill ju känna sig som en sak. Kort och gott en riktigt bra säsong och ni som har sett serien vad tyckte ni? Måste bara säga att jag tycker verkligen om Offreds och Nicks relation, han behandlar henne som en kvinna och inte som en sak. Om man ser säsong 1 så förstår ni vad jag menar.

Såg trailern för säsong 2 igår när säsong 1 var slut och säsong 2 verkar bli ännu bättre men ännu hemskare. Jag blev tillochmed lite rädd eller inte rädd men kanske mer att jag tyckte de var läskigt. För de ser så äkta ut. Detta är säsong 2 trailern till den👆

Kollade även om storytel hade boken och de hade dem. Både på engelska och en som var översatt till svenska. Är riktigt sugen på att läsa den. Men kommer helt klart fortsätta se säsong 2 idag. Tänkte tillochmed fortsätta igår men då hade de blivit försent. Där emot så ska jag säga att om man lätt blir arg eller provocerad av kvinnorna i denna serie blir behandlde som sexslavar för att föda parets barn. varnar jag er lite. Men helt klart är det en serie ALLA borde se.