Idag har vi haft en händelserik Söndag! Vi tog cyklarna och hälsade på pojkarnas mormor. Och med benen fulla med spring, så blev trädgården som finns på ålderdomshemmet förvandlad till en löparbana.

Varv efter varv avkunnades, och tystnaden som rådde innan vi kom var bortblåst av pojkarnas lek och bus.

Efter besöket begav vi oss ner till dammarna och matade änderna som alltid blir så glada av lite brödsmulor!

Hösten har börjat att visa sig med sina färgglada löv som färgar över sommarens gröna färger! Jag älskar hösten med alla dess färger och den klara luften som den tar med sig innan den kyliga vintern kommer!

Våran rosenbuske blommar för fullt och har inte sett så pigg ut förarens nu! Hoppas att den får blomma ett tag till innan kylan tar över!

Innan kvällen kom så blev det värsta fotbollsfesten ute på baksidan! Elias skött skott efter skott och för varje mål han satt så blev han stoltare och stoltare! Så det var en stolt och trött kille som sa att idag har vi haft en bra dag! Så tack för den hör veckan, hoppas att nästa vecka blir lika bra! ❤️

På vår lediga onsdag så passade vi på att baka lite bullar! Det är inte så ofta som det blir bullbak här hemma! Det krävs ju en del av en när man ska baka med småfolket!

Killarna var med ända från start till målgång! Så roligt när dom vill vara med hela vägen!

Lukten av nybakt spred sig i hela köket, och vi avslutade med att fika alldeles ljumna kanelbullar!

2013 på våren närmare bestämt i aprilmånad, så reste vi för första gången till Turkiet! Vi bodde i Alanya! Vi mötes av värme sol och en massa blomster!

Vi bodde på ett hotell alldeles vid stranden som hette Antique Roman Palace! Jättefint lite mindre hotell!

Restaurangen låg högst upp på hotellets tak och hade en bedårande utsikt över havet och dess strand!

Att resa med småbarn har aldrig varit några bekymmer för oss! Killarna har alltid varit så lätta att ta med! Och vi har haft turen att få vara friska på våra resor!

För oss var det så skönt att hotellet låg precis vid stranden (bara en vältrafikerad väg att korsa). Inga långa promenader och packning som måste kånkas! Utan bara ta på badkläder och rulla över vägen för att få bada i havet! Dock var det inte jättevarmt i vattnet eftersom det var vår! Men det var svalkande skönt i värmen!

Vi tog oss ut på havet med en av alla piratskepp som låg i Alanyas hamn! Värt varenda krona tycker jag, så fint att se landskapet från havets sida!

Side 2014
I oktober månad for vi åter till vårat älskade Turkiet, och då denna gång till Side. Side liknar inte Alanya särskilt mycket tycker jag! Här är tempot mycket lugnare och atmosfären och naturen mer rogivande än Alanya!

Det förflutna Turkiet gör sig påmint på ett vackert och charmigt sätt, och man kan nästan känna den gamla tiden med näsan och förflyttas till en epok som är både spännande och mystisk!

Denna gång så bodde vi två kilometer från stranden, så vi tog taxi nästan varje dag ner till stranden! Inte så praktiskt. Men resan var så billig så utlägget till detta fick liksom ingå i reseavgiften resonerade vi!

Även denna gång så tog vi en båttur för att få en blick över landet från havet! Förutom utsikten så är det svalkande med havsvinden som sveper över nacken trots att solen värmer så starkt!

Solnedgångarna var lika vackra varje kväll med sitt korta skådespel över himlen! Helt förföriskt förtrollande!

Vi har många och finna minnen efter våra resor till detta fina land!

Idag har dagis stängt pga planeringsdag, så istället för jobb och dagis blev vi lediga! Vi tog oss ut i skogen och leta efter kantareller!

Inga gula men några höstisar hittade vi!

Det bästa med skogsutflykter är picknicken tycker pojkarna!

Så till kvällen vankas det kantarellmackor!

Medans Michelle tog med sina lillebröder på bio för att kolla på husdjurens hemliga liv, så tog vi stora en vända i skogen idag! Vi fick inte ihop så mycket kantareller denna gång, så det blev inga kantarellmackor! Men vad gör de, vi fick en skön stund i skogen!

Idag var Elias och Isac ner på stan tillsammans med sin pappa och storasyster för att köpa födelsedagspresenter. För i morgon så är killarna bjudna på 5-årskalas! -Spännande och pirrigt tycker killarna! Paketen ville Elias så klart vara med och slå in! Han är en kille som oftast vill vara med att fixa och trixa med saker!

​Nu ska vi lördagsmysa med marängsvish!

Efter mer än ett dygn på jobbet så var det så skönt att få komma hem till dessa killar! Ryggsäckarna som jag hade med mig hem i form av Ville Viking som var fyllda med godis, bidrog till glädjetjut av både höga och låga toner!

Om 3 veckor reser vi åter till vårat älskade Turkiet! ❤️❤️❤️ -Känns så härligt att få förlänga sommaren lite till!

Idag plockade vi lite mer äpplen som vi tog in och bakade en äppelpaj på! Vi överraskade min mamma och mina barns mormor med den nygjorda pajen, som fortfarande var varm när vi tog en cykeltur hem till henne!

Sen till kvällen överraskade Michelle oss med att laga lax och sötpotatis till middag! -Lyx, att bara få parkera vid dukat bord och bli serverad god mat!

Idag blev det en tur ut i skogen! -Så skönt och fridfullt!

Vi hittade massor av höstkantareller!

Vi avslutade turen med pannkakor som vi hade med oss!

Igår hade vi ledig Fredag, så då hade vi tid att skörda lite av våra gosaker i trädgården! Plommonträdet dignade av röda söta plommon! Min 5-åring är alltid den som vill vara med när det skall fixas och grejas här hemma! Så glad för hans nyfikenhet och lust för att upptäcka nya saker!

Vinteräpplena i trädgården har precis mognat, och gav oss en god äppelpaj till kvällen! Doften av varm kanel och äpplen är ljuvlig när den sprider sig i huset!

Det hinner nog bli många pajer av våra äpplen innan vintern kommer!

Storebror Marcus är på besök och då blir det så klart bus! På några sekunder förvandlas vårat hem till en lek och busborg! Skratt och skrik blandas i luften, och den som busar mest vinner!

Idag blev det oxå bestämt att den lilla skall gå i sin storebrors fotspår. Det betyder att vi kommer att få tillbringa många timmar i ishallen! Såklart så måste storebror genast lära lillebror hur det skall å till på isplanen! Å det är väl det storebröder ska göra, lära om livet och allt som hör till! ❤️

När vi var i Turkiet så lät vi oss fotograferas, alla utom Michelle som valde att stå bakom fotografen! Fotograferingen ägde rum på våran sista kväll i Alanya! Vi betalade och fotografen lovade att fotografierna skulle ligga i receptionen tidigt tidigt följande morgon när vi skulle lämna hotellet. Till våran besvikelse så fanns där inga kort, och fotografen gick inte att nås! Vi kände oss besvikna och lurade när vi steg ombord på bussen! På flygplatsen träffade vi Airtours reseledare som lovade att prata med fotografen. Vi trodde dock att vi aldrig skulle få se korten! Men genom mail med reseledaren så tändes hoppet och hon berättade att hon fått tag på korten, men att hon trodde att det fanns risk att dessa skulle försvinna i postgången. Så hon skulle be ett par resenärer att ta med dessa till Svergie och posta dessa här där postgången är säkrare! Och igår lite över en vecka efter vi kom hem så låg dom i våran brevlåda! Jag är så glad att det finns så goda och snälla människor som ställer upp med sin hjälp för andra helt utan att begära något tillbaks! Så tacksam för det, det gör mig så glad! ❤️❤️❤️

😍😍😍

Dessa dagar med besök av min äldsta dotter med familj har gått så fort! Tyckte att dom nyss kom, och nu har dom farit hem! Vi saknar dom redan!

I morse så gick vi en långpromenad runt våran fina gruva som vi har här i våran stad! Vi hade tur med vädret och solen sken så gott'

Vi sparar dom minnen vi fått tills nästa gång vi ses!

❤️❤️❤️

Igår fick vi långväga besök från Norge! Min äldsta dotter och hennes familj kom på besök, och ska stanna här i ett par nätter! Dom är så efterlängtade av oss alla! Det blir sån glädje i huset när dom kommer! Syskonen som ska leka, prata och busa tillsammans! Pratstunder som vi alla vill vara med på! Känslor som hoppar upp och ner! Så mycket som vi vill hinna på några dagar! Minnen som vi vill skapa och minnas tills nästa gång vi ses! ❤️❤️❤️