NÅGONSTANS SKA MAN BÖRJA!

vet ni vad? när jag ser vilken skillnad på midja jag har efter 2 år. På bilden till vänster väger jag 90 kg och det är 2 år sedan som sagt. Jag var i en period som var jobbig. Mycket i skolan, nationella prov och mobbning. Jag tröst åt hela hela tiden. Jag stressade! stress lindrar till dålig psykisk hälsa och vikten tar smäll. I början på viktminskningen så körd jag 5:2 dieten och jag lovade att berätta om den dieten för en läsare. Det var innan som jag började blogga som jag körde detta så det finns ju inga inlägg om att jag har kört det men idag har jag tänkt att dela med mig av det för jag är väldigt sugen på att köra den igen.

två bilder som är i början och då hade jag precis skaffat gymkort. Ett tips är att veckan innan du startar så ska du ha allt planerat med matschema, träningsschema, mål och ha en anledning till varför du vill köra. starten på 5:2 dieten; 5:2 dieten är en diet som man kör 5 dagar för mig är det 2000 kcal som jag åt under 5 dagar och 2 dagar i veckan som jag bara åt 550 kcal. Jag körde på det och jag höll på med det i 5 månader och 2 veckor. Jag gick ner 10,4 kg. Här kommer vad jag åt till frukost- jordgubbssmoothie (recept; lättyoghurt, apelsin, banan, jordgubbar och kanel). 160 kcal || Äggröra med kalkon (recept äggröra; två ägg, vatten och krydda med salt & peppar) 190 kcal.
lunch & middag- kycklingsallad (ruccola, körsbärstomater, champinjoner, kyckling, parmesanost, salt och peppar.) 205 kcal || lövbiff med broccolisallad (lövbiff, purjolök, broccoli, paprika, persilja, äpple, salt & peppar.) 240 kcal.
Mellanmål- fylld avokado (avokado, chiapudding) 130 kcal. || apelsin med nötter ( 1 apelsin & russin)300 kcal

Dessa rätter är till när man kör fastedagar, när jag körde dom två dagarna var det måndag & torsdag. Just för måndag, då är det efter helgen. Torsdag är inför helgen. Jag kan säga att när jag körde dom andra 5 dagarna, då åt jag nästan allt förutom godis, chips, socker, läsk, juice & alkohol. Bara jag inte översteg 2000 kcal. JAG ANVÄNDE Lifesum, där jag mäter och fyller i vad jag åt osv. Grym app! Den använder jag idag också.

två dagar i veckan när man åt så lite på en dag så är det så extremt viktigt med att dricka vatten. Antingen vanligt vatten eller citron. När man ska träna så åt jag två timmar innan träningen, det blev en vane sak och innan varje måltid drack jag citronvatten för då var man inte lika hungrig.
När jag började med träning så gick jag med min PT, det var mest springandes på löpbandet och mycket crosstrainer. Styrka också. Burpees körde jag mycket också, det är min favorit idag också. Det är från person till person hur man vill köra. Men löpning är jätte bra i början. Jag ska bestämma mig under veckan om jag ska köra 5:2 dieten igen, lägger ut isf. Lycka till om ni vill lyckas!

  • FITNESS
  • Nära Karlstad

Gillar

Kommentarer

Ella
Ella,
Grymt resultat! Hur länge tog det innan du märkte resultat? 😊 Du är grym, kram.
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229