Backpacking Asien 2018

Hejhopp! Har varit några tysta dagar här men är som sagt sjuk så gör inte så mycket annat än vilar.

Men igår var vi faktiskt iväg på två utflykter. Första stoppet var risfältet Tegalalang. Så mäktigt och fint.

Stopp nummer två var vattenfallet Tegenungan. Väldigt fint det med, men orken började ta slut så jag satt mest i skuggan och tog det lugnt och drack massvis med vatten.

Efter lite velade hit och dit igårkväll valde vi att ändå hoppa på båten till Gili Air där vi befinner oss just nu. Så oerhört tyst ö och SÅ skönt att slippa höra moppeljud överallt. Är fortfarande inte frisk så har mest legat i sängen förutom nu ikväll då vi var ut och åt supergod mat på ett ställe i närheten.

Ville mest visa ett litet levnadstecken. Kram!

Backpacking Asien 2018

På torsdagen var det dags för surflektion nr 2, denna gång med ännu mer blåst och högre vågor. Det slutade med att jag fick avbryta min lektion då jag helt enkelt fick panik efter att ha blivit dränkt av för många vågor.

När vi kom tillbaka la jag mig bums i sängen, kände mig inte superpigg men tänkte att det var efter surfen. Imorse var tanken att vi skulle få en ny kurs då vi inte fick ut så mycket av den dagen innan. Men jag vaknade upp med hosta och 39 graders feber. Fyfan för att ha feber utomlands i typ 30 graders värme! Så för mig blev det tyvärr ingen mer surf..

Efter att ha stoppat i oss lite frukost, vilat lite till så begav vi oss till Ubud där vi befinner oss nu. Stannar här i tre nätter så håll tummarna att jag mår bättre imorgon!!

Backpacking Asien 2018

I tisdags eftermiddag mötte vi upp vår nyfunna vän Anna på stranden och gick tillsammans sedan och åt middag. Var lika gott som det såg ut!!

Onsdag kickade vi igång morgonen med en snabb frukost och begav oss sedan till vår första surflektion. Varit så nervös innan då jag tycker det är rätt obehagligt med stora vågor, men jisses så kul det var!!

Backpacking Asien 2018

Kom fram till Bali i förrgårkväll och tog då en taxi till vårt boende i Kuta. Igår var vi en sväng på stranden men stannade inte så länge utan gick till hotellpoolområdet istället där vi låg till ca 17.30.

Idag åker vi till Canggu och det ska bli skönt. Kuta är känt som ett väldigt turistigt ställe och det kan jag minst sagt hålla med om. Folk som ropar på en hela tiden och skitig strand. Men det var nära från flygplatsen och nu har vi iallafall sett det och behöver inte åka hit igen, hehe. Kram!

Backpacking Asien 2018

Kom fram till Singapore sent i fredagskväll. Så däckade i princip direkt jag lagt huvudet på kudden. Vi åkte i varje fall en väldigt flashig buss hit där vi fick kudde, filt och mat.

Igår spenderade vi dagen med två norskar som vi träffade kvällen innan. Vi besökte little India, Arabstreet och på kvällen åt vi middag i Chinatown och kollade på ljusshowen vid Marina Bay.

Nu ska vi strax iväg och bruncha och ikväll går planet mot Bali! Hörs där.

Backpacking Asien 2018

Vilken stad! Så stora och höga byggnader vart man än kollar.

Bussresan igår gick tipptopp och under vår färd att hitta middag kring 22.30 så hann vi springa på Petrona towers i sitt kvällsljus.

Idag tog vi en liten sovmorgon som var oerhört välbehövlig. Vi gjorde oss sedan klara för att utforska staden, först tog vi lite obligatoriska selfies med tornen och sedan gick vi till KL tower där vi åt en fantastisk lunchbuffé och vilken utsikt! Så coolt. Dessutom snurrade själva restaurangen sakta runt så man fick se åt alla håll och kanter.

Nu ikväll har vi strosat i enorma shoppingcenter, sprungit i regn, bränt av ett gympass och nu ska vi alldeles strax sussa. Som planen ser ut i nuläget åker vi buss till Singapore imorgon. Kram!

Backpacking Asien 2018

Vi kom fram till George town igår kring 18.30 och hoppade direkt in i duschen innan vi gick iväg för att hitta någonstans att äta middag. Innan vi åkte hann vi med en sväng på stranden och oj så fint Langkawi är.

Har precis vaknat och ska strax ut och leta efter frukost och sedan iväg och se om vi hittar igen all Street art som ska finnas här. I eftermiddag bär det mest troligt av till Kuala lumpur, med buss.ha en fin dag!

Backpacking Asien 2018

Idag har vi hyrt moppar och utforskat delar av ön. Varit så nervös över att köra i och med att det är vänstertrafik här, men det gick jättebra!

Vårt mål för dagen var Langkawi skybridge och dit tog vi oss och vilken utsikt!! Kolla bara.

När vi kommit tillbaka gick vi ner på stranden och låg där någon timme innan vi gjorde oss redo för middag.

Och nu ligger vi i våra sängar redo att sussa, imorgon eftermiddag åker vi med en färja ner till Georgetown(Penang). Hörs där!

Backpacking Asien 2018

Nu är vi på Langkawi, eller vi kom fram kring 18.30 efter en låååång resa. Och såklart pajade acn efter typ halva resan på andra båten, vilket resulterade i åksjuk som fasen. Men efter lite mat och friskluft var jag på benen igen.

Ikväll har vi strosat runt, ätit glass och kollat in stranden som för övrigt var den mjukaste sand jag gått på, kändes som vetemjöl typ.

Vi får se vad vi hittar på imorgon men nu vet ni att vi kommit fram. Bjussar på en bild från Koh lipe där vi fick gå av för att stämpla passen. Kram