Recension making a murderer

Hoppas det är bra med er?

Jag tänkte skriva lite om mina tankar om denna dokumentär såg klart hela igår och nu tänkte jag berätta lite om vad jag tror.

Det handlar ju Steven Avery som först sitter inne i 18 år för något han inte har gjort. Blir frisläppt 2003 och hinner vara ute i ungefär 2 år innan han blir gripen igen denna gången för att ha mördat Teresa Halbach. Efter några månader så blir Brendan Dassey då som 16 åring inkallad för förhör, och polismännen mer eller mindre tvingar fram svar från Brendan. Både Steven och Brendan blir dömda för att ha mördat Teresa, bevisen är dock få som visar att det var dom. Under tidens gång får man se hur dom kämpar för sin rättvisa och bevisa att dom är oskyldiga. Jag tycker serien var bra men jag tycker det bara finns ett ord som beskriver serien och deras liv. Och det är tragiskt. Om jag tror om dom är oskyldiga så är svaret ja, tror absolut inte att Brendan kan ha gjort något av detta han är tystlåten och så som dom beskriver honom snäll. Och jag håller med dom. Jag tycker att det går inte ihop hur dom två skulle ha gjort det, så efter att ha sett säsong 2 också så tror jag att dom är oskyldiga.

Har kollat runt lite på youtube om vad som har hänt efter eller om det blir en säsong 3 och det vet jag inte. Men jag misstänker 2 andra som kan ha mördat teresa och det går faktiskt ihop och det låter även logiskt. Men istället sitter 2 personer som är oskyldiga inne och deras liv har tagits ifrån dem. Det är tragiskt.