Svettig Måndag.

TRÄNING & HÄLSA

Hej alla fina människor! I måndags körde jag ett Crossfit pass som jag tänkte dela med mig! Det var väldigt svettigt och jag har sådan träningsvärk i överkroppen efter detta pass, haha!

The Chief


5 gånger av 3 min AMRAPs

3 power cleans

6 armhävningar

9 air squats

När 3 minuter har gått vila 1 minut

Repetera 5 gånger


Meningen med AMRAPs är att du jobbar hela tiden under dessa tre minuter (jag klarade 3-4 varv) och sedan vilar du 1 minut, detta repeterar du fem gånger. Glöm inte att göra uppvärmning och stretching efter passet. När jag tänker uppvärmning så vill jag bli varm och lite svettig. Med andra ord vill jag få upp min puls. Jag tycker att det ger mig bra förutsättningar till det riktiga passet, men man vill ju såklart inte bli död av uppvärmningen, den ska göra dig flexibel och varm så att du kan prestera det bästa du kan på själva passet.

Innan jag började göra Crossfit brydde jag mig inte alls om uppvärmning, jag såg inte det som något nödvändigt. Men Andrea gav mig en väldigt bra förståelse för varför uppvärmning är bra och nu skulle jag aldrig börja ett pass utan det.

Kram, Amanda Maria

Gillar

Kommentarer