Stora London inlägget

Torsdag: Var äntligen dags för en weekend i London med Ilze, Lucas och Arvid. Vid 04:30 blev vi upphämtade och skjutsade till Skavsta flygplats. Så skönt att flyga från samma stad. Vi åt frukost på flygplatsen innan flyget avgick 6:30. Väl framme i London behövde vi åkte tåg i ungefär en timme följt utav tunnelbana strax över 30 minuter till Ealing Broadway där vårt hotell Xanadu var. Hotellet var så fräscht och fint. Stora luftiga rum och en fräsch toalett. Ett utav det bästa hotellet jag bott på utomlands faktiskt. Tog aldrig några bilder från rummet tyvärr.

Vi var framme strax efter elva och fick inte checka in förrän vid två. Vi passade på och ta en fika på Costa. Vi fick som i tidigare inlägg checka in vid ett redan. Tokdäckade allihopa i våra rum över en timme. Helt slut med andra ord haha. Blev mest checka läget under torsdagen. På kvällen var vi inne vid Oxford Street och åt på Vapiano. Supergod pasta! 🍝

Fredag: Sov till 10-tiden. Blev en god frukost på återigen Costa. Vi satte oss på tunnelbanan in mot Oxford Street. För mig och Ilze blev det en hel del shopping nästan hela dagen. Killarna åkte åt annat håll och kollade på fotbollsarenor. Dem åkte även och köpa matchbiljett till en av alla fotbollsmatcher. Så vi var på olika håll hela dagen.

Vi mötes upp vid tunnelbanan på kvällen. Så vi gick och käkade på five guys. Supergod hamburgare med strips. Lite dyrare än vanliga hamburgerkedjor men jäklar vad mycket mat man fick för pengarna. Jag tog till exempel EN liten strips och fick som en på köpet. Dem lägger allt i påsar så dem öser ner så hela botten är strips haha. Supernöjd iallafall! Kvällen avslutades med massa gott och hel del kortspel. 🍫

Lördag: Sov även då till tio ungefär. Köpte frukost på tesco. I och jag köpte oss ett par converse och strosade runt lite. A och L åkte för att se fotbollsmatchen så även denna dag var vi på olika håll. Vi gick iallafall till hotellet en sväng efter att vi strosat lite för att fräscha upp oss. Vi valde såklart att byta till conversen. Värsta valet jag gjort på länge haha. Vi åkte till Hyde Park och gick runt där. Letade oss vidare till Big Ben och London Eye. Jag kunde till slut knappt gå på grund utav skoskav. Vill man vara fin får man lida pin, right? Var så himla varmt också och vi hitta ingenstans att köpa glass eller dricka. Till slut hittade vi McDonalds så satte oss och åt lite där. 🍟

Åkte tillbaka till hotellet med våra ömma fötter och väntade på att killarna skulle komma hem från matchen. Åkte in till Oxford för att hitta något att äta. Mitt humör var inte på topp. Svintrött, hungrig och försöka leta efter något att äta som passade mig och dem andra. Klockan var ändå nio på kvällen. Ber om ursäkt, haha. Åt till slut på steakhouse. Åt fish and chips. Kunde varit bättre men hade kul där i slutet. Tårarna rann av skratt. Övertrött deluxe. Vi åkte sen tillbaka till hotellet och umgicks tills vi gick och la oss.

Söndag: A och jag försov oss en timme. Vi vaknade en halvtimme innan vi var tvungna att checka ut. Så vid 11 gick vi från hotellet och köpte macka. Vi tog sedan tunnelbanan till tåget och tåget till flygplatsen. Vi blev lite tidiga så vi fick vänta en timme innan vi fick reda på vart vi ska skulle checka in väskorna. Åt inne på flygplatsen där det var fullt med människor så sittplats fanns endast på golvet. Planet lyfte strax efter 18. Vi landade vid 21-tiden och var hemma strax innan 22. Söndagen bestod med andra ord bara av resande. 🚊🛫

Haft en toppen weekend i London med fina vänner. Mycket shopping och framför allt skratt. London är något man borde åka till oftare. Blev ett långt inlägg med många bilder men såhär såg min helg ut. 🇬🇧