DO PRZYGOTOWANIA TEJ SAŁATKI NIEZBĘDNE MI BYŁY NASTĘPUJĄCE SKŁADNIKI :2 JABŁKA Z GATUNKU ANTONÓWKI BĄDZ SZARE RENETY , 2GRUSZKI ,2 CZERWONE CEBULE,GAŁĄZKA TYMIANKU,,6ŁYŻEK OLIWY , 2 ŁYŻKI MUSZTARDY,200 GRAM SERA KOZIEGO PÓŁTWARDEGO ,ORAZ SÓL I PIEPRZ

SAMO PRZYGOTOWANIE ZACZĄŁEM NATOMIAST OD ROZGRZANIA PIEKARNIKA DO 180 STOPNI .NASTĘPNIE POKROIŁEM OWOCE NA OŚEMKI ,WYCIĄŁEM GNIAZDA NASIENNE (SKÓRKĘ ZOSTAWIŁEM DLATEGO ŻEBY OWOCE SIĘ NIE ROZPADŁY).PRZEŁOŻYŁEM DO NACZYNIA ZARODPORNEGO ,DODAŁEM CEBULĘ KTÓRĄ POKROILEM W PIÓRKA.DO TEGO DODAŁEM TYMIANEK ,SKROPIŁEM OLIWĄ, DOPRAWIŁEM MUSZTARDĄ,SOLĄ I PIEPRZEM .POD KONIEC PRZYGOTOWANIA MIESZAŁEM ,ABY OWOCE POKRYŁY SIĘ OLIWĄ I MUSZTARDĄ.ZAPIEKAŁEM 20 DO 25 MINUT DO MOMENTU AŻ PUSCIŁY SOKI I ZMIĘKNĘŁY .NA KONIEC PODAŁEM JĄ POSYPANĄ POKRUSZONYM KOZIM SEREM


Przenieś swój blog na Nouw - teraz możesz importować swój stary blog - kliknij tutaj!

Likes

Comments

DO JEJ PRZYGOTOWANIA POTRZEBNE SĄ NASTĘPUJĄCE SKŁADNIKI :2 ANTONÓWKI LUB SZARE RENETY,2 GRUSZKI ,2 CZEERWONE CEBULE, GAŁĄZKA TYMIANKU, 6 ŁYŻEK OLIWY, 2 ŁYZKI MUSZTARDY, SÓL,PIEPRZ,200 GRAM KOZIEGO SERA PÓŁTWARDEGO

SAMO PRZYGOTOWANIE ZACZYNA SIĘ OD ROZGRZANIA PIEKARNIKA DO 180 STOPNI CELCJUSZA.NASTĘPNIE KROI SIĘ OWOCE NA ÓSEMKI ,WYCINA GNIAZDA NASIENNE(SKÓRKĘ ZOSTAWIA SIĘ PONIEWAŻ DZIĘKI NIEJ OWOCE SIĘ NIE ROZPADNĄ .PRZEKŁADA DO NACZYNIA ŻAROODPORNEGO,DODAJE CEBULĘ POKROJONĄ W PIÓRKA,TYMIANEK , SKRAPIA SIĘ OLIWĄ I MUSZTARDĄ.ZAPIEKA SIĘ 20 DO 25 MINUT ,AŻ PUSZCZĄ SOKI I ZMIĘKNĄ.SAŁATKĘ PODAJEMY POSYPANĄ KOZIM SEREM KTÓRY WCZESNIEJ POWINNO SIE POKRUSZYĆ.

Likes

Comments

SYGNAŁ DO WYDZIELANIA SOKU ŻOŁADKOWEGO DAJE KORA MÓZGOWA,KTÓRĄ POBUDZA SMAK ,ZAPACH, WYGLĄD POŻYWIENIA .DLATEGO POTRAWA PODANA W SPOŚOB APETYCZNY JEST ZNACZNIE LEPIEJ TRAWIONA NIŻ TAKA KTÓRA WZBUDZA NAS NIECHĘĆ CZY ODRAZĘ. OGROMNY WPŁYW NA WYDZIELANIE SIĘ SOKU ŻOLĄDKOWEGO MA RÓWNIEŻ DOBRE SAMOPOCZUCIE .NIE WARTO WIĘC ZASIADAĆ ,GDY JESTEŚMY BARDZO ZMĘCZENI ,ZDENERWOWANI LUB ZMĘCZENI .WTEDY WARTO PIERWSZE SIĘ USPOKOIĆ I TROCHĘ USPOKOIĆ A WŁAŚNIE CZAS POŚWIECONY NA PRZYGOTOWANIE POSIŁKU MOŻE WPLYNĄĆ KOJĄCO NA NASZE ROZSTROJONE NERWY .GDY MAMY ZA SOBĄ WYJĄTKOWO WYCZERPUJĄCY DZIEŃ-POSTARAJMY SIĘ ZROBIĆ SOBIE COŚ CO LUBIMY.

Likes

Comments

PRZYKRE UCZUCIE PRZESYTU PO POSIŁKU JEST NIE OMYLNYM ZNAKIEM ,ŻE ZJADŁO SIĘ ZA DUŻO .GDY PRACUJE SIĘ FIZYCZNIE LUB UPRAWIA SPORTY -POŻYWIENIE POWINNO BYĆ BARDZIEJ OBFITE .NIE POWINNO SIĘ JEDBAK JESĆ ,GDY JEST SIĘ BARDZO ZMĘCZONYM ANI TEŻ BEZPOŚREDNIO PRZED WYSIŁKIEM, W CZASIE FORSOWNEJ WYCIECZKI LEPIEJ ODŻYWIAĆ SIĘ CZĘSTO A W MAŁYCH ILOŚCIACH ORGANIZM NIE LUBI SZABLONU W ODŻYWIANIU.WARTO SIĘ STARAĆ WIĘC POZNAĆ JEGO POTRZEBY ,UPODOBANIA I W MIARĘ MOŻLIWOSCI JE ZASPOKAKAJAĆ


RÓWNIE WAŻNE JEST TO CO JEMY JAK I W JAKICH WARUNKACH ORAZ W JAKIM NASTROJU .ABY SPOŻYWANY PRZEZ NAS POSIŁEK ZOSTAŁ PRZEZ ORGANIZM W PELNI PRZYSWOJONY I WYKORZYSTANY JAKO MATERIAŁ DO ODBUDOWY I ZRÓDŁO ENERGII. NIE WYSTARCZA JEDYNIE ZASPOKOJENIE UCZUCIA GŁODU.NALEŻY JE ZADBAĆ OTO ABY:

-PRZESTRZEGAĆ REGULARNOSCI POSIŁKÓW-TO ZNACZY JADAĆ ŚNIADANIA ,OBIADY I KOLACJE O RAZ NA ZAWSZE USTALONEJ PORZE , W ZUPEŁNIE TYLKO WYJĄTKOWYCH WYPADKACH ODSTĘPUJĄC OD ZASADY

-DO POSIŁKU NALEŻY ZASIADAĆ W MOŻLIWIE POGODNYM USPOSOBIENIU , NIE POWINNO ŚPIESZYĆ SIĘ PRZY JEDZENIU ,DOKŁADNIE, POWOLI PRZEŻUĆ ,ZWRACAJĄC UWAGĘ NA TO , CO SIĘ JE (.NIE POWINNO SIĘ CZYTAĆ PRZY JEDZENIU)

-NIE POWINNO SIĘ OBJADAĆ I WSTAWAĆ PÓZNIEJ Z UCZUCIEM PRZESYTU

-BEZPOŚREDNIO PO OBIEDZIE CHWILĘ ODPOCZĄĆ LUB NAWET POŁOŻYĆ SIĘ NA PÓŁ GODZINY .WAŻNE JEST ABY STARAĆ SIĘ PRZEZ TEN CZAS NIE USNĄĆ.

-PO KOLACJI ,JEŚLI TO JEST TYLKO MOŻLIWE WARTO ODBYĆ SPACER.



Likes

Comments

Jedzenie nie musi wyłącznie smutną koniecznościa .,lecz może być rownież przyjemnością.Pożywienie odwrotnie niz uczucia powinno być jak najbardziej urozmaicone.Nie zmieniający się tygodniami a czasem miesiącami jadłospis staje się nie tylko nudny ale i również szkodliwy dla zdrowia.DLATEGO PRZY ROBIENIU ZAKUPÓW POWINNIŚMY SIĘ KIEROWAĆ ROZSĄDKIEM I UCZUCIEM ORAZ POTRZEBĄ .JEŚLI NP. MAMY OCHOTĘ NA JABŁKO LUB RZODKIEWKĘ WIDOCZNIE NASZ ORGANIZM POTRZEBUJE SKŁADNIKÓW ZAWARTYCH W DANYM OWOCU. JEŚLI MUSIMY OSZCZĘDZAĆ WARTO ZACZĄĆ OD PAPIEROSÓW,ALKOCHOLU, KAWY ,HERBATY ALE NIGDY NIE WOLNO ZACZĄĆ OSZCZĘDZAĆ NA TYM CO JEST PODSTAWĄ ŻYWIENIA , CZYLI MLEKO,JARZYNY, OWOCE ,TWARÓG I RYBY.Każda pora przynosi nam wspaniałe możliwosci urozmaicenia posiłków, zwłaszcza jeśli idzie o jarzynki i owoce.TO CO JEMY JEST RÓWNIE WAŻNE JAK TO CO JEMY .ŚNIADANIE JEST RÓWNIE WAŻNE JAK TO ,CO SIĘ NA NIE JE. NIE MÓWIĄC O TYM ŻE JEST RÓWNIEŻ WAŻNE JAK OBIAD . NA KAWAŁKU CHLEBA DALEKO SIĘ NIE POCIĄGNIE.MAŁO TEGO W KONSEKWENCJI BĘDZIE SIĘ ROZDRAŻNIONY , ŁATWO SIĘ MĘCZY I PRACA JEST MAŁO WYDAJNA .O TYM CO SIĘ BĘDZIE JADŁO JUTRO WARTO POMYŚLEĆ JUŻ DZISIAJ .JEŚLI JADA SIĘ PÓŻNO KONIECZNIE TRZEBA COŚ ZJEŚĆ OKOLO POŁUDNIA .NIE WARTO NATOMIAST SIĘ OBJADAĆ NA NOC .SKUTEK BĘDZIE NATOMIAST TAKI ZE NIE ODROBI SIĘ FATALNYCH SKUTKÓW GŁODZENIA SIĘ ZA DNIA ALE DO POPEŁNIONYCH BŁĘDÓW DODASZ NOWE . W CZASIE SNU ŻOŁĄDEK NIE JEST SKORY DO TRAWIENIA POKARMU .EFEKT .BĘDĄ CIĘ TRAPIĆ PRZYKRE SNY ,RANO ZAŚ SIĘ WSTANIE ZMĘCZONYM I W ZŁYM HUMORZE. REGULARNOŚC W PRZYJMOWANIU POSIŁKÓW JEST JEDNYM Z PODSTAWOWYCH WARUNKÓW DOBREGO SAMOPOCZUCIA I ZDROWIA . KTO JE CODZIENNIE OBIAD O INNEJ GODZINIE TEN SYSTEMATYCZNIE RUJNUJE SOBIE ZDROWIE .WAŻNE JEST TAKŻE ABY W JEDZENIU ZACHOWAĆ UMIAR.

Likes

Comments

Wiekszosć naszych dzieci wieku 13 lub 14 miesięcy zaczyna samodzielnie chodzić , apod koniec drugiego roku zycia maluchy juz dobrze chodzą i niezle biegają . W trzecim roku zycia
poruszają się swobodnie i przejawiają dużą ruchliwość istale coś robią ,schylają się ,podnoszą i poruszają przedmioty,mogą juz jezdzić na trzykołowych rowerkach.Od3 roku zycia wzrasta precyzja ruchów u dzieci.Nasze pociechy najpierw z pomocą dorosłych a potem same uczą się,ubierać,sznurować buciki.Pod koniec okresu przedszkolnego potrafią już wykonywać trudne ćwiczenia gimnastyczne ,rysować a nawet majsterkować. Opanowanie sztki mówienia nastepuje w wieku do 3 lat.W latach nastę pnych mowa jest stale doskonalona , powiększa się stopniowo zasob słów i pojęć.Nasze dzieci dobrz widza i slyszą .bowiem czułość i wrazliwość zmyslów rozwija się bardzo wczesnie .Między 7 a14 rokime zycia dzieci osiągają optymalną sprawnośc zmysłową .Mozemy zaobserwować że już male dzieci nasłuchuja wszystkich interesujących dla siebie dżwięków .Nie potrafią jednak ich odróżniać i segregować.Mają duże trudnosci z określeniem odległości i kierunku ,z którego dochodzi dzwięk .Na przykład trudno im zidentyfikować hałas silnika samochodowego czy dzwięk klaksonu ,a tym bardziej że na podstawie tego co usłyszą ,zorientować się z jakiego kierunku nadjezdz pojazd oraz jak jest daleko.Dzieci w wieku od 3 do 7 lat zyją w świecie fantazji ,chętnie sluchają bajek .Rozgraniczenie świata fantazji od świata realnego nastepuje między 6 a 7 rokiem zycia.Obserwujemy ,zenasze pociechy bardzo często posiadają fałszywe pojęcia o wielu sprawach zycia codziennego,a w tym takze o zagadnieniach związanych z ruchem drogowym.Myśla np.że na przejsciu dla pieszych są
bezpieczne niezaleznie od swojego zachowania,ze kierowca może zatrzymac pojazd natychmiast jak tylko dostrzeze czlowieka na jezdni.W tym wieku dzieci przezywają życie jako rodzaj zabawy ,sa impulsywne ,reagują żywo szczegolnie wtedy gdy są opanowane gwaltownymi uczuciami .Nieraz zauwazamy ze zjawiska ,które udoroslego czlowieka nie mają zadnego znaczenia wywołują u dzieci silne podniecenie ,w tedy zapominają ,co je otacza.Przykładowo dziecko pod wwplywem radosci ,zaskoczenia ,zdziwienia zapomina o pojazdach i niebezpieczeństwie jakie może mu grozić

Likes

Comments

Aby przygotować to danie niezbędne są następujące składniki:






























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































2 pieczone papryki obrane ze skóry ,1 mała czerwona cebula ,4 łyżki oleju ,2 szklanki ugotowanej na miekko czerwonej fasoli,1 szklanka ugotowanej czarnej fasoli ,2 małe kawaleczki gorzkiej czekolady ,1 łyżeczka oregano,pół łyzeczki chili,3 do 4gozdziki ,1 liść laurowy






























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Samo przygotowanie zaczyna się od pokrojenia papryki i cebuli w drobną kostkę .Do garnka o grubym dnie wlewamy i rozgrzewamy olej .Nastepnie wkładamy tam cebulę ,a gdy się lekko zeszkli także fasolę ,paprykę,czekoladę,oraz przyprawy.Smazymy 10 minut cały czas mieszając ,fasole rozgniatamy widelcem .Podajemy z chlebem jako dodatek do pieczonej kiełbasy czy smażonego wędzonego boczku .






























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Likes

Comments

Ciekawym pomysłem na majowe ciepłe popołudnie może być zielony deser owocowy . Do jego przygotowania potrzebne są tylko same owoce takie jak kilogram zielonych winogron, 4 duże zielone jabłka , szklanka agrestu, 5sztuk kiwi , 2łyżk i cukru oraz połówka cytryny z której w trakcie przygotowania deseru należy wycisnąć sok.

Samo przygotowanie zaczyna się od umycia owoców ,przepołowieniu winogron usunięciu z nich pestek.kiwi trzeba obrać ze skórki a następnie pokroić w plasterki ,agrest natomiast powinno się pociąć na połówki . Kiedy to już jest gotowe należy obrać jabłka i zetrzeć na tarce o dużych oczkach ,skropić sokiem z cytryny i dodać cukier.Wszytko dokładnie wymieszać ,podawać w szklanych salaterkach ozdobionych świeżymy listkami mięty.

Likes

Comments

Aby przygotować ten pudding potrzebne są następujące składniki :

4 czubate łyżki nasion chia ,400ml mleka kokosowego, 100 ml .mleka migdałowego ,1 laska wanilii, 3 łyżki miodu , 2gruszki

przygotowanie:

Do mleka należy wlać mleko kokosowego i migdałowego .Następnie należy przeciąć wzdłuż laski wanilii i wydobyć ziarenka .Potem trzeba je dodać do mleka. Potem warto dodać 2 łyżki miodu i nasiona chia .Całość trzeba dobrze wymieszać .Kiedy to już jest gotowe należy przelać do wcześniej przygotowanych szklanek lub pucharków po czym wstawić do lodówki na min.3 godziny .Trzeba dobrze rozgrzać patelnię .gruszka musi być bardzo starannie obrana i pokrojona w kostkę i wrzucona na patelnię .Na koniec trzeba dodać łyżkę miodu .Należy smażyć póki gruszki nie nabiorą złocistego koloru .Ostudzone gruszki powinno ułożyć się na puddingu


Likes

Comments