Det har varit en fantastiskt härlig som började med vin i solnedgången på Gröningen och sedan fortsatte med en heldag på backen och idag avslutades med tvätt, städ, Väla, matlagning och nu film i sovrummet.
Jag har gått och blivit sjuk och vill egentligen bara flyga iväg i drömmarnas värld där jag slipper känna av hals och näsa. Får hoppas på att det inte blir värre än såhär.
Nåja! Skall fortsätta mysa ner mig i den nybäddade sängen. Hurraa för krispiga och rena lakan!

Kärlek

De senaste dagarna har jag verkligen skämt bort mig själv. Igår köpte vi bil. Samma dag anlände två fantastiska paket jag beställt några dagar tidigare.

Bilköpet var självfallet det största köpet. Ingen av oss har varit bilägare förr och för att vara den första bilen vi äger är jag riktigt nöjd. Det är en förbaskat fin bil.
Man var lite darrig när man slog till men det kändes ändå väldigt rätt.
Nåväl här är den. Vår fina Toyota!

Okej så nu till mina andra två paket!
Alla som känner mig vet vilken parfym-junkie jag är!
Jag ääälskar parfymer. Men inte vilket skit som helst. Jag är faktiskt ganska kräsen och nuförtiden blir det sällan vanliga budget märken.Tyvärr. Jag tycker faktiskt inte att de doftar gott. Alls.
Hur som helst så har jag sett flera bloggerskor och instagrammare som gjort reklam för Agonist. Ett svenskt parfym märke. Jag började bli lockad och bestämde mig för att nörda in mig lite på märket. Efter att ha läst på och kollat recensioner var jag så sugen så jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Jag blir sån när det handlar om vad som helst egentligen men speciellt med parfymer. Självfallet kan man inte slänga ut dryga tusenlappen på EN parfym som man inte har den blekaste aning om hur den luktar. Men hemsidan erbjuder en låda med prov på alla deras parfymer till ett ganska vettigt pris ( beroende på vad man skulle anse vara vettigt).Så den slog jag till på. Lådan rymmer hela 10 parfymprover men jag fick med tre dofter till så att jag kunde få prova alla deras dofter. Hittills har de jag provat luktat fantastiskt. Fick till och med beröm för den ena. Ser så mycket fram emot att prova resten.

Jag kommer inte ihåg var jag råkade snubbla över dessa glasunderlägg men förmodligen gjorde jag det på någon blogg eller på instagram. Jag blev hur som helst förälskad och bestämde mig för att jag en dag skulle köpa dem. De består av marmor och mässing. Ett paket innehåller 4 st. De finns även i vit marmor vilket jag förmodligen kommer att köpa.
En ren fröjd för ögat!!

Kärlek

Det är helg och jag är astrött efter en vecka med sena rep och sena arbetsdagar. Av den anledningen skall jag enbart ta det lugnt den här helgen. Igår blev det en snabb runda på stan och jag fick med mig några grejer hem. Det mesta på rea faktiskt. Jag ligger back i min läsning så nu när gubben är iväg och kollar fotboll hos sin bror passar jag på att chilla med mina älskade tidningar och en film. Imorgon blir det rep igen. Sen jobb jobb jobb! That's my life!

Kärlek

Jag har på ungefär en vecka lyckats införskaffa 4 nya väskor varav tre av dem i Frankrike på rea. Den fjärde väskan fick jag av hjärtat. Riktiga kap om jag får säga det själv :)

Den första väskan tänkte jag använda som arbetsväska. Gillar att den är rosa på insidan!

Kärlek

Dagen efter Beyonce- konserten skulle vi iväg på semester i Frankrike. Vi valde att övernatta på Kastrup eftersom flyget gick tidigt nästa morgon.

Väl framme på Montpelliers flygplats blev vi hämtade av Peter och pappa. Sedan körde de oss till huset som mina föräldrar hyrt tillsammans med min moster och hennes man ( Peter). Ett fantastiskt hus i en mysig liten by som heter Saint-Laurent-d'Aigouze. Vi var 9 st som bodde i huset då mina kusiner (Josefin och Linnea)+ Linneas pojkvän Simon också var med.

Det blev många utflykter till olika små byar, vingårdar, vi åkte in till Montpellier och strosade runt, var på vinfestival, badade både i husets pool och på stranden, hade grillkvällar och shoppade en del. En av kvällarna var på restaurang i byn vi bodde i. En av de absolut bästa restaurangerna jag varit på. Riktigt trevlig personal och sjukt god mat. Det var helt enkelt en riktigt härlig resa som man delade med familj och släkt.