Igår fick vi paket så där bara av våran näst yngsta son. Han hade gjort ett paket på dagis till mig och deras pappa. Våran lilla goa goding.

Vi blev så glada. Inslaget så fint och en lapp som han skrivit alldeles själv.

Elias fick oxå en överraskning på posten idag. Ett bokpaket från goboken som har en serie böcker från Disney. En gång i månaden kommer nu en bok därifrån. Böcker till sagostunden som ska läsas varje kväll innan John Blund kommer.

Idag blev det läsning innan pyjamasen hann sättas på. För Elias smet ner i Michelles säng med böckerna och bad henne läsa dom. Älskade ungar. ❤️❤️❤️ Så goa.

Elias hann med lite gos i soffan oxå innan han somnade för natten.

❤️❤️❤️

I kväll har vi fixat så fina adventskalender till killarna här hemma. Dom kommer och bli så överraskade i morgon bitti när dom vaknar. Dom tror att dom bara ska få öppna sina adventskalendrar med choklad. Men nu blir det ett litet paket varje dag fram till julafton!

Dom har fått en varsin i sina rum. Killarnas storasyster var med och fixa så fint.

Dessa killar kommer att bli överlyckliga i morgon.

❤️❤️❤️

Efter en lång dag med dagis och jobb parkerade vi i soffan när vi kom hem. Killarna i ena hörnet med film på paddan och jag å Fredrik i andra hörnet med en annan film i den andra paddan. Härligt att det har kommit lite snö, julstämningen sprider sig över hela stan. Så skönt att Kura ihop sig i soffan framför den sprakande brasan som sprider värme i våra frusna kroppar. Nu ska vi sova och hoppas att vi får träffa John Blund för en stund.

Igår hann vi med och göra massor med saker som blivit liggande. -Så skönt! På kvällen kom min äldsta son och hans flickvän över på mat. Marcus har dock fått konkurrens av sin lillebror Elias då det gäller Sofie. Elias har från första stunden dom träffats tagit henne till sitt hjärta, han vill alltid vara henne nära. Så härligt å se!

Vi lagade rullader fyllda med ädelost och en gräddsås till och kokta potatisar. Så gott!

Hjälpsamma killar i köket. Efter maten parkerade i soffan framför tven med brasan som värmde gott.

❤️❤️❤️

Idag har vi blivit riktigt bortskämda på jobbet. En heldag ute i Sätrabrunn. Vi startade dagen med jobbprat, och efter lunchen tillbringade vi våran tid på spa med simning, bubbelbad och massage. Så underbart härligt. Min onda rygg fick sig en ordentlig och välbehövlig genomgång.

Inhandlade dessa söta tomtar idag!

Lanzarote 2015 november

Förra året i November for vi till Puerto del Carmen dom ligger i Lanzarote! Vädret var helt fantastiskt. Så härligt att gå byta ut vinterjackan mot ett par shorts!

Vi bodde på ett hotell som hette Cinco Plazas! Ett lagom hotell med alldeles lagom gångavstånd från stranden.

Det fanns två pooler vid den del av hotellområdena som vi bodde på. Hotellområdena var dock större än så, så det fanns flera pooler att tillgå. Men det var inget vi utnyttja.

Stranden var lång och det fanns plats och utrymme för alla.

En av dagarna hyrde vi cykel och trampade till flygplatsen för att få se flygplanen landa och starta. Det var en enorm upplevelse å se och gå känna krafterna som susade runt oss där vi stod.

När man är utomlands i värmen så blir man inte så hungrig. Men gudars så mycket gott det finns. Restaurangen nedan var en av de lyxigaste jag varit på, utsikt över havet och mat i världsklass uppdukat på det mest eleganta sätt jag sett!

Annars så åt vi mat på restauranger som låg på strandpromenaden på väg till vårat hotell! Det blev mest pasta och skaldjur av olika slag!

Lanzarote är en vulkanö och består mest av förhårdnad lava. Men där bebyggelsen är tätbebbod så märks inte den mörka lavan så mycket förrän man kommer ned till stranden, för planteringar av olika blomster och blommor färgar gatorna så vackert.

Vi hade en härlig vecka med lata dagar fulla med bus lek och vila.

Vi besökte även Rancho Texas Lanzarote park, där fanns både djurpark och badplats.

Killarna fick oxå prova på att svinga med lasso.

Banområdet var stort men vattnet var väldigt kallt.

Största upplevelsen var nog när vi tittade på fågeluppvisningen. Örnar och falkar flög bara några centimeter ovan våra huven.

Veckan gick fort och vi tänkte många gånger att vi skulle ha bokat två veckor.

Vi lämnade värmen och solen och var så tacksamma för veckan vi fått.

Killarna är alltid så goa och underbara när vi är ute å reser. Dom vill och kan det mesta själva. Önskar att den viljan och lugnet höll i sig även här hemma.

Idag har vi firat pappan hör hemma. Han som är pappa till mina två minsta barn och bonus pappa till mina tre större barn!

Så vi började dagen med kramar och presenter till den bästa pappan vi vet. ❤️❤️❤️

Sen blev det en riktig slappar-söndag i soffan. Vi kollade en massa filmer bl.a. Titanic. Jag kan inte se den filmen utan att gråta floder, så rörande varje gång.
Här nedan följer lite bilder på pappan som vi älskar allra mest!

Vi avslutade kvällen så som vi började dagen!

❤️❤️❤️

Idag har vi varit i pulkabacken. Killarna tyckte att det var såå roligt!

Härlig vinterdag! Kallt, men vi blev varma av att vandra upp för backen efter varje åk!

Till kvällen har vi mumsat på kräftor som jag fick av svärmor idag! -Så gott!

Isac var så sugen på chokladen som jag fick i födelsedagspresent! Den var megastor, nästan lika stor som Isac.

Idag har jag blivit så bortskämd! Blev tillsagd i morse att jag inte fick gå upp ur sängen. Så det blev en liten sovmorgon. Låg och lyssnade på ljud av porslin och presentpapper som skvallrade om frukost och presenter! Härlig början på min födelsedag!

Killarna skulle sedan kläs på för maskerad på dagis. Dom var så förväntansfulla, så det var glada killar som klädde på sig!

Till lunchen blev jag utbjuden på restaurangbesök av hjärtat.

Vi har hunnit så mycket idag! Direkt efter vi hämtat killarna på dagis så åkte vi och sulade om bilen! Gick så fort och smidigt!vi fick sitta på kontoret och blev bjudna på kaffe och kakor medan jobbet blev gjort!

Födelsedagen delar jag tillsammans med killarnas farfar som oxå fyller år denna dag. Vi har aldrig träffats, men vi besöker ofta kyrkogården och tänder ljus för honom. Min Fredrik säger ofta att han skulle ha varit så glad över att få träffa mig och att han skulle tycka så mycket om mig om han hade fått vara kvar i livet. Fredrik säger oxå att vi tänker många gånger på samma sätt, och att vi skulle förstå varandra så bra!

Så för att fira även hans födelsedag, så for vi till kyrkogården och tände ett ljus.

Därefter så köpte vi en tårta och besökte min mamma, så hon oxå skulle få vara med å dela min dag.

Kvällen avslutade vi med tacos hemma på Hagaberg.

Min äldsta son och hans flickvän hjälpte till med matlagningen. ❤️

Min yngsta dotter bakade smarriga cupcakes tillsammans med sin pojkvän Jack.

Dom blev så goda så! 😘

Några av mina godingar! ❤️❤️❤️

Så tacksam! ❤️❤️❤️

Killarna här hemma älskar snön! Att skotta uppfarten, göra snöänglar och åka Bob är lycka för dom! Dom lyser upp när snön faller ner över marken, och overallerna ska genast på! För då ska dom ut, ut till den härliga snön som väntar med massor av lek och bus!

När vi kom hem efter dagens jobb och dagis, så sa Elias till sin pappa -Vi har jobb å göra, för nu ska vi skotta du å jag! Den ungen älskar verkligen vintern.