Igår så började vi dagen med att äta frukost på killer shrimp café. Man är alltid så himla hungrig på morgonen, då klockan egentligen är på eftermiddagen hemma i Sverige och "middagstid".

Efter frukosten så tog vi en Uber in till Hollywood Boulevard för lite sightseeing. Vädret var ganska ostabilt när vi åkte, och precis när vi kom fram så började det att regna.

Vi gick en stund bland stjärnorna på walk of fame och sedan bestämde vi oss ganska snabbt för att åka på en kändistur runt i området. I en liten buss utan fönster som kanske inte var det smartaste. Det blåste, regnade och var jättekallt! Lite roligt ändå, att få se alla fantastiska hus som alla kändisar bor i. Dock hade lite solsken gjort turen hundra gånger bättre.

Jag gjorde en sån här tur för 9 år sedan med min bästa kompis. Efter turen så åkte vi omkring i samma områden med våran egna bil och hoppades innerligt på att få soppatorsk så att vi kunde knacka på och få hjälp av någon kändis! Som om någon hade hjälpt oss, nej jag tror inte det... De hade nog ringt vakterna, haha.

Äntligen tillbaka i Los Angeles igen, sist jag var här var i November.

T passade på att följa med mig på jobbet på den här slingan. Dels för att det var ett lite längre stopp än 26 timmar och dels för att han aldrig har varit här i Los Angeles förut. Sen att han tycker att det är värt 11 timmars flygresa för två dagar är en annan sak, haha!

Igår efter att vi landat så tog vi bussen ut till Santa Monica, strosade en liten stund på Santa Monica Boulevard och sen vidare ner till Piren.

Vi åt middag på en mexikansk restaurangen som låg längst ut på piren och så tog vi en Uber tillbaka till hotellet igen. Man blir så trött tillslut att man skulle kunna somna stående.

Egentligen så är det ju smidigast med bil här i Californien men det känns så onödigt för så kort tid, så jag kan verkligen rekommendera Uber.

Har ägnat morgonen åt att baka lussebullar! 4 dagar kvar till julafton.. Mysigt! ❤️

Ny vecka och nya tag!
Började min jobbvecka igår och jobbade över till Hong Kong, drygt 10 timmars jobb i luften som kändes som 3.

När vi sedan landade i Hong Kong så var klockan 7:30 på morgonen. Checkade in på hotellet, gick och la mig två timmar för att få vila litegrann och sedan dess så har jag varit igång hela dagen. Att man orkar, haha.

Började med att åka till den stora Buddha'n på ön Lantaui. Tog en lift upp för att det gick snabbast och var smidigast. En sån med glasbotten som man kunde se igenom, dock inte särskilt läskigt.

Gick upp till Buddha'n och fick se en otroligt fin utsikt ut från Hong Kong. Det blev även en snabbvisit i templet där jag tände många (!) rökelser utanför.

När de stängde där uppe vid Buddhan 18:00 så var det dags att åka ner med liften igen och bege oss tillbaka till hotellområdet, för att gå ut och äta mat.

Middagen bestod av vegetariska dumplings, som var alldeles försvinnande goda. Trevligt sällskap med härliga kollegor och många goda skratt.

Nu är klockan över 23:00 så jag ska gå och sova nu. Har varit vaken i mer än ett dygn och känner att ögonen går i kors.

Godnatt!

Veckan och helgen som var, gick alldeles för fort! Jobbade onsdag, torsdag samt fredag och landade inte förens sent på kvällen så jag var nog hemma runt 00:00.

På lördagen så började vi med att åka upp till Stockholm för att gå på julmarknaden i gamla stan, vi hade sån tur med vädret så det snöade (läs regnsnöade) ju faktiskt! Gick en vända i gamla stan, köpte brända mandlar, drack glögg och strosade omkring sådär som man ska göra på en julmarknad.

Efter marknaden så hade vi bokat bord på YUC Mexican vid Odenpland. Jag hade sett fram emot att äta där då jag har hört så mycket bra om den restaurangen. Efter middagen så hade jag hyrt ett hotellrum vid norrtull (gratisnatt via hotels.com) för att vi skulle slippa åka hem och kunna sova ut ordentligt dagen efter.

En oerhört mysig och intensiv helg!

Kom hem från Los Angeles i måndag och satte mig på tåget direkt ner till Skövde. Har jobbat i butiken i några dagar nu, håller på att bygga om och det är så roligt för det blir så himla fint!

Los Angeles var regnigt kallt och blåsigt! Men jag åkte med så härliga kollegor så vädret spelade ingen roll. Säger det igen, mitt jobb är fantastiskt! Så mycket värme och glädje.

Samma dag som vi landade så tog vi bussen in till Santa Monica och gick i affärer. Köpte inget speciellt förutom lite julkort. Middagen intogs på Cheesecake factory och jag skojar inte om jag säger att min middag bestod av ett helt pastapaket. Så sjukt stora portioner! När jag tänker efter så har jag nog inte någon av de senaste gångerna orkat äta upp maten. American sizes.

Är ledig i 7 dagar så ska njuta av det nu och hjälpa till litegrann i butiken för skojs skull.

Jag har kommit till en punkt i mitt liv där jag har blivit otroligt less på att bo där jag bor idag. Jag är trött på att pendla och vissa dagar köra bil i över 3 timmar tur och retur till jobbet. Att jag har hållt ut i 3 år är ett under! Riktigt bra gjort om jag får säga det själv, hehe.

Så just nu handlar min fritid om att hitta något närmare Arlanda. Igår var jag inne på att köpa en "skokartong" på 15 kvm för 2 miljoner. Vet att det är helt sinnesjukt men det är tydligen det som måste göras för att få tag i en lägenhet?

Men igår så såg jag ett litet, litet ljus i tunneln, jag hittade nämligen sidan lägenhetsbyte.se. Där jag registrerade mig och fick en del matchningar. Vilket får mig att bli lite positivare.. I min lägenhet ingår även tvättmaskinen och lite annat så det kan inte bli ett bättre byte om man vill bo i just mitt område.

Men för övrigt så tycker jag att bostadssituationen är helt åt helvete. Jag hittar inte ens en större lägenhet i området jag bor i. Om jag ska söka en ny via min hyresförening så måste jag söka via bostad Stockholm, och där har jag sökt aktivt i 1 1/2 år och inte ens varit i närheten av en visning. Det är helt galet!

Kom hem från Los Angeles idag, och när jag kom hem så gick jag faktiskt och la mig en stund eftersom att jag hade jobbat hela natten. Tycker dock att det är lite mysigt att kunna bädda ner sig mitt på dagen med gott samvete och sova litegrann. Det känns som om man är värd det extra mycket.

Los Angeles var lika härligt som vanligt! På kvällen så gick vi ut ett gäng kollegor och åt på en mexikansk restaurang, tillslut så gick ögonen i kors, så det blev en tidig kväll. Dagen efter så möttes vi upp igen och åt frukost på Killer Café, ett riktigt diner ställe. Det var bara rullskridskorna som saknades.

Det blev även en promenad bort till Ralph's som är en stor matbutik. Alltid lika kul att gå i matbutiker utomlands. Allt är så stort och så mycket.

Sen var det dags att åka hem igen, är ledig nästan hela veckan nu och så bär det av till Los Angeles igen på lördag. Mitt jobb är fantastiskt.

Dagens i-landsproblem!

Har fått semester utlagd i februari (16 dagar) och jag kan inte komma på vart vi ska resa någonstan?. Februari som för övrigt inte är min favoritmånad och som framkallar en mindre ångest, behöver mer glädje! Jag är dessutom borta över min födelsedag så det känns också lite extra roligt.

Jag är inne på antingen: Hawaii, Maldiverna, St Martin, eller Bahamas. Just nu så är dollarn väldigt hög så Hawaii är inget billigt alternativ, St Martin och Bahamas är också väldigt dyrt, haha. Så det känns som att Maldiverna är det "billigaste" alternativet då man förmodligen kan boka en paketresa med både flyg och hotell inkluderat. Men jag vet inte. Gillar ju att upptäcka saker på semestern, så det kanske kryper i kroppen efter 4 dagar på stranden? Eller så är det precis vad vi behöver, lite lugn.

Förra året så åkte vi till Mexico i 3 veckor,och det var fantastiskt härligt! Vi skulle kunna tänka oss att åka tillbaka, men det är ju alltid spännande att upptäcka något nytt.

Vart skulle du åka, om du fick välja?

Är på layover i Östersund, och igår var jag i Luleå. Man flänger runt ganska mycket i det här jobbet. Inget som jag tycker är jobbigt eller stressigt, utan man lär sig ganska snabbt att finna sig i miljön. Att bli riktigt duktig på att packa, och att bo i en resväska haha.

På alla olika stopp så har man ju sina favoritrestauranger och butiker man vill gå till. Det bästa är också att om man har hittat något hemma som man vill köpa som har tagit slut. Så kan man alltid kolla i en annan stad, det är ganska lyxigt.

Gick förbi en mysig lite te/kaffe butik här i Östersund, och jag fick faktiskt med mig en Kaffekalender hem. Funderade på att beställa en på nätet, då jag älskar kaffe. Men sen så blev det aldrig av, och när jag kollade på deras instagram så var boxen tillochmed slutsåld. Vilken tur att jag köpte den.

24 olika kaffesorter ända fram till jul. 399:- Helt klart värt det tycker jag. Det är så mysigt med julen.