Här händer det grejer! Vi ska nämligen flytta om ca 2 månader, och jag är så himla glad.. Vi ska flytta in till stan till en fantastisk lägenhet på 13:e våningen med söders bästa utsikt. Jag ska sälja bilen, köpa ett busskort och en cykel.

Har varit så himla trött på pendlandet och efter snart 4 år på essingeleden så tröttnade jag totalt. Känns som att det blir värre och värre för varje dag. Och när jag har standby så är det nästintill omöjligt att komma i tid för min del. Det ska bli skönt att slippa den stressen varje gång jag ska jobba.

Så nu har jag börjat rensningen här hemma, vill bara flytta direkt! ❤

Fick nog en släng av influensan! Har legat däckad i hela fem dagar. Känner mig bättre, men är fortfarande inte helt bra! Så ska tok-kurera mig de sista dagarna innan jag börjar jobba igen.

Får dock ställa in två roliga grejer som jag verkligen hade sett fram emot, men så är det ibland. Inget jag kan göra åt.

Det har kännts som om jag har varit påväg att bli sjuk flera gånger, så jag har ätit ingefära och gjort andra diverse husknep varje gång. Så det var väl dags! Kunde inte lura kroppen mer.

Har flyttat mig från sängen till datorn iallafall och ska göra en posten-certifiering på datorn. Tänkte försöka göra klart den idag så är den klar för ett år framöver. Sånna smågrejer som hänger över en..

Och jag som ska börja plugga till hösten, hur ska det gå då?! Läskigt!

Jag fyllde 29 år när vi var på Maldiverna. 29 år, jag var ju nyss 22! Tiden går läskigt fort, vet inte om det är mitt jobb som gör att tiden går så fort eller om ni alla känner likadant?

Jag fick världens bästa födelsedagspresent av T, jag fick flyga sjöflygplan runt de södra öarna på Maldiverna. Det var så otroligt vackert! Vi lyckades pricka in en dag med riktigt bra flygväder, inte ett moln på himlen. Så sikten var helt fantastisk. En sån himla fin present.

Jag hade kunnat sitta kvar i timmar, för att det var så otroligt vackert!

Inne i ekorrhjulet igen, nu är det 8 dagar sedan vi kom hem från underbara Maldiverna. Jag började min första jobbbvecka med standby, och med handen på hjärtat så är det, något av det värsta som finns. Inställelsetiden till Arlanda är 80 min, och det är ganska kort när man bor söder om stan och har hela essingen att köra igenom.

Nåväl veckan rullade på och jag var uppe runt 3:15 -3:30 nästan hela veckan. Sista jobbdagen så kände jag mig så otroligt trött, åkte ner till Skövde. Och nu ligger jag sjuk i soffan med halsfluss eller något. Jag tror helt ärligt att kroppen blir sjuk när den måste gå upp sådär tidigt flera dagar i rad. Så nu får jag kurera mig ordentligt!

Jag skrev inte så mycket mer om Maldiverna. Den sista veckan så vände vädret och det blev mycket bättre. Vi åkte på en snorklingtur för att se valhajar, men tyvärr så såg vi inga. De hade inte sett några på ca 14 dagar. Hoppas att få se dom någon annan gång i livet.
Vi njöt av solen och av att bara ta det lugnt. Sista kvällen när vi skulle äta middag så hade de gjort så fint på vårt bord. (Fick lika fint när jag fyllde år, och en flaska bubbel). När vi åkte hem med båten så höll de som hade hjälpt oss med väskorna till båten upp 3 skyltar med texten: See you soon. Alla i båten skrattade och vinkade och det kändes faktiskt lite sorgligt att lämna ön.

Jag trodde ju innan vi åkte, att jag skulle bli rastlös men jag tror att det här var precis det vi behövde. En ö och "ingenting" att göra. Kan tänka mig att åka tillbaka men isåfall till någon annan ö, för otroligt vackert det var det!

Fick bästa födelsedagspresenten av T! En flygning runt öarna här på Maldiverna. Så otroligt vackert ❤ Här över ön Centara.

Det har faktiskt varit lite halvdåligt väder de senaste fyra dagarna, det trodde jag inte om Maldiverna. Det sägs att det är ca fyra regndagar i februari och vi har lyckats pricka in två av dom, och sen så har det varit väldigt molnigt och solfattigt i två dagar. Så någon vidare solbränna har det inte blivit. Desto hälsosammare för kroppen.

Jag vet inte om vi alla svenskar är så, men jag älskar solen och jag blir så glad av den. Jag tror att våra nordiska kroppar behöver D-vitaminet extra mycket när vi har våra månader som är så gråa.

I brist på solen så hyrde vi cyklar häromdagen och cyklade runt, då hittade vi en plantage där de odlar nästan alla grönsaker och frukter som finns här på ön. Vi hittade sallader, olika kryddor, tomater, minibananer och en massa annat.

I slutet av plantagen så fanns en restaurang (Zero) där man kunde få köpa sig en sallad eller en omelett gjord på nyplockade grödor från plantagen. Även i de andra restaurangerna så använder de sig av grönsakerna och frukterna.

Mer lokalodlat än så kan det inte bli! Fantastiskt när man tar vara på naturens resurser, istället för att importera allt från fastlandet.

Igår den 17:e februari så hade jag namnsdag. Jag har firat min namnsdag i 28 år, så i år blev inget undantag. Det blev en flaska vin i solnedgången med T och hajarna.

Varje kväll klockan halv 7 så är det hajmatning ute vid vattenvillorna och på andra sidan av ön, på en strand så är det stingrocksmatning.

Hajarna är svartfenade revhajar och jag tror att de är helt ofarliga, haha. Rockorna kan man bli stungen av så där ska man ha respekt. Tycker i och för sig att om man retar en haj får man skylla sig själv. Men om man bara simmar förbi eller badar så går de inte till attack. Det finns en liten bebishaj som simmar supernära strandkanten varje dag när vi badar som är så himla gullig!

Idag är det 3 dagar sen vi kom hit till Paradiset. Flygningen i sig gick toppen, dock lite segt att sitta på flygplatsen i Doha. Mitt i natten i 5 timmar innan vi kunde borda nästa flyg. Jag sov i och för sig på en stol (jag lyckas somna överallt, haha) och T satt vaken. När vi väl kom fram till Male's flygplats så fick vi åka ett inrikesflyg med ca 50 platser, och sen båt sista biten till ön.

Det är fantastiskt fint här, påminner inte om något annat ställe jag har varit på. Möjligtvis Hawaii och då på grund av att det så är fantastiskt vackert överallt. Vattnet är så blått, så blått!

Vi bor bland de södra atollerna och ön vi bor på heter Sun Island. Det sägs att det är en budget ö.. Jag tycker att det mesta här är väldigt dyrt så en annan ö hade inte passat våran plånbok. Så budget ö eller ej? Det är ju ändå Maldiverna.

Vart är ert bästa resmål?