MIN HISTORIA ENDA FRÅN BÖRJAN


hej kära läsare! det känns som det har gått en evighet sen jag träna sist, men egentligen är det bara 1 vecka sedan. innan hade jag suget för gymmet varje dag och hela tiden, men inte längre. kan bero på att jag är nöjd med min resa och det känns overkligt bra!

välkomna till min blogg, Amanda Myrers blogg! 😃

det jag gör nu är att jag sitter på min säng i det blå vita randiga täcket och skriver, eller iaf börjar på min historia från överviktig, mobbad och jäkligt ful till inte lika överviktig, ej mobbad längre och ser jävligt mycket bättre ut.


det jag anses ska vara viktigt i detta inlägget är att jag ska ha så himla kul och att jag vill att alla ni läsare ska njuta och få iaf ett smile när ni läser detta.

den 14 februari 2015 fick jag mitt gymkort, den 12 mars provade jag på 5:2 dieten för första gången. usch va jag mådde dåligt i början fyfan! Det var så himla jobbigt att motstå hungern och allt dedär goda jag åt och mådde bra av, det fanns inte längre i mitt huvud för jag var så himla bestämt. jag var bestämd, jag ville verkligen lyckas med dieten och det gjorde jag. såhär kunde en hel vecka för mig se ut, jag körde 500 kcal på måndagar och torsdag. VARFÖR?? jo för hade jag ätit som vanligt under helgen så skulle jag "bestraffa" mig själv att jag skulle vara ordentlig på måndagen, på torsdagen körde jag också fast då var det om jag hade planerat eller ville fuska med över 2000 kcal.(inget godis osv) men såhär ser en 5:2 vecka ut för mig:

måndag - naturdiet 200 kcal (mango), ingenting till lunch bara vatten med citron, vid 17 tiden en till naturdiet 200 kcal (blåbär).

tisdag - frukost: jordgubbssmoothie, lunch: två stekta ägg, spenat & kyckling, ingen middag!

onsdag - samma som tisdagen

torsdag - samma som måndagen

alltså fredag, lördag och söndag kan jag inte förklara för er för jag brydde mig inte så mycket om dom dagarna men bara jag inte åt mer än 2000 kcal. körde det i 4 månader och sen dess har jag gått ner 10 kg. jag gick kanske ner 5-6 kg med 5:2 dieten och resten försvann när jag gymmade varje dag sen februari.


När jag tränade på gym var det löpbandet eller crosstrainern som jag körde mest, körde även situps väldigt mycket. jag kan rekommendera att springa på löpband om ni har ett gymkort eller ett hemma. spring med tiden från noll, börja alltså på noll och se hur länge du orkar, gör en Tidbok och efter en månad kommer du se jätte mycket skillnad. när du känner att du är beredd på att börja från kanske 1 timme och sen går det neråt så gör du det, gör i ditt egna tempo.

har du inget gymkort så kan du lika bra springa utomhus, det är skönare och det är mysigt att springa i skogen speciellt på morgonen när det inte finns så många själar ute.


idag mår jag som en gudinna och skäms inte att gå i den där korta kjolen eller i dom korta shortsen. vågar visa mig i bikini och njuta av att se ut som alla andra, det finns smalare och det finns kraftigare personer som finns i bikini men jag dömer inte, jag tycker alla är lika vackra hur kroppen än ser ut.


idag beställde jag & min kille hem en pizza till honom och en kebab med mild sås till mig, jäklar va gott det var! njöt speciellt extra av coca colan, kall och god! att jag, JAG njuter av sån mat är inte varje dag eller det kanske inte finns nån som gör det, men jag gör det när jag kunde hålla mig ifrån det under min bantning.

här på min säng sitter jag 10 kg lättare och gladare än någonsin. kommer inte att sluta träna men jag har ett uppehåll till nästa vecka och då ska jag gå ner ytterligare 10 kg utan 5:2 dieten. kan verkligen tipsa om denna diet om du kan motstå hungern och känner att du behöver köra.


nu ska jag gå ner på stan och köpa mig en stor godispåse och överraska min pojkvän med en chinapuffs påse, han älskar det! han är nämligen och golfar med en kompis nu på kvällen så passade på att göra fetta blogginlägget, trodde inte att det skulle bli en enda ledig stund nu under helgen eller idag..

men hoppas ni alla är nöjda med detta inlägget och att ni som har frågat om jag kan göra ett sånt här inlägg kör på och njuter av livet. DET VIKTIGASTE ÄR ATT NI ÄR GLADA OCH KOMMER ATT MÅ BRA AV DIETEN, det gjorde iaf jag. kram på er och ha en trevlig fredag! 😃

  • Nära Karlstad

Gillar

Kommentarer

angelaolsson99
angelaolsson99, angelaolsson99@gmail.com
asså så jävla grym är du Amanda! en jäkla förebild för mig är vad du är!!😍😍
amandamyrer
amandamyrer,
underbara du😍 du gör mig så stark ska du veta!! kram på dig.nouw.com/amandamyrer
sara.larsson37
sara.larsson37, sara.larsson37@gmail.com
Hej! Tack för en grym blogg som motiverar mig och många andra! Jag har bara en undran och det är hur din viktresa ser ut, alltså vad du vägde förut och vad ditt absoluta mål är att väga. Skulle vara väldigt kul att veta då jag har nästan exakt samma kroppsbyggnad som dig och kämpar själv för att bli hälsosammare och smalare! Kram
amandamyrer
amandamyrer,
tack snälla du! när jag vägde som mest var jag uppe i över 80 kg, mitt mål är att väga mellan 65-75 kg. tycker det är helt ok att väga, men när jag väl har nått mina midjemått så ska jag börja bygga muskler, inte så stor som fitnessmodeller men få lite fastare kropp. jag känner mig forf väldigt stor när jag är med vänner och har kvar mina gäddhäng, samt många bristningar. vill få bort det 😃nouw.com/amandamyrer
amandamyrer
amandamyrer,
hihi goding! Längesedan vi sågs nu! tack så mycket Lovisa☺️ ha det bra kram!nouw.com/amandamyrer
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229