palma

Herregud vilken vecka jag har haft. Gick upp kl 03 i lördags för att flyga till Palma, och sedan dess har jag haft så jäkla kul, lätt bästa veckan i mitt liv. Vi hyrde en lägenhet av min familjekompis en kort bit utanför Palma och Förutom att det inte fanns AC var lägenheten verkligen perfekt för oss. Tänkte att jag kör lite recap på vecka, mest för min egen skull hehe...

Lördag 5/8

Vi landade i Palma och åkte direkt till stranden efter ett snabbt stopp i lägenheten, det var verkligen sjukt varmt. Vi åt lunch, badade, solade och handlade sedan på vägen hem. Vi packade upp, fixade oss och lagade mat som vi åt ute på altanen. Vi åt länge och drog sedan till Magaluf och Grabbarna Grus, eftersom att alla svenskar pratar om hur himla kul de är. Vi blev dock besvikna haha, va bara massa skeva människor där typ? Och dessutom så jävla lökigt. Vi gick vidare på lite olika klubbar längst bargatan och avslutade med karaoke haha. Hade ändå jävligt roligt, trots att de inte blev som vi tänkte. Sov på altanen den här natten för att de var så fruktansvärt varmt.

Söndag 6/8

Återigen väldigt varmt så vi åkte till stranden efter lunch. På kvällen lagade vi middag och drog sedan till Titos som låg typ 5 minuter från lägenheten. Där träffade vi massa svenskar som vi hängde med hela kvällen. Titos var verkligen så himla fint, man tog en hiss upp och så var de sjukt coolt bara. Däremot sög musiken denna kväll, ni vet sån där musik man inte kan dansa till? Aja vi hängde med svenskarna uppe på VIP-en tills stängning när vi knallade hem i soluppgången.

Måndag 7/8

Mådde så jävla dåligt när jag vaknade på altanen där jag tydligen gått och lagt mig. Vaknade av att solen stekte på och jag höll på att bränna mig. Vi chillade hela morgonen, käkade lite lunch, och åkte sedan till stranden. Bussen dit var så jävla packat och varmt så höll på att få någon slags panikattack där. När vi gick av la jag mig ner på gatan och försökte andas. Mådde så himla dåligt verkligen, allting snurrade, jag mådde illa, och kallsvettades. Vi tog oss ändå ner till stranden där det blev lite bättre. Väl tillbaka i lägenheten blev det dock bara sämre och sämre. Kunde inte äta någonting och det lilla jag hade fått ner under dagen kom upp...Låg till slut och skakade utan kontroll över huvudtaget. Trodde seriöst att jag skulle dö. Vi ringde Isabelles föräldrar som kom och bara kollade läget. Som TUR var blev det bättre och bättre in på kvällen. Vi drog (såklart) inte ut denna kväll utan drog in madrasser i vardagsrummet och somnade till Smurfarna haha. Välbehövlig sömn må jag säga. 10 timmars sömn på tre dygn + 36 grader + ingen AC+ alkohol = inte bra.

Tisdag 8/8

Alla vaknade väl relativt utvilade så vi åkte till stranden efter lunch och hängde där hela dagen. Hem --> middag --> fixade oss. Sedan bjöd vi över lite svenskar som var i Palma på ett litet för. Alice, Julia, Linnea och Oliver kom över och vi satt på altanen (var typ storm) ett tag innan vi gick till Titos igen. Vi hade haft så kul kvällen innan så vi drog tillbaka dit. Hade om möjligt ännu roligare denna kväll. Vi hängde på VIP-en med två tyska bögar och några göteborgare haha. Den här kvällen var det så hiiimla mycket bättre musik också!! Dock slutade det lite olyckligt då vi blev utelåsta i en timme kl 06 på morgonen... på något vis lyckades vi till slut få dörren att gå i baklås åt andra hållet så vi kom in. Tur var väl det för annars vet jag inte vad vi skulle gjort.

Onsdag 9/8

Vädret var halvbra, så vi stannade i lägenheten hela dagen förutom att gå ut och äta middag i Palma. Vi tänkte shoppa men hittade typ ingenting, bara en tröja. Åt en laxpasta på en restaurang i Palma. Den va god men servicen var usel. Vi tänkte inte dra ut eftersom vi skulle till Nikki Beach dagen efter och ville vara fräscha. Dock sa vädret att det skulle regna så var bara 50/50 att vi skulle dit. Jag och Hilda bestämde oss därför att dra ut ändå, ifall Nikki inte skulle bli av, och 30 minuter senare hade vi fått med oss allihopa som satt och sminkade sig. Vi tog en drink innan vi gick till en lite mindre klubb som hette Boulevard. Den var lite som Titos fast mycket mycket mindre, fräsch och modern. Här var musiken också fett bra. Jag drack inte alls så mycket, vilket visade sig vara så tur då vissa andra blev väldigt fulla och behövde hjälp... Trots att boulevard bara låg 5 minuter från lägenheten behövde vi ta en taxi, som vi sedan blev utslängda från en bra bit från lägenheten. Släpade då hem Filippa i ösregn och massa åska och blixtar vilket var så himla läskigt men vi kom hem till slut iaf.

Torsdag 10/8

Vädret sög så vi bangade Nikki Beach, så himla tråkigt faktiskt. Var taggad på det. Vi hände istället i lägenheten och åt pasta pesto, kollade Ice Age och städade. På kvällen gick vi till hamnen och åt på en Italiensk restaurang och åt glass. Vi köpte lite chips och godis, ställde klockorna, kollade på film och somnade tidigt, också otroligt skönt.

Och det var typ allt?! Kl 07:30 idag ringde klockan. Vi tog oss till flygplatsen, åt frukost, och nu är jag hemma i Sverige i mitt rum. Tyvärr. Hade verkligen velat ha ett par dagar till där nere. Har haft så fruktansvärt roligt hela dagarna och hela kvällarna, vill bara tillbaka nununu!!! Nu är det dock bara att sadla om och åka till Lidingö och Mathilda som har avskedsfest för hon ska till Nairobi i ett år. Men TACK tjejer för världens bästa resa!! KYSS.