View tracker

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Idag blev det ett gympass på morgonen med focus på axlar och bröst. När jag kör mindre muskelgrupper som axlar gillar jag att supersetta två övningar hela tiden. Exempelvis  Militärpress och drag mot hakan.

Därefter blev lussebak hemma, goa lussekatter 😋

Likes

Comments

View tracker

Idag blev det ett gympass med fokus på ben och rumpa. Har fått ihop ett riktigt bra pass nu med bland annat hacksquats, buttblaster, legpress. Och avslutade med cardio powerwalk på löpbandet med kraftig lutning. Perfekt cardio för att forma ben och rumpa!

Skönt när man kan komma till gymmet och koppla bort allt annat! En härlig paus!

Likes

Comments

Är man sugen på lite skumtomte och lussekatt till mellanmål så finns det goda och nyttiga alternativ. Dessa båda på bilden ovan tycker jag är riktigt goda! Faktiskt en av Noccos godaste smaker enligt mig!

Likes

Comments

Förutom att träna på gymmet så är långpromenader med mina hundar det bästa jag vet! De två håller en i gång oavsett väder och som ni vet finns det ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)

Det finns massor av oilka sätt att träna och hålla igång på, det gäller bara att hitta det som passar dig. Det du tycker är roligt, för träning ska faktiskt vara roligt inte något man måste göra! Träning och rörelse ger välmående. Så hitta det som passar och fungerar för dig! Gör inte det för någon annans skull utan för din egen!

Likes

Comments

Ett härligt morgonpass blev det idag med fokus på axlar och bröst. Körde många superset på axlar, gillar den brännande känslan. Blandar sådana pass med pass där det istället är fokus på vikt och bygga.
Jag tycker att variation är det bästa för att få bra respons från min kropp. Du får testa dig fram för alla kroppar är olika!

Likes

Comments

Förutom med min underbara lilla familj så är gymmet det ställe jag finner mitt lugn. Här kan all frustration komma ut genom tunga lyft, tuffa intervaller. Ett ställe där jag fokuserar på mig själv och lämnar allt annat utanför gymdörren.

Idag blev det ett armpass, jobbar på med mina armar för att få dem mer definierade. Sedan blev det även lite magträning innan jag avslutade med intervaller på en ny cardiomaskin. Liknar en trappmaskin, riktigt svettigt och jobbigt, precis som det ska vara!

Likes

Comments

Här ska ni få tips på godis som ni kan äta mer gott samvete, men givetvis i rimliga mängder som med allt om man ska se till kalorier. Men dessa godisar är nog de godaste jag ätit som räknas till nyttighets kategorin. Pandy protein heter dem och är godis som innehåller bcaa och protein, varje påse innehåller 16g protein samt 4g bcaa-

Det finns inget socker utan de är sötade med polyoler. Och det ger endast 2.4 kcal per gram. En påse blir 151 kcal. Så en sådan kan du äta med gott samvete när du är sugen!

Ni kan läsa mer på Pandy proteins hemsida! De går att köpa hos bland annat Gymgrossisten .

Likes

Comments

Ett lyxigt mellanmål med protein och snabba kolhydrater! Eller om du är sötsugen är detta perfekt och sååå gott!

Likes

Comments

Vassle består av vattenlösliga proteiner, vatten, mjölksocker, vitaminer och mineraler. Vassleprotein även kallat wheyprotein innehåller alla av de essentiella aminosyrorna som är livsnödvändiga att få i sig och det tas upp av kroppen väldigt lätt. Utöver sin egenskap att bygga upp muskelmassa och hjälpa kroppen med återhämtning så boostar det även ditt immunförsvar, hjälper till med fett förbränning samt förbättrar sin insulinkänslighet.

Det är ett vanligt protein bland tränande människor. Du tar med fördel vassleprotein direkt efter tärningen eller på morgonen innan frukost. Det är nämligen då kroppen skriker efter byggstenar till de muskler som belastas, både för återhämtningens och påbyggnadens skull.

En studie gjorde år 2003 som innefattade 387 amerikanske marinsoldater, där vissa av dem fick addera vassleprotein till sin kost. Det visade sig sedan efter 57 dagar att de som adderat vassleprotein gick på 33% mindre läkarbesök och upplevde mindre träningsvärk än den andra gruppen. De hade även 28% mindre läkarbesök gällande muskler och ledsmärtor.

Det har även gjort en annan amerikansk studie som visar på att ett ökat intag av vassleprotein ger en ökad sjkuts för din fettförbränning.

Det finns flertalet olika märken som har vassleprotein, där får du nästan gå efter egen smak, vad du själv gillar. Du ska inte köpa och dricka något du inte tycker om. Hellre lägga lite extra pengar på att få ett med bra innehåll och god smak.

Likes

Comments