TRÄNA MED CROSSTRAINER

Inlägget är i samarbete med Crosstrainertest.se. Godmorgon på er! Tisdagsmorgon, och jag är ledig! Underbart! Det innebär att jag snart ska ta mig till gymmet för att köra bröst och rygg. Supertaggad! Träning har faktiskt ett samband med dagens inlägg jag har i samarbete med Crosstrainertest.se. Låter väl spännande? :-P På den nämna hemsidan skriver de om träningsredskapet crosstrainer och all dess funktioner. De rekommenderar övningar och tipsar även om butiker som erbjuder denna träningsprodukt. Personligen är det ett redskap som jag sällan använder, det har bara blivit så att jag hamnar på löpbandet eller i trappmaskinen istället. MEN jag har många nära och kära som alltid kör med crosstrainern, framför allt som uppvärmning innan deras pass. Jag förstår verkligen deras resonemang att värma upp i en kvart tjugo minuter i crosstrainern eftersom den verkligen tar på hela kroppen, det vill säga att du använder hela kroppen och i princip alla muskler.

Alla crosstrainers har många olika förprogrammerade program som du kan välja emellan, t.ex. kan du köra backträning, konditionsträning eller fettförbränning med mera. Med det sagt kan du anpassa din situation och göra det bästa utav träningen, för träning ska vara kul! Utöver de förprogrammerade programmen så har vissa maskiner möjligheten att kunna skapa ett eget träningsprogram! Jag har själv inte testat något utav dem, när jag har kört har jag endast utmanat mig själv och ökat nivåerna gång på gång för att utmana mina gränser.

De positiva faktorerna med att använda sig av corrstrainern är många! T.ex. tränar du både armar och ben, till skillnad från om du bara står på löpbandet och bara tränar ben. Tack vare att du använder både armar och ben i crosstrainern ökar det kroppens energiförbrukning, vilket kan ses som en fördel! En annan stor fördel med crosstrainerträning är att du inte belastar kroppens senor och leder i samma grad som du gör när du löptränar på bandet.

Är du intresserad utav att veta mer om crosstrainer och alla dessa funktioner och träning så hittar ni mängder av information på Crosstrainertest.se. En hemsida som visar alla dess funktioner och möjligheter med denna typ av träning. Jag personligen fick veta mer än vad jag redan visste och gör mig faktiskt lite nyfiken på att köra mer crosstrainer i samband med mina träningspass. Som sagt ställer jag mig helst eller oftast bara på bandet och går i en timme, men nu när jag har mer kunskap i ryggsäcken lutar det åt att satsa mer på crosstrainer träning! Vad tror du? Och vad brukar du köra för konditionsträning när du befinner dig på gymmet?

A M

<3

Gillar

Kommentarer

Pia Widlund,
Det är bra att variera sig. Jag springer, simmar och dansar.
www.piaw.se