Västervik

Åh, igår kom jag och sambon hem från en underbar tid i Västervik! När vi var i Västervik i september 2018 blev vi verkligen kära i det och ville mer än gärna åka tillbaka. Då jag ääälskar vatten, kusten o.s.v. blev det därför inte heller ett svårt beslut att åka dit nu i sommar på vår lilla mini-semester. Följ med oss på våra två dagar!

Onsdag

Runt klockan två var vi framme och checkade då in på hotellet Västerviks Stadshotell (Best Western). Det var jättefint och lyxigt och nära vattnet. Förra gången bodde vi på Centralhotellet (Best Western) vilket var mer personligt och familjärt, så verkligen två helt olika hotell. Rekommenderar båda, och Centralhotellet ser man från stationen vilket är perfekt om man kommer med tåg eller buss, men även Stadshotellet ligger nära, bara några minuters promenad. Så jag rekommenderar båda, det beror lite på vad man är ute efter! Nog om hotellen, haha, det blev ett långt stycke.

Efter incheckningen åt vi sen lunch på Burger Shack som vi även åt på gången innan. Mätta och belåtna strosade vi runt i stan en stund och körde en omgång minigolf i Stadsparken. Såklart blev jag utklassad... Ganska trötta efter resan och värmen (oj, så varmt det varit!) gick vi sedan till hotellet för att vila upp oss lite. Under dagen hade vi sett att det skulle vara en liten konsert med ett band som körde gamla klassiker, haha, så vi gick förbi scenen i Stadsparken och lyssnade på lite gamla godingar. Och man ju inte vara i Västervik och inte äta fisk, så då blev det middag på Restaurang Fiskeboden där jag åt en strömmingstoast. Jag ääälskar strömming! Där satt vi ett bra tag innan vi strosade omkring i solnedgången och sedan myste framför en film på hotellet.

Torsdag

Började dagen med en otrolig hotellfrukost! Mums, hotellfrukost måste väl vara något av det bästa, eller hur? Efter det tog vi det lugnt på rummet ett tag, packade o.s.v. innan vi checkade ut strax innan elva. Bussen hem gick inte fören 17.20 så vi hade gott om tid att strosa omkring och bara vara. Vi kollade i lite affärer då jag fyndade lite Bujo-grejer i en jättesöt pysselbutik som hette Hannas Pysselstuga. Rekommenderar verkligen om man älskar att pyssla och skapa!

Sedan fyndade jag även lite på Vero Moda, och så tittade vi i massor av mysiga hantverksbutiker. Min mamma samlar ju på smörknivar, haha, och senast vi var i Västervik köpte jag en till henne, och nu hittade jag två till i en annan affär, haha. Lunchen tog vi på Restaurang Fiskeboden igen då vi båda var sugna på fisk igen, haha. Fish 'n' chips blev det för mig den gången! Sedan krävde jag revansch på minigolf, men... nej. Utklassad igen. Suck. Sedan var det inte lång tid kvar innan bussen hem gick och vi lämnade Västervik bakom oss för den här gången.

Jag är väldigt glad och tacksam över den här resan. Det har varit så underbart att vara bara vi och ingen stress utan bara lugn och harmoni. Vi satt liksom 45 minuter på samma bänk och bara tittade på folk och njöt av nuet och varandra. Hur underbart? Verkligen en fantastisk mysig resa, och Västervik har verkligen fått en speciell plats i mitt hjärta.

Hoppas att ni får en jättefin midsommar nu, oavsett om ni firar eller ej! KRAM.