Ja vad ska man börja skriva? Dag två med skidåkning som började samma rid i backen med strålande solsken. Inga skador och vurpor i backen. Vi åkte i samlad trupp under dagen innan vi delade upp oss för att vissa av oss hade ont i fötter och behövde en paus *host (jag)*. Så jag tog en solstol i backen med nekade i handen under 40 min innan vi åkte till en restaurang för att äta lunch. Strax där efter åkte jag till hotellet, tog en dusch och gjorde vid bloggen lite innan det var dags för middag.

En fin dag med mycket sol, skidåkning och fotografering i backen. Ny dag imorgon och nya tag som ska tas. Vi hörs!

​Katarina Lundgren

God kväll. Första dagen i Zermatt är nu avrundad och jag sitter i sängen och bloggar. Dagen började med att vi hyrde skidor och sedan tog tåget upp till toppen och började åka ganska omgående i backarna. I dag blev det en mjukstart som blev sämre än förväntat från min sida. Smärtan i fötterna blev allt för stor så jag bestämde mig att avbryta åkandet på tidig eftermiddag. Men innan jag tåg tåget ner åt jag tillsammans med gänget en god lunch i solen vid backen. Det molande till och blev ganska dimmigt så det vi var till slut tre stycket som tog tåget ner tidigare.

Väl på hotellrummet duschade jag och såg en film innan middagen som blev en flammande middag med teriyaki style och liknande. Det var en väldigt smakrik och bra middag med mätta magar och människor som strosade till rummen igen för att släcka lampan och avrunda första dagen.

​Katarina Lundgren

God kväll. Vi har landat hemma med alla känslor och kramats lite extra efter begravningen. Det var en väldigt fin och trevlig begravning i Hässleholm. Kan man ens säga så? Efter begravningen gick vi tillsammans till stadshotellet och åt lunch och fikade innan de flesta åkte hem inkluderat vi. Packningen fortsatte här hemma och middag emellan innan säng dags. Imorgon blir det resedag under hela dagen med både bil, flygplan och tåg innan vi når hotellet på eftermiddagen/kvällen. En trevlig middag tillsammans rundar vi av morgondagen och packar upp på rummen.

Hoppas ni har haft en fin fredag och får ett fint lov samt vecka för er som redan har haft lov eller inte har.

​Katarina Lundgren

Godmorgon! Hoppas ni har en bra start på fredagen och känner att ni har en plan för dagen efter skolan eller jobbet. För mig, min familj, släkt och bekanta står en begravning vid hörnet. Till minne av min mormor som gick bort i år ska vi samlas tillsammans i Hässleholm och ha en minnesvärd samling och begravning. Det känns ändå bra i kroppen när jag skriver detta då mormor var en fantastisk person att ha i livet och att få ha firat så många jular, högtider, födelsedagar, studenter och fina stunder med henne känns fantastiskt och magiskt!

Väl hemma i Lund efter fortsätter packningen till skidresan som bär av imorgon. Vi ska åka till Schweiz för att just åka skidor och ha det mysigt och roligt på sportlovet. Vi har redan packat ner det stora med skidkläder, hjälmar och liknande så det är hälften kvar att packa ungefär. Vi försöker packa ihop så fort som möjligt för att sedan ha en fortsatt fin fredag och dela minnen och planera vidare.

Hoppas ni får en fin fredag!

Till minne av min fantastiska mormor. En mormor och vän för livet.