Resor

Då var det fredag igen, och veckan är slut! Denna vecka har varit grymt jobbig både på jobbet och privat.
Ibland önskar jag att man kunde ta sitt pick och pack och bara åka iväg. Om det vore så väl..

Jag har lite planer på att boka Karibien kryssning med MSC , då flyger vi till Miami och kryssar 7 dagar i Karibien med stopp på Bahamas, Jamaica och lite andra ställen, sedan tillbaka till Miami och flyger hem !!

Har eventuellt planer på att hyra bil också och köra till Key West.

Vi får se hur det blir, Det är ju verkligen en riktigt grym resa och eventuellt semestern för i år !

Trevlig helg på er

💕

Underbara underbara helg ! Lider mot sitt slut och en ny arbetsvecka börjar inom kort. Idag åkte jag till stan för lite shopping och söndagsmys för att ladda batterierna. Nu vankas middag och sedan lugn och ro hela eftermiddagen och kvällen.

Vädret är ju helt magiskt! det har snöat non stop från morgon till eftermiddag och fortsätter ännu.

Puss & kram

God morgon!

Jag är så van vid att gå upp vid halv 6 på veckodagarna att jag verkligen inte kan sova längre än så!

Blev lite ställd i morse när jag vaknade upp till ett vinterland med tanke på att det inte va någon snö alls i går kväll! Men klaga gör jag inte för det blir så ljust och fint sken med snön ☃️

Idag skall vi på resturang Athena med hela familjen för att fira lite födelsedagar! Så mysigt det kommer bli.

Förhoppningsvis hinner vi hem strax efter att mello börjar i kväll.... vi får se om vi hinner !

Puss och kram på er

Vilken vecka!!
Så galet hektiskt, vardagen präglas av stress,press och måsten ! det har jag så likt som många andra upplever dag ut och dag in!
Pressen Att ha bra jobb, framgångsrik karriär... ta en dag i taget och se till att ta hand om er !
Lycka och hälsa går före allt

Nu är helgen nära och gissa om det ska bli skönt !!

Godnatt 💕

God eftermiddag!!

Besökte i helgen storstaden för lite shopping och resturang besök, lördagen bestod mest av lugn och ro med mello på kvällen!

Efter att man vart sjuk i ett par dagar är det åter igen dags att jobba! Vilket skall bli rätt skönt faktiskt.
Det finns ju inget tråkigare än att ligga hemma dag ut och dag in.

💕

Då var det dags igen att bli sjuk..
Blev hemskickad från jobbet i tisdags och blir nog hemma i allafall i morgon också. Jag måste säga att även om det kan vara riktigt jobbigt ibland på arbetet så är jag mycket tacksam för att jag faktiskt har både utbildning och en fast heltidstjänst som tjänsteman.

Mamma fyller pensionär i helgen alltså 65 år, det kommer vi fira med en överraskning på resturang athena med hela familjen samlad!

Fredag..Helg..äntligen!

Förra helgen va det fullt ös från fredag till sen söndagskväll, upp tidigt för att jobba hela veckan, nu är det dags att bara koppla av och vara hemma!

Och i morgon är det ju premiär av mello!!! Sån tradition missar man inte!

Godnatt alla fina!

Vilken helg !

Vi lämnade Göteborg i fredags morse och begav oss mot Barcelona , väl framme möts vi av lyx lyx och lite mer lyx, hotellet var helt enormt vackert och rummet var otroligt fräscht och modernt.

Fredagen var vi mestadels ute och promenerade i närområdet, shoppade lite grann och njöt av sol och värme med stranden rätt över gatan, lokalbefolkningen surfade och vissa badade i havet, andra satt och spela gitarr utanför en pittoresk resturang. Vi avslutade fredagen med middag på rummet , room servicen var helt otrolig!

Lördagen gick vi upp väldigt tidigt gör att bege oss ut för att äta frukost på ett super mysigt café vid havet. Strax därefter åkte vi i väg med taxi till sagrada la familia ( katedralen ) och vilken mäktig byggnad!! , väl där spenderades det ett par timmar innan vi åkte vidare till parc guell , magiskt magiskt magiskt , finns inte mycket annat att säga! , på eftermiddagen besökte vi Barcelona zoo ! super mysigt zoo med massvis av djur och restauranger.

Söndagen vi började dagen med en promenad längs stranden , satte oss vid havskanten och solade lite, gick sedan tillbaka mot hotellet för avfärd mot flygplatsen,

Väl där åt vi lunch på american steakhouse och lite shopping blev det allt också! Standard är ju lite shopping i taxfreen,

Det blev ett par skor från Adidas
Ett halsband från Swarovski
En tröja och plånbok
YSL concealer
Hudvårds produkter
en prada parfym
OPI nagellack

Med andra ord en väldigt bra och mysig helg