Träna ben (hamstrings) & rumpa med mig

Hej mina underbaringar!

jag har faktiskt saknat er lite granna.. men jag har så mycket i huvudet nu och lägger framförallt allt krut på min träning.

jag har ju under några veckor tränat efter Hanna Öbergs program ( som de som följer mig på instagram sett) och just därför kan jag ej dela med mig av mina träningspass eftersom jag köpt detta pt-programmet av henne. vilket jag förövrigt tycker alla borde göra för det har gett mig sinnessjuka resultat. kolla nedan.


men jag tänkte i varje fall dela med mig av dagens träningspass som jag körde idag ( utanför hannas program )

hur jag tränar baksida ben och rumpan

Cykla / 10min

Hopprep / reps:3min sets:4 intensivt vila 1 min mellan varje set

Hip thrusters / reps:12 sets:6 vila 30 sek mellan varje set

Kickback / reps:15 sets:3 på varje ben

Sumo squats deathlifts (med skivstång )/ reps:12,10,12,10 sets:4 ✓ Stå vänd mot skivstången med fötterna mer än axelbredd från varandra, spänn ihop rumpan varje gång du kommer upp.

Squats / reps: 30 sets:4

Stillastående utfallssteg / reps:20 sets:4

Sittande+liggande lårcurls / reps:15 sets:4 detta är sets samt reps för båda maskinerna

Utsida lågpress maskin / reps:30 sets:5 2 reps skall vara sittande lutad bakåt, 2 reps sittande med rak rygg samt sista ståendes

Utsida lårpress stående med 5kg vikt i sida / reps:10 sets:6

Jumping Bulgarien splits / reps:10 sets:4



Vad ni använder för vikter på respektive övning är helt upp till er. Jag har inte skrivit ut mina då jag tycker ni ska känna efter vad ni klarar av. Jag har starka handbollsmuskler kvar i benen så jag klarar av lite mer än jag trodde!



bild från dagens träningspass / tights aimnsportwear


Gillade ni att ta del av detta så ge de en ”gilla” eller lägg en kommentar. Sedan tycker jag verkligen ni ska ta en titt på att köra Hanna Öbergs pt program för det är grymt och jag har en vecka kvar!! Sedan ska jag ge mig på hennes RUMP PROGRAM!

Varför jag gillar det så mycket är också pga att det är svårt att hitta motivation till träning och när man ska gå dit så vet man inte riktigt vilka övningar man ska köra, men med de programmet så blir det fruktansvärt kul. Man ser framgång och man klarar mer och mer för varje vecka! skriv gärna om ni kör de eller tänker köra det med. Vore intressant att veta vad ni tycker/tyckte!


Glöm inte följa mig på instagram: amandapripp

Gillar

Kommentarer

you look amazing today