Idag vid 11.15 klev jag på tåget mot Karlstad, för att sedan ta bussen till filipstad 😄 mamma fyller år imorgon så jag kom hem för att fira henne 💗

Jag kom hit runt 3, så jag gick hem och väntade på mamma. När hon kom hem lagade hon mat och därefter åkte vi å handlade och sedan åkte vi så jag fick se hennes & hennes killes nya hus som de renoverar
😊 när vi kom hem igen så bakade vi till mammas kalas imorgon! 😋

Nu ligger vi framför tvn i en varsin soffa
🌸😄 det är så mysigt att vara hemma igen 💗
Åker tillbaka till Göteborg på fredag förmiddag!

Den sista dagen/kvällen tillbringade vi på stranden. Vi ville både bada & sola så mycket vi kunde innan vi skulle åka hem dagen efter.
Jag tror jag & Morgan låg i havet sammanlagt i 3-4 timmar
😅😍💦

Vi åkte tillbaka till hotellet på eftermiddagen, vi gick därefter till en god restaurang!
👌🏻

Sedan tog vi det lugnt på hotellet, packade ihop de sista i resväskan osv
😊 lite senare under kvällen åkte vi till ett berg för att se solnedgången, det var riktigt fint 😍🌅

Vi åkte hem från Cypern runt 14.00 och landade runt 16.30
☺️ jag måste få säga att det var skönt att komma hem till sin egna säng. Sängarna vi sov i på hotellet var de hårdaste sängarna jag någonsin har sovit i!! 😓

Under denna dag var vi till spökstaden som den så kallas 😊 det var verkligen intressant att se, vi fick faktiskt en privat taxi som också var vår guide.
När vi skulle se staden så blev vi avsläppta på en strand där man fick se den från håll, det var verkligen en sån stor yta med hotell, hus & andra slags byggnader!
🙈

Vi fick också ta oss ett dopp i havet, det var såå varmt i vattnet
😍

Sedan när vi var klara där så åkte vi längst staketet som var iför så man inte skulle ta sig in innanför gränsen
☺️

Det var också foto & film förbud, men jag smyg tog kort och filmade ändå
😅 men det jag inte visste var att man inte fick ta kort från stranden vilket gjorde att en vakt på andra sidan staketet visslade med en visselpipa till mig 😅😦 fick lite smått panik så låtsades som ingenting och gick istället ner i vattnet 🤣

För att komma in inom detta område var man tvungen att lämna pass osv, då det räknas som den turkiska sidan av Cypern.

Idag tog vi en tripp till en ny strand. Vi blev rekommenderade att åka dit av några taxichaufförer.
När vi kom dit solade vi & badade en massa. Jag gillade nissi beach bättre!
😇

Vi åkte hem efter ca 3/4 timmar, då gick vi till hotellet och tog det lugnt en sväng sedan gick vi ut och åt. Efter de bokade vi en tripp till spökstaden här i Cypern, vi åker dit imorgon!
Den staden blev övergiven 1974 då Turkiet tog över staden. Nu är staden spärrad och har alltså inte öppnats upp än. Så allt står där precis som det gjorde sen 1974. Vilket är så häftigt men ändå lite sorgligt.. jag ska försöka ta så mycket bilder jag kan
😊

När vi bokat resan så gjorde vi fiskspa
🐟🐠

Idag åkte vi iväg till stranden igen, det har varit riktigt varmt ute!
Vi köpte en badmadrass och flöt runt på, det var så skönt
☀️😍

Annars har vi inte gjort så mycket mer, ätit god mat & tagit det lugnt.

Jag har fortfarande inte blivit bättre, jag fick feber igår kväll, och de kom tillbaka nu ikväll igen
😫 under dagen har jag knaprat i mig Ipren som hjälp relativt bra.. 👍🏻

Hoppas de blivit bättre till imorgon!

Idag blev inte som vi hade tänkt oss.. Morgan hade så ont i benet att han inte kunde röra sig! Så han blev rekommenderad att åka till sjukhuset här i Cypern för att titta upp vad det kunde bero på.
Vi väntade på hjälp där i ca 4 timmar & blev färdiga 1 timme efter. Vi missade alltså hela morgonen & dagen ute, men självklart kommer hälsan först!
Det visade sig tillslut att han har fått inflammation i benet
👎🏻

Jag däremot vaknade upp med halsont, vilket sedan ledde till en förkylning.. våran tur på semestern följde inte med känner jag
😫

Vi åt mat när vi kom tillbaka och sedan spendera vi kvällen på rummet.
🙈

Idag tog vi en taxi till nissi beach. Jag har aldrig varit där innan och måste säga att det var super fint! 😍
Jag tog mig också några dopp i havet. Jag tycker annars inte om att bada då jag är rädd för vattnet & vad som kan finnas i det
😅🤔

Vi åkte också över till fig tree bay i någon timme på förmiddagen/eftermiddagen. Där solade jag & Morgan körde jetski.

Under kvällen gick vi till några barer, men vi kom hem ganska tidigt då både jag & Morgan blev trötta
😴

Idag landade vi i Cypern ca 11.00 svensk tid (12.00 i Cypern). Resan gick bra ner, lite turbulens vilket alltid får mig i panik.. jag hatar det!! 😅

Vi åkte till hotellet med buss, packade upp lite grejer på rummet sedan gick vi ut på en promenad vilket ledde till att vi gick vilse och inte hittade tillbaka till hotellet
👏🏻👏🏻 men tillslut så hjälpte en taxichaufför oss att hitta vägen 😇

Lite senare under eftermiddagen/kvällningen tog vi oss ett kvälls dopp i poolen vilket var så skönt! Det är super duper varmt här
😍

Det tråkigaste av allt är att Morgans ben fortfarande är jätte svullet vilket gör att vi inte kan promenera för mycket, samt sitta still för länge.. tycker så synd om honom! Dessutom svullnade det upp mer när vi åkte flygplan då det blir sånt tryck i luften
😫
Hoppas de blir bättre snart
👍🏻

Kram från mig
💗

Idag har de inte varit något skapligt väder ute så jag har packat resväskan, städat & tittat på film idag 😊

Några vänner till oss kom hit för ett tag sedan, de tog med sig Playstation så nu sitter vi och spelar här hemma
💁🏼 jätte mysigt!

Morgan har jobbat väldigt mycket under denna vecka så jag har verkligen haft sååå tråkigt
😅 han jobbade även idag & ska jobba imorgon också 😴 men men, så kan de vara!

Snart får vi lite semester iaf