Ridning och bokrecension

Hur mår ni?

Här är man både frusen och trött, jag var och red idag i Köping och tur var väl att jag satte på mig en jacka ovanpå tröjan för det var väldigt kallt ute. Hade det inte blåst ute som bara den tror jag att det hade varit skönt för solen tittade fram. Men frös gjorde jag för det blåste kallt och hela luften skriker höst. Det gick från sommar till höst på en dag. Men iaf när jag åkte till köping och medan jag väntade på att få rida lyssnade jag klart på 8 boken av Chris carter. Bokrecensionen kommer längre ner. Vi red inte ute idag för det blåste kallt. När jag kom hem sen vid 12 åt jag frukost och läste bloggar innan jag kröp ner i min varma säng och värmde mig. Jag både frös och var trött för jag sov inge bra alls inatt. Hade svårt och somna och så vaknade jag av och till. + att jag vaknade nästan 1h före klockan och inte kunde somna om. Så var skönt att få sova lite mer.

Nu till bokrecensionen. Det här var alltså bok 8 i Robert Hunter serien. 👆 Visst finns det 10 delar i serien? @Naatly

I denna bok får man följa Robert och hans kollega Carlos jaga en förövare som först letar efter sina offer på sociala medier och letar sen upp dom för att döda dom, Robert och Carlos Har svårt för att hitta länken till vad alla offer har gemensamt. Förövaren låter en nära person se på när han dödar sina offer via ett videosamtal. Han ställer personen han ringer 2 frågor. Svarar personen i andra änden rätt på frågan får den rätt. Svarar personen i andra änden fel på frågan gör han illa sitt offer och personen till offret får se på. Mördaren är närmre än vad dom tror och dom har träffat på honom flera gånger. Så vem är det?

Precis som bok 7 var jag helt säker på att jag visste vem mördaren var, misstänkte dock en annan också i boken. Men riktigt bra och spänningen stiger ju närmre slutet man kommer. Man vill liksom bara få reda på vem mördaren är och varför. Gillar man Deckare/thrillers och spänningsromaner så är detta något för dig. Dom 5 första böckerna i serien finns nu översatt till svenska på storytel.

Nu ska jag fortsätta vila, ville helst av allt fortsätta sova men jag kom upp och nu ska jag ligga och värma mig under en filt. Vill inte gå ut mer idag då det är kallt.

Kram/hugs/Amanda

To all my followers around the world you can now use google translate to better understand.