outfits

TOTALLY IN LOVE

/CIAO CIAO:)

hem och inredning

Det här blir ett litet inspirations inlägg kring inredning från mitt kök:) främst då vid min köksoffa då jag i det här ”inspo” inlägget vill fokusera på en lampa jag och min mamma gjort tillsammans! (Främst mamma då jag mer är rådgivare kring våran inredning).
Vi gjorde det så enkelt genom att köpa kopparröde och sedan trä igenom röret sladden till våran stora glödlampa som sticker ut på andra sidan. Jag tycker den blev awesome ! Då vi jobbat tillsammans mycket kring vårat kök så tog jag lite andra bilder på dekoration från det. Lägg märke till våran coola ”lampa” eller korg med lyse som e i slutet på inlägget;) vi e helt obsessed av såna där stora glödlampor! Älskar dem

KOPPAR LAMPA

MER DEKORATION OCH ÄNNU EN LAMPA

/hope u liked it;)

Det var 10-årig bröllopsdag för två av våra vänner så lite partajj hemma hos oss blev det helt enkelt:)
Jätteledsen för dåliga bilder, tvekade på om jag skulle göra ngt inlägg men men!

/tyckte du om det? hoppas det! Fortsätt gärna scrolla;)

Uuussch
Att åka hem sög. Vill inte vara i Sverige alls!
Hursomhelst så tog vi oss från Hua Hin AirPort till flygplatsen i Bangkok "Suvarna Burni" med en buss som gick från Hua Hin 16:30. När vi kom fram tog vi det lungt på flygplatsen och förlåt men jag skippade i att ta massa bilder!

Vi flög från Bangkok till Helsinki med ett plan som ingen av oss tjejer skulle säga var så jättebra då vi helt enkelt inte gillade det haha. Det var en liten besvikelse då vi flugit med ett väldigt fräscht och nytt plan på vägen hit och det var ändå samma flygbolag. Mellanlandningen i Helsinki var ca 3 h och det var svinkallt. Vi stod utanför planet ganska länge innan vi fick gå på och vi frös såklart ihjäl. Meeen vi fick se världens finaste soluppgång sååå ska inte klaga! Efter 1 timma var vi på Bromma flygplats alla tre tjejer, tisdag morgon.

Jag fick åka direkt till skolan från flygplatsen vilket kanske inte var superkul men vad ska man göra lixom:)

Det har vart en så otroligt bra resa och jag kännner att jag behövde lite ny kraft vilket det här gav! Jag älskar verkligen de här tjejerna och tack för denna vecka!

Det blev hela 8 inlägg kring den här resan! Så om du inte läst dem så tycker jag du borde scrolla ner och börja från början! Lovar det finns maaassor av bilder för de som tycker om det! Puss

Tack Thailand för denna gång! Puss o kram, ciao

Söndag
Sen morgon blev det och som en start på dagen så gick vi på mötet i den engelska församlingen i Hua Hin där vi träffade massor av trevliga människor, bland annat gamla vänner. Det var superkul och vi fick skjuts hem av ett par som egentligen bodde i Singapore men var här på semester. De var jättetrevliga och vi ville gå ut och äta middag me dem på kvällen men sen beslöt vi tjejer att åka ner till en tapas resturang vid vattnet själva istället som en sista kväll tillsammans.

Då det regnat hela dagen och även dagen innan så frös vi mycket men vi hade trevligt ändå! Det blev dock väldigt sent då vi ville ta ut pengar men inte en ända automat ville fungera! Hursomhelst lyckades vi tillslut och vi kom även hem!

/tack o hej!

Daag
Som började väldigt sent då vi inte kom till stranden förens på eftermiddagen. Den spenderades iallafall på stranden och som vanligt blev lite snabb fix på toaletterna som finns där. Middag och marknadsmässiga blev på Cicada. På marknaden träffa vi en otroligt trevlig man vid namn Patchitt som kunde knappas någon engelska men han lärde mig otroligt mycket nytt på thailändska vilket jag tycker e Såå kul. Sedan blev det sen hemfärd, och mys inne på sovrummen.

Resor

Denna dag började med stranden men vi kom som vanligt dit ganska sent . Efter det använde vi duscharna som fanns där och fixade oss inne på toaletterna. Dock kunde vi inte använda oss av schampoo, tvål osv då duschen var "naturlig" Eöler hur man nu ska säga haha. Vi åkte iallafall alla tre tjejer med saltvatten i håret till Cicada market, som är en nattmarknad här i Hua Hin. Där hade vi det otroligt mysigt! Kvällen blev ganska sent men vi kom hem iallafall:)

/hejdåå

Idaag
har det vart en lång dag som spenderats vid Myanmar gräns (Burmas gräns) på en marknad. Vi har gått i tjänsten och haft det väldigt trevligt måste jag säga, och kul att lära sig lite Myanmar/burmesiska. Resten av dagen var molnig som vanligt! Vi får verkligen ingen sol, och det gör mig frustrerad haha. Vi pluggade tyyyp, isch, försökte iallafall vid poolen.

/hoppas ni gillar Thailand inläggen! Kommer mer imorn;) see ya

Resor

Dagen började med tjänst och efter det blev det stranden som ännu en gång bestod av moln och mycket vind. Jag känner att jag inte fått någon färg alls vilket e otroligt tråkigt! Jag har inte fått några bikinilinjer överhuvudtaget, jag känner att jag iallafall kan få bränna mig lite lite. Men nej.

Senare åkte vi iallafall till en nattmarknad och sedan hem. Vi var helt slut! Ändå tog jag och Matilda ett litet dopp i poolen och vi fick sällskap av Michaela som satt vid poolkanten. Trööööttt dag blev det.

En dag

Som var planerad att besöka stranden men vi tre trötta tjejer sov istället och det slutade med att resten av dagen som blev över spenderades vid poolen. Dessutom så var det inte mycket sol utan bara moln så det var lite tråkigt men såklart hade vi det otroligt trevligt och mysigt!! På kvällen gick vi på engelska mötet här i Hua Hin som var jättetrevligt då jag saknat många därifrån, tyvärr var inte de flesta kvar dp många inte bor i Hua Hin längre. Efter det åkte vi hem och myste hela kvällen.

Försöker uppdatera ett inlägg per dag så gå gärna in och kolla varje dag den här veckan om du skulle vara intresserad!!