Imorgon är sista dagen i detta paradis. Kommer sakna havet så! Tog ett Kvällsdopp tidigare ikväll (snarare ett bad på 20 min??!). Leo ville inte bada så fick bli ett solobad haha! Han föredrar att bada i pool men jag älskarrr havet! Så underbart (förutom maneterna)! På onsdag bär det som sagt av till Laos. Tyvärr finns det inte mycket stränder i Laos, speciellt inte där vi ska bo. Vi kommer mest befinna oss i djungeln där haha, så vill verkligen ta vara på den tid vi får med havet här i Phu Quoc. Ska dock bli skönt att lämna Vietnam snart då vi känner oss rätt klara med landet i sig och speciellt med människorna här heh!

Godnatt alla fina! 🌸

Hööörs! (Förmodligen i Laos hih)

• Resor

Lyckades fånga några underbara shots av solnedgången ikväll som var otroligt vacker! Kändes magiskt! Var ett litet tag sen jag skrev nu. Typ 3 dagar tror jag haha! Har helt enkelt inte känt att jag haft något att blogga om. Vi har helt ärligt bara legat och degat på stranden de senaste dagarna. Vi har lagt upp vår resa på så sätt att Bali och Laos står för det äventyrliga då vi hittar på saker och att vi i Vietnam mest vill ta det lugnt och bada i havet! Så vi har i stort sett bara solat och badat på dagarna och gått ut på resturang på kvällarna. Det är faktiskt underbart skönt! Vi har dock märkt att folket här i allmänhet är väldigt otrevliga. Vi får mycket dålig service, och då är inte jag den kritiska typen vanligtvis. Vi har även uppfattat att det är lite annorlunda "hyfs" här i Vietnam, om man kan säga så. Folk slafsar i sig maten och kastar rester tillsammans med ölburkar på golvet på restauranger, och personalen säger inte ens ifrån. Folk rapar och låskar överallt, högt och öppet och spottar stora snorlåskor i poolen och så vidare. Det är förmodligen bara så enkelt att det är vanligare här i Vietnam och inte lika "tabubelagt" att låska öppet framför folk, men vi tycker det är lite ofräscht haha! Aja, man får ha repekt för att det går olika till på olika platser. Vi blev dessutom så bortskämda på Sankara i Ubud så vi blir väl mer kräsna I guess. Men blir lätt störd när folk är otrevliga utan anledning.

Om 3 dagar bär det av till Laos och Luang Prabang. Är taggad men har inga speciella förväntningar. Känns mest skönt att komma iväg någon annan stans då både jag och Leo känner att det blir lite långtråkigt att ligga på stranden varje dag. -Trots att det är extremt skönt och avkopplande, så ska absolut inte klaga. Men är taggad på att bada i vattenfall igen. Vi ska dessutom försöka bestiga ett berg i Laos, som heter Mount Pousi. Så ska bli väldigt spännande!

Nu är det i stort sätt sängdags här borta. Tidigt som vanligt haha (21:33), men vi går upp så sjukt tidigt om morgnarna och dessutom blir man rätt slut av att vara så mycket i solen så vi blir trötta tidigt! Vi avslutade iallafall kvällen med en middag på stranden i mörkret. Var väldigt mysigt! ligger atm i sängen med en snickers och en flaska vatten och tittar på vampire diaries heh (I'm twelve)! ❣

Hoppas ni har det bra där hemma i Sverige, eller vart i världen ni nu råkar befinna er. Saknar er så! Gn❣

• Resor

Glad alla hjärtans dag på er alla! Tycker det är så viktigt att visa kärlek till varandra varje dag men idag hoppas jag att ni kan visa varandra lite extra uppskattning! Hoppas dessutom så mycket att ni visar er själva uppskattning och förstår ert eget värde. Så viktigt att vi kan ömsa minst lika mycket kärlek åt oss själva som åt andra. Varje dag. I slutet av dagen är kärleken för dig själv den mest essentiella.

Själv är jag så glad att jag får göra denna resa med den som jag älskar mest. Den som får mig att känna mig som tryggast och som får mig att känna mig som världens vackraste! Trodde inte det var möjligt att känna som jag gör. Du har hört det förr men det är verkligen så jag känner. Känner mig inte så varm med någon som jag gör med honom! ❣

Hade tänkt publicera detta inlägget igår, men har varit ett hektiskt dygn. Nu är vi iallafall framme i Phu Quoc, Vietnam! Äntligen. Resan hit från Bali var en rent ut sagt helvetesresa. Vi hade för kort mellanlandning i Hochi Minh city, trots att planet var lite tidigt, vilket är jordens ca största, mest oorganiserade flygplats, vilket gjorde att vi blev sista minuten passagerare. När det var 15 min kvar tills gaten stängde hade vi inte ens fått checka in våra väskor, vilket mannen på flygplatsen i Denpasar sa skulle ske automatiskt. Detta resulterade i att vi var helt säkra på att vi skulle missa vårt sista plan till Vietnam efter att ha flugit två olika flyg redan. Men vi hann på minuten haha! Var extremt stressigt men nu är vi äntligen här! Igår var vi ute och åt middag för att fira alla hjärtans dag. Vi ville gärna ut i staden trots att vi flugit hela natten så det var supermysigt. Somnade dock redan vid 21:30 haha! Så slitna. Resorten vi bor på ligger mitt på stranden vilket är underbart! Känns skönt att vara på ett nytt ställe trots att vi ÄLSKADE Bali, Ubud och Sankara vilket, mind u, är typ den bästa resorten någonsin! Ni måste bo där om ni åker till Ubud! Den finaste personalen någonsin och ett jättehärligt läge.❣

Nu är det sovdags här borta! Är helt slut ikväll igen haha så ska bli skönt att sova. Gn❣

Vi hittade det mysigaste lilla, Italienska glasshaket i en gränd i Ubud! Jag tyckte det kändes som om vi var i Paris haha. Så ett franskt/italienskt glasställe i Bali! Hur perfekt?! Perfekt att kyla ned sig med i skuggan. GELATO SECRETS hette det, ni MÅSTE dit om ni tar er till Ubud!

PUUUSS🌸

Det var några dagar sen sist. Bloggsuget har bara inte funnits där riktigt.. Men nu så! Idag tog vi nämligen båten till den största av de tre "nusa öarna" Nusa Penida, vilket är en fantastiskt vacker ö som är perfekt om man vill fly undan världen en stund. Mycket stilla och tyst ö men med extremt ojämn väg. Vi hade tänkt hyra moped för att ta oss runt ön men med tanke på att det är regnsäsong så här års i Indonesien så var vägarna alldeles för osäkra. Så vi hyrde istället en chaufför som körde oss runt ön. Så sjukt fint!

Först var vi vid Kelingking Beach vilket var så otroligt häftigt med en trappa av bambu mer för ett högt, högt berg. Längst ned var själva stranden men det var alldeles för strömt för att få bada. Så tråkigt med tanke på hur varmt det var, samt det kristallklara turkosa vattnet. Efter det tog vi oss till Angel's Billabong vilket var som en helt naturligt skapad infinity pool! Så otroligt vackert, men tyvärr också för strömt för att bada även där.

Men sen jäklar hittade vi en överraskning mitt i ingenstans. En fantastiskt fin (fotovänlig) gömd strand med kristallklart vatten och höga vågor. Knappt en enda turist där när vi kom. Vi la oss i skuggan där efter en väldigt lyckad, god lunch på en väldigt tom resturang haha! Sen badade vi resten av dagen och brottades med vågorna. Aldrig sett en finare plats!

Nu efter en middag på hotellet ligger jag utslagen i sängen. Leo sover redan och måste joina honom innan jag däckar skrivandes haha! Vi var uppe vid 5 i morse för att ta färjan.

Godnatt på er (trots att klockan är typ 4 i Sverige haha)! Vi hörs i nästa inlägg!
PUUUUSS👼🏽🌸

Vi har gjort så mycket coolt idag!! Först var vi på ett risfält i Tegallalang, Ubut. Så sjukt häftigt men extremt varmt. Blev lite yr heh.. Men så värt det! Tog typ 30 min med bil från hotellet så var inte så farligt långt! SÅ COOLT, så om ni åker till Bali MÅSTE ni till ett risfält!

Hur söta hahaha?!

Efter det var vi helt förstörda haha, eller iallafall jag! Men det var bara att åka vidare till nästa destination vilket var Tegenungan Waterfall. Det bästa hittills! Så sjukt coolt och härligt! Kunde stå under ett forsande vattenfall och svalka sig i 30 gradera värme, så underbart!

Men det bästa av allt var vad vi hittade i skuggan uppe i byn. EN VECKA GAMLA PUPPIES! DOGGOZ?! Blev så känslosam haha började i stort sätt gråta på studs! Så sjukt gosiga att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Var en väldigt känslosam stund för lilla mig. 10 stycken hade kvinnan!

My man and bejbi

Myste såklart med de andra nio också!

PUUUUSS🌸

Nu är vi äntligen framme i Ubud! Krävde en tre timmars, skakig bilfärd uppe i bergen. Var så otroligt vackert. Älskar det tropiska klimatet och försökte ta in varenda växt och träd under bilresan! Resulterade dock i att jag blev väldigt illamående haha så sov sista timmen. Men sen kon vi till paradiset!

Det är verkligen så vackert här och alla är så härliga! Området runt omkring är rätt fattigt vilket såklart är fruktansvärt! Men det är det mysigaste hotellet någonsin med infinity pool och badkar!

Badrummet för den mest ultimata fotosessionen haha!❣

Vi åt den godaste, mest onyttiga frukosten här när vi kom fram haha! Sä sjukt gott med jordgubbspannkakor, cocopuffs (I'm ded) och croissanter! Vi fick även en välkomstdrink! Sen fick vi vårt rum som absolut inte kunde vara bättre. Är så otroligt nöjd och glad att vi åkte hit! Lite mer privacy heh! Är verkligen ett paradis här!

Hur söt hahah?!

Imorgon ska vi försöka ta oss till en marknad en bit härifrån. Det ska dock regna men vi vill ändå förälska göra så mycket som möjligt när vi är här!🐚

Hörs senare
PUUUUSS🌸

Som sagt sa jag ju att vårt boende inte var precis som vi tänkt oss och tänkte förklara lite vad jag menade. Huset är jättefint och stort och vi har faktiskt haft rätt tur med vädret idag! Vi var på stranden och åt lunch i 30 grader och sol. Vi gick ner följda av ca 20 gatuhundar haha! Så tragiskt för de var så otroligt magra! Sen åkte vi taxi hem precis lagom tajming till regnet! Men problemet är att vi bor ute på landsbygden. Det är väldigt off och rätt fattigt, mitt i djungeln. Närmsta aktivitet vi vill på är minst 40 minuter bort. Dessutom bor hyresvärdarna i samma hus som oss. Det är nog det största problemet då det känns mer som att vi är deras gäster som har oss som sällskap än vad det känns som att vi hyr ett hus. Rätt obekvämt och ansträngt. Vi åt middag med dem igår bland annat haha! Men imorgonbitti ska vi till ett hotell som ligger i Ubud, lite mer centralt och mer grejer att göra, vattenfall och så! Det hotellet verkar superfint! Har redan fixat skjuts dit och allt så 07:30 imorgon beger vi oss dit!

Vi hörs därifrån
PUUUSS🌸

Nuu är vi äntligen framme i Buleleng, Bali! Tog ca 36 timmar dörr till dörr haha! Flygresan gick faktiskt väldigt bra, mellanlandningen också. Var bara lite jobbigt att sitta still så länge, får alltid ryckningar i benen. Leo sov dessutom i mitt knä ibland och då kunde jag vakna i panik haha!

Nu är vi iallafall på plats. Allt har dock inte blivit riktigt så som vi tänkt oss. Kan förklara det i ett annat inlägg men vi ska iallafall byta boende imorgonbitti. Vi trivs inte riktigt så bra som vi hoppats, men kan som sagt förklara det sen! Vi lär ju dock ha den mest instagramvänliga poolen någonsin?! För naaajs!! 🐚