Känns så underbart att vintern äntligen är här (typ)!!! För några veckor sedan så kom första snön, sedan har det snöat fram och tillbaka men utan att lägga sig, tills i måndags då den kom och stannade. Det är inte mycket men det är vitt!

Annars då så kan jag ta och berätta att jag har tagit körkortet!!!:D känns så underbart att kunna ta bilen så fort man vill någonstans utan att behöva be om skjuts!

Bilden är från helgen då jag följde linnea till hennes stuga. Åkte skridskor på bäcken var ungefär 100% rädd då det knakade och brakade runtom oss hahaha

Jag har gått och längtat så länge och äntligen är dagen här (nästan). Imorgon åker jag, Niklas, Linnea och Jonas till Stockholm för att se Imagine Dragons uppträda på globen!!!!!:D det kommer blir så otroligt kul!! Ska äta massa god mat, dricka goda drinkar och bara njuta av att vara där.

​Två av låtarna så ni som inte vet förhoppningsvis förstår! Ha en trevlig vecka för det ska verkligen vi ha!:D

Jag försöker fixa ett lite höstigare tema här på bloggen så det kan se lite kaotiskt ut just nu 😁

Hösten är verkligen en mysig period, jag gillar verkligen denna årstid men jag är glad att den inte är så lång. Den blir så kall samtidigt som den är varm och man vet inte riktigt hur man ska klä sig...

​(Bilder från Tumblr)

Alltså oj vad dåligt det går att uppdatera här på bloggen... Hade planer på att visa mer av vad vi gjorde i canada men tror inte jag orkar det.... Sedan hade jag tänkt berätta om vår Polen resa vi gjorde nyss men det kommer bli väldigt kort. Annars så har jag hunnit fylla 18 år och massa annat!

Polen var varmt, sådär äckligt varmt som när man är utomlands i Turkiet eller något sånt... Det var ca 32° grader utomhus hela tiden, en del dagar varmare... På kvällen kunde det ibland bli så kallt som 25° om man hade tur hehe.
Så som den norrlänning man är så svettades man ut all vätska som någonsin existerat i denna kropp! Annars så var det ganska så mysigt, det mesta var väldigt billigt börsen grät en tår när man for hem...

Höll på glömma!! Jag blev faktiskt bjuden på bröllop och det var verkligen inte som hemma, dem firade i 2-3 dagar och hade verkligen storbjudning på värsta fancy stället. Det var mycket folk, hög musik och glädjen var på topp!:D

Känns som att jag är ute och reser hela tiden... Jag var hemma knappt någon vecka efter canada resan innan skolan började, sedan när den började så redan andra veckan var vi på fjälltur, sedan tredje veckan begav jag och några från skolan oss till Polen, så här sitter jag nu och skriver. Känns lite underligt att skriva ett blogginlägg härifrån.

Vi åkte buss till stockholm, sedan färja över till Gdansk. Därifrån åkte vi till Torum där vi stannade över natten för att ladda batterierna och sedan bege oss till Zywiec där hela resan har sin fästningspunkt. Vi kommer att göra besök i en saltgruva och i ett av dem judiska kvarteren. Vi kommer även att besöka Auswitch vilket jag tror kommer bli otroligt tungt men lärorikt och det är nog nyttigt att få besöka ett ställe som detta någon gång i sitt liv...

Pär visar på kartan på bilden till höger hur långt från Gdansk till Zywiec det är!:)

Här kommer lite grann om vår resa vi gjorde i somras till Canada. Hela resan började med en bilresa ner till Uppsala där vi övernattade för att sedan för tidigt för att ens vara vaken bege oss mot Arlanda. Det gick ganska så bra, vi åt frukost där och Hailey fyllde år så hon fick några presenter från Victoria Secrets butiken dem har. Sedan började flygresan och den var riktigt dryg... Det tog ungefär 9 timmar till Chicago där vi skulle byta flyg, det var en enorm flygplats men det gick bra det också, allting liksom bara flöt på som tur var.

Vi kom fram till Calgary sent på kvällen, då hade hela resan bestått av mer än 15 timmar och vi var riktigt trötta. Hotellet vi bodde på hade underbara sängar så vi sov som guuudar!!! Morgonen därpå så gick vi sightseeing och tittade runt i staden. Åkte upp i ett högt utkikstorn med glasgolv så man såg hela vägen ner! Sjukt läääskigt!!!!

Andra dagen i Calgary besökte vi ett enormt zoo! Dem hade vanliga djur som finns i deras skogar, och djur så som giraffer, flodhästar, noshörningar, apor, lejon, tigrar och så vidare. Det bästa på hela zoo var deras glass! Den var så otroligt fin och god och underbar!:O

Detta sommarlov har verkligen varit lite annorlunda jämfört med dem andra, samtidigt som mycket har varit likadant. Det bästa med sommaren är resan till Kanada, den var riktigt rolig. Har tänkt skriva lite om den sen när jag fått ordning på bilderna och så.

Annars under sommaren så har mycket varit som vanligt men ändå inte. Det var midsommar, swampsoccer, storumandagarna, åsele marknad, canada resan, jobb emellan allt ganska mycket 😁

Det har blivit väldigt få inlägg nu under sommaren men det är sånt ni får leva med. Kommer nog inte skriva så mycket resten av sommaren heller :p Hittills under sommaren så har det hunnit vara midsommar som var jätte rolig! Vi åkte med flottarna och sov på en ö där vi var väldigt många, sen har det varit storumandagarna, swampsoccer och massa jobb. Det går ganska så bra att jobba, jag är på hotellet här i storuman. Det enda som är jobbigt är att kliva upp på morgonen eftersom mitt alarm går 05.15.... men bara bita ihop, är inte så länge kvar tills jag slipper det där eländiga alarmet och får fara ut och resa.

Ojoj nu var det ett tag sen hehe... Helgen som var följde jag niklas till övik. Det var tävling där så den här gången behövde vi inte alls åka långt, vilket var otroligt skönt! Vi trodde vi kunde bo hos Niklas bror men visade sig att det inte gick, så slutade med att vi checkade in på hotell istället. Det var väldigt nice, särskilt med frukosten :))

Jag har förresten fått sommarlov också!!! Vi avslutade det med en liten klassfest, men eftersom vår klass är så liten så bjöd vi klass 2, så fick dem som ville komma!:)

Har idag inskolat mig på hotellet här i storuman, ska nämligen jobba där en tid under sommaren. Känns spännande men väldigt intensivt då jag är i köket och gör frukost och förbereder lunch. Blir tidiga mornar för mig..:(

I fredags agerade jag och Clara fotografer för dem som gick på balen här i storuman. Det var jätte roligt att få vara med, vi fick även vara med på efterinsläppet för att fota där inne! Dem bilderna är de roligaste, men vet inte vilka jag vågar lägga ut här så lägger några av dem bättre;) Om det är någon som vill jag ska ta bort så är det bara att hojta till!

Annars i helgen så har jag bara tagit det lugnt, jobbade några timmar på lördagen och sedan har jag mest sovit och ätit gott!:)