First day

Första dagen avklarad här i Israel. Sov ca. 1h förra natten, och fick som tur flytta till en (stenskarp) soffa sen senare, så lite bättre blev det. Direkt efter att jag vaknade samlade vi alla sakerna och for och checka in bagagen. Efter security checken gick vi runt på taxfreen en stund, men alla var rätt så trötta, så vi spenderade inte många minuter där. Efteråt åt vi någon lätt morgonmål och sen gick jag och poe till stället vi skulle boarda på och hittade en av de bättre sovplatserna stället har att erbjuda. Tror jag hann sova nästan en timme där också innan det var dags att gå ombord på planet. Flygresan gick smidigt och bra. Sov bort över hälften av flygresan, så det kändes riktigt okej att det bara var lite under en timme kvar av resan när jag vaknade till helt och hållet.

Nåväl, framme vid flygfältet fick vi våra kappsäckar och efteråt satte vi oss direkt på en buss som tog oss till Eilat. Vi gick ca. 1,5km från busstationen innan vi var framme vid hotellet. Såklart krånglade mammas telefon just när vi skulle checka in (oddsen alltså), så vi krånglade på lite innan vi fick gå till hotellrummet. Och wow, blev minsann överraskad när jag klev in genom dörren. Otroligt fint kök, fint vardagsrum och det bästa, det fanns en jacuzzi!! Rummen var annars också riktigt snygga och terassen var inte heller dålig. Tror nog jag lätt kommer att trivas här.

Efter att vi hade bekantat oss med hotellet en stund gick vi neråt mot standen för att äta. Före vi gick tillbaka mot hotellet svängde vi in via ett supermarket för att köpa något att äta på kvällen och imorgon på morgonen. Resten av kvällen har vi tagit det lugnt, vissa har sovit och vissa har testat jacuzzin.

Imorgon blir det åtminstone strandhäng, får se sen vad mer vi hittar på!

Utsikten från flygstationen till eilat var inte så värts mångsidig 😅. Såhär så det ut för det mesta.