Längtar bort från kalla Sverige!!! Vill verkligen inte ha höst, vinter med kyla & snö =(
Eller visst, kan ha både kyla & snö, om det kunde vara så... Inte varannandagsväder, med minusgrader & snö ena dagen & regn, blåst & nästan plusgrader nästa dag!!! Det är ju detta ostadiga väder som min k kropp & knopp inte fixar....kroppen skriker av värk, klarar inte ens av vardagen utan kamp då =( knoppen blir fan deppig av att jag reagerar så hemskt på väderomslag!!!!

Men som det är just nu klarar jag inte av heller särskilt bra =(
Regn, blåst, åska & svalare temperaturer, jag blir totalt sopslut i hela kroppen,lederna & nacken värker, humöret är i botten & jag tror tamme fan att jag blir riktigt deprimerad av klimatet som är i Sverige!!!!
Jag riktigt fasar för hur dåligt jag kommer att må framöver, tills det vänder & klimatet blir lite varmare igen...

Suck,  kollar igenom bilderna här & drömmer mig tillbaka...Vill få må bra, slippa ha så hemskt ont...är det för mycket begärt???

Vårsolens bleka strålar kämpar igenom molnen, men har vi tur så spricker det upp framöver dagen!
Men nu är vi inne i Maj, våren är här & värmen kommer =)
Känns långt ifrån Spaniens soliga vinter dagar, men den Svenska våren har en speciell plats i mitt hjärta!
När allt väcks till liv igen efter den kalla vintern, när knopparna på blommorna brister ut i full blom, gräset blir grönt, träden blir gröna & vackra igen =)

Idag blir det en lugn lång promenad sen jag lämnat lilla <3 på förskolan, har längtat efter promenader, lyssna på en peppande pod & bara vara..helgen har tyvärr gått åt till att kurera min förkylning med lite feber så nu känns det som om det är dax med en lugn promenad =) Inte helt frisk men lite friskluft dödar inte ;-)

Ha en bra dag & njut av dagen idag, den är din!

Igår tog vi oss en promenad längs strandpromenaden bort till LaMata. Alexia ville leka lite i lekparken, men när vi närmar oss hör vi att det är ett otroligt liv, glatt, de spelas musik, det pratas i högtalare så vi förstår att ngt spec är på G.

När vi kommer fram till LaMatas torg är det fullt med folk där, hur långa köer som helst, folk sitter vid bord överallt på torget, små grillar är tända överallt.
Människor kommer med tallrikar, med bröd, små tapas bitar samt ölglas i händerna :-)
På borden står vinflaskor, drickor, tallrikar, mat överallt :-)
Googlade fram att det var nån form av grisfest!
Att vi inte visste det!!!

Så just i lekställningen fanns ingen plats men det gjorde inget för de hade en stor hoppborg :-) det kostade 1€ för 6 min så det var självklart att Alexia fick hoppa lite :-)

Sen gick vi därifrån, längs stranden för att finna nån stans där det fanns lediga platser så vi kunde ta något att dricka.
Fann till slut plats så vi kunde ta oss lite att dricka! Sofie & Alexia tog cola, jag vitt vin & Alex öl. Så mysigt att bara sitta på stranden, i solskenet dricka nått gott & prata, planera vad som ska hända när vi kommit hem..Ja, bara njuta av livet!! :-)

Idag så har vi packat & vägt våra väskor, fortsatte att tömma kylen, tagit en promenad & nu ligger jag på sängen, skriver detta inlägg!
Ikväll (läs snart) ska vi gå ut & käka middag på en utav våra favorit restauranger, njuta av sista kvällen här! Sen hem, kanske ta & spela en sista Yatzy omgång innan det blir natten.
I morron ringer väckaren super tidigt!! & då blir det att kliva upp, klä på oss, käka frukost, göra oss klara för resan till flygplatsen. Taxin kommer kl 8, flyget avgår 11.50 till Skavsta, framme där ca 15.50!
Väl på Skavsta hoppas jag att våra väskor kommer fort, för vi måste! hinna med flygbussen 16.25 till centralstationen Sthlm!
Sen blir det tåg för mig & Alexia (om vi hinner) som avgår 18.22 till Svall.
Alex & Sofie åker ny flygbuss mot Arlanda & sen flyg hem till Frösön strax före 21, så de har liite mera tid att spela med ;-)
Så i morron finns absolut inge utrymme för nått xtra stök!!
Så hjälp oss gärna att hålla tummarna att allt flyter på så vi alla hinner med våra tåg& flyg!

Här kommer lite fler bilder :-)
Var rädda om varann & ta vara på livet!
Carpe Diem!

p.s Alexia har redan valt nästa resmål! Hon vill till New York d.s.

Tänk att snart är våran tid i Spanien & Torrevieja över för denna gång!
Men vi valde verkligen rätt tidpunkt, rätt vinter att åka hit :-)
Det har inte varit så här varmt i December & Januari på fruktansvärt länge :-)

Vi har haft super härligt! Hade det inte varit för att vi har vårat hem i Vikbäcken, våran pappa/sambo hemma i Sverige, då har vi inte velat åka hem!
Alexias eksem/vinterfötter har i stort sett läkt, min värk i lederna har i stort sett varit obefintlig :-)
Jag har klarat av att ta långa promenader utan bakslag :-)
Känner mig mjukare, rörligare i kroppen, mindre värk :-) Hoppas jag har laddat kroppen & knoppen med MåBra energier så att den håller fast det är vinter & kallt hemma!!!

Den 26e Jan påbörjar vi våran resa hemöver till Sverige igen, landar på Skavsta vid 16 tiden, buss till Centralen sen bil till Värmdö för ett par dar hos Ke & Ka :-) sen vidare hem till Vikbäcken på torsdagen!

Nu ska vi njuta av dessa sista 16 dagar i solen & värmen <3
Var rädd om er & njut av dagen i dag!
Carpe Diem!

Igår var vi in till Torrevieja, förhandsboka en hyrbil, kollade vid Svenska kyrkan & idag njöt vi en stund vid poolen efter vi varit till Matboden & Mercadona & handlat!

Idag har varit en bra dag :-)

Bilder från Torrevieja

Mys vid poolen & en otroligt god middag :-) Gillade majskolvar de gillar Alexia :-)

Härliga söndag :-) Idag är det underbart väder, +20 i skuggan & sol med tunna dis moln!
Vi tog en promenad ner till parken, njöt av solens varma strålar, Alexia fick leka, gunga lite...
Sen gick vi & fyllde på med de som tagit slut, vatten, grönsaker, bananer & toapapper! Det är så tunt att så det går massor av toapapper....

Nu har vi just käkat pasta & sås samt grönsaker, Sofie tvättar & Alex & Alexia stökar uppe på plan 3 :-)
Jag ligger på plan 2 & skriver lite till er..
Fick ont i magen efter middan, så ja tror att ja stannar kvar i sängen & surfar lite ;-)
Skönt att bara kunna slappa faktiskt!

Ganska häftigt med alla dessa blommor som knoppas, slår ut i sin fulla prakt fast det är den 13e Dec & Lucia :-)

Var rädda om varann & njut av livet, för de gör vi <3

Förlåt att jag är dålig på att uppdatera bloggen =(

Dagarna här i Torrevieja, LaMata är underbara! Solen skiner, det har varit mellan 17-23  grader i solen, men så fort solen går ner så blir det kyligt!
Men det graderna brukar ligga runt 8-12 på nätterna, så det är ju iaf bättre än Sverige =)

Men vi har haft lite olika diverse problem, ingen fungerande ac i mitt & Alexias sovrum = ingen värme, kallt & rått! Kläderna känns fuktiga, sängkläderna nästan våta av råheten så det känns ju mindre trevligt! = att vi är täppt i näsan, hostiga & snoriga =(

Dagarna går i sakta mak, vi sover länge till runt 9, käkar frukost, klär på oss & går ut. Har en liten butik, DialPrix som vi handlar mat i som ligger bara ca 150m från lght.
Men sen finns det en större butik, längre bort som vi oftast går till när vi handlar kött, kyckling osv...
Men eftersom vi inte har nån bil så blir det långa promenader varje dag, att gå & handla tar sin tid, svårt att finna mat, svårt att förstå vad som är vad, spanska är ju tyvärr inget jag kan ;-) men med lite tålamod så kan jag tyda lite iaf! Men det är dyrt, finns otroligt lite som jag & Alexia egentligen bör äta =( har knappt funnit nått glutenfritt & mjölkfritt finns inte alls =(
Ska försöka finna bättre butiker med mera utbud, men som sagt allt tar tid!
Som tur var kunde jag beställa Alexias mjölk & drickyougurt från Sverige i en liten svensk lunchrestaurang =) så hon kan dricka mjölk iaf =)

Som sagt, vi promenerar, går strand promenader, går i vattnet & njuter av solens strålar! några lekplatser har vi funnit, men de är få & dåligt utrustade!

kommer lite kort & nån film här lite eftersom =)
På dagarna trivs vi, på kvällarna vill vi hem!
En mix av känslor, tankar & funderingar!

Kramen till er & var rädda om varann!
Carpe Diem!

Igår regnade det,  var mulet, blåste lite men var ca 16 grader.  Vi tog bussen in till Torrevieja, käkade sen lunch, strosade runt i flera timmar =)
Idag skiner solen från en blå himmel =) så vi tar nog & går ner till havet & tar en strandpromenad =)

Kaffe, vatten & lussebulle innan vi kliver ombord på planet till Alicante <3

Trötta men glada är vi alla, nu längtar vi till värme, sol & en härlig tid!!
Var rädda om varann

Äntligen är vi på väg =)
Nu sitter vi på tåget, jag, Alexia, mina föräldrar & snart är vi i Bräcke så Sofie & Alex kliver på.

Lilla tösen är så pirrig, glad & uppspelt :-)