Första heldagen på Koh Lipe börjar lida mot sitt slut och vi har haft en väldigt trevlig dag. Jag och Albin åt lyxfrukost ensamma imorse (ugnsbakade ägg på italiensk tomatsås. MUMMA) innan vi promenerade till Sunrise Beach där vi mötte upp de andra.

Det är en otroligt fin strand (liksom det mesta annat på denna ön) och vattnet här är obeskrivligt vackert. Hade inte med mig kameran idag och mobilen kan verkligen inte göra Koh Lipe rättvisa på bild. Så imorgon ska jag försöka få till lite bättre foton att visa upp.

Touchdown Koh Lipe!

Vi tog oss fram efter en någorlunda bekväm resa från Phi Phi. Allt började med en överfylld speedboat som utan överdrift studsade över havet mellan Phi Phi och Ko Lanta. Lite mörbultade bytte vi där till en riktig färja som lugnt tuffade fram till paradiset Koh Lipe.

Det har vart lugn och ro här idag, lite trötta har vi besökt stranden, badat lite och ätit middag. Det är fullt med svenskar här vilket är lite kul tycker jag. En lugn och fin ö, och imorgon väntar vackra stränder och äventyr.

Nu sitter vi hela gänget här ovanför på färjan på väg till Koh Lipe, äntligen! Som jag, och då talar jag säkert för fler i gruppen, längtat till denna lilla paradisön. Det blir fem dagar sol och lugn och ro bara helt enkelt.

Mer om resan dit väl framme!

En uppdatering från den riktiga världen, där hemma, kom igår när mamma smsade och berättade att jag har fått operationstid. Jag blev så otroligt glad när jag läste det att jag tjöt rakt ut.

Men sånna besked väcker också en hel del andra känslor. Känslor som jag har svårt att sätta ord på, som fastnar så mycket bättre i text än i luften. Jag är så glad att äntligen få göra detta, att bli av med smärtan äntligen efter så många månader. Men samtidigt känner jag mig så himla ledsen. Jag vill ju inte behöva gå igenom det här igen. Det var inte det här jag gick in för när jag opererades första gången för fyra år sen, när jag var sexton. Alla dessa operationer har präglat hela min gymnasietid, stora delar av denna resan och inte minst har den förstört hela min basketkarriär och lämnat mig i tårar så otaligt många gånger. Och nu när jag får ställa in min tatueringstid här på resan på grund av att Thailand har annan bakteriekultur kände jag bara hur det läckte över. Blir jätteledsen faktiskt. Och sur.

Känner mig jättetöntig på samma gång men vad ska man göra. Varför måste allt jag gör präglas av dessa brutalt missbildade axlarna jag fått. Just nu vill jag bara få den här operationen överstökad så jag kan få börja leva ett normalt liv.

Det här blev ju kanske inte det roligaste inlägget i historian, men tack bloggisen för att du finns för sånna här inlägg behöver man också få skriva.

📍Monkey Beach

Godkväll från Phi Phi Island!
Först och främst vill jag börja detta inlägget med ett stort grattis på födelsedagen till Joar som fyller 21 idag!!! Det har vi firat med att hyra kajaker som vi paddlade ut med till Monkey Beach där jag hittade apan i mitt liv (första bilden) och där vattnet var helt otroligt vackert.

Jag blev ännu en gång (det händer nästan på varje ställe) helt överväldigad över allt vackert vi ser här. Bara hur vattnet virvlas runt paddeln, helt otroligt.

NU har vi landat på Koh Phi Phi!!!!! Weho äntligen. Är helt slut och ska sova nu en kort stund innan vi hittar på nåt annat. Har inte hunnit med varken att göra nåt speciellt eller ta några fler bilder än den här söta selfien ännu, återkommer imorgon med mer rapporter! Puss

Idag har vi hängt på Railey Beach här i Krabi. Så himla fint. Det har alltså tillkommit 3 killar till vårt gäng, samt att vi mött upp fyra killar till under dagen. Det innebär att mitt resesällskap i nuläget är 11 killar. Var lite nervös inför hur det skulle gå innan men det funkar riktigt bra tycker jag.

Killarna klättrade i all fall upp till en viewpoint idag, vilket jag fick avstå på grund av mina axlar. Riktigt tråkigt, men som tur var höll Albin mig sällskap och vi kollade på eftermiddagsregnet under en klippa istället.

Otroligt vacker miljö här i Krabi, Gud vad jag gillar Thailand. Imorgon åker vi till Phi Phi, och möter upp ett par gamla kompisar vilket ska bli sååå roligt! Mer om det då!

Nu har vi åter landat i Thailand. Skönt tycker jag, älskar detta landet. Efter en hel natt med flyg var vi helt förstörda när vi väl kom fram imorse. Alltså helt slut. Så vi sov till två och därefter blev det inte helt oväntat Pad Thai-lunch.

Sedan dess har det varit blandade aktiviteter. Killarna har spelat pingis, jag har kollat läget nere vid den vackra stranden och köpt mango. Alltså som man saknat dessa underbara fruktstånd.

Godmorgon från soliga Bali!
Alla ligger och sover efter gårdagens bravader och jag är vaken och ligger och funderar över resan. Ikväll åker vi till flygplatsen i Denpassar och åker tillbaks till Thailand och Krabi.

Baliepisoden av den här resan har gått läskigt fort. Vi har varit här i drygt två veckor och tiden har flugit förbi. Vi kom till Kuta där vi festade och shoppade, åkte vidare till Gili T i hela tio dagar och hade det heeeelt underbart trots att vi hade en hel del otur också. Det blev snorkling, mycket sol och bad, några åkte på cykeläventyr och jag tränade även en gång (haha).

Vi åkte tillbaks till Bali och Canggu där vi hyrde underbara Villa Cecilia. Ungefär i mitten av vistelsen på Gili T anslöt sig ”tjenaasien” aka Wilma, Siri och @theresejutendahl vilket jag är sååå himla glad för. De hängde ju som ni redan vet också med i villan och nu är vi tillbaka till Kuta där vi precis spenderat vår sista natt ihop. Känns superledsamt att behöva lämna dem idag, vill inte det alls.

Ska på sätt och vis bli skönt att komma tillbaka till Thailand. Har nämligen saknat Cashewnut Chicken och deras utbud på färsk frukt. Kanske även toasten på 7 eleven. Men bara kanske!

Hörs mer senare!

Så glad för vår nya fina vänskap ❤️❤️

Har aldrig varit så trött som jag var igår kväll. Jag däckade direkt på kudden, kraftlös efter bergsbestigandet. Vaknade desto mer utvilad till regn mot fönsterrutan imorse. Fantastisk känsla. Dessvärre insåg jag snabbt att Albin drabbats av feber och inte alls mådde särskilt bra. Så mycket otur, antagligen sviter efter både matförgiftning och bergskylan. Så vi har tagit det 100% lugnt i vår villa idag. Tur att boendet är så otroligt fint och trivsamt. Vädret sprack upp under dagen så vi he haft några härliga timmar.

Trots febern tänkte jag och Albin för första gången på resan idag faktiskt äta middag bara han och jag. Det är ju ändå alla ❤️ dag idag. Och då vill jag även passa på att hylla denna fantastiska människa lite extra. Jag är så glad att jag har hittat min Albin. Du å jag föralltid.