Hej på er!
Har varit riktigt dålig på att uppdatera men har haft fullt upp.
Skydive i Mission Beach var helt fantastiskt! Häftigaste jag har varit med om. 14000 feet högt var sjukt. Ska lägga upp videon när jag har kommit hem.
Nu är vi i Cairns och har bara en dag kvar. Vi har scuba divat i barriärrevet. Häftig upplevelse det också! Vi hyrde en undervattenskameran så att vi skulle kunna föreviga det. Hyrde bil med Julias föräldrar och åkte upp till Cape Tribulation, där regnskogen möter stranden. Har haft lite problem med att få över bilderna till mobilen så lägger ut mer när jag kommer hem.
Annars hänger vi vid poolen eller lagunen och jobbar på brännan så gott det går. Umgås med alla våra fina vänner och njuter av sista delen av semestern.
Snart ses vi, goingar!!

Pusshej

Dagens citat: Live life to it's fullest and focus on the positive.
- Matt Cameron

Idag har vi varit på koalasafari. Kuuuul! Höll i ormar, reptiler, sköldpaddor, fåglar och en koala! Koalan var helt fantastiskt gosig. Som att bära en bebis. Den ville jag mer än gärna ta med mig hem!
Sen åkte vi in till stan och hyrde bil. Inte vilken bil som helst, utan en Barbiebil!! Med den åkte vi runt hela ön och såg vad som skulle ses. Gick en runda till ett fort från andra världskriget. Såg en vild koala på vägen dit också. Häftigt!

Pusshej

Dagens citat: One way to get the most out of life is to look upon it as an adventure.
- William Feather

Hejhej på er!
Vi har varit ute på Whitsundays. Så lyxigt att åka båt och sola. Där trivdes vi bra. Första dagen hade vi kanonväder! Snorklade, hängde och åt god mat. Vi sov på båten i en enda stor hytt allihopa. Det regnade, var klibbigt och båten gungade rejält. Många sjösjuka stackare. En mindre bra natt.
Andra dagen hade vi en del regn men solen lyckades kika fram några gånger. Var på Whitehaven Beach. Fantastiskt vackert. Drömmig strand. Sen stannade vi och snorklade på lite olika ställen. Det var som att simma i ett akvarium. Helt otroligt! Hur mycket fiskar som helst och många stora. Häftigaste upplevelsen på länge. Simmade även med superstora sköldpaddor! Andra kvällen var lugnare och vi sov faktiskt riktigt bra. Trots det halvdana vädret har vi haft två riktigt bra dagar ute på havet. Morgonen efter åker vi tillbaka till Airlie Beach. Regnet öser ner hela dagen så vi passar på att föra över bilder och tvätta. På kvällen har vi avslutningsmiddag med de från båten. Kul sista kväll på Whit-äventyret!

Pusshej

Dagens citat: Clouds come floating into my life, no longer to carry rain or usher storm, but to add color to my sunset sky.
- Rabindranath Tagore

Hallihallå!
Nu har vi tagit oss till Airlie Beach. Fin, liten och mysig stad. Vi har varit på stranden och badat i lagunen. En väldigt lugn dag då vi laddar upp inför Whitsundays öarrna som vi åker ut till imorgon. Allt är bra med oss! Lite trötta efter nattbussen hit bara. Hoppas att allt är bra med er där hemma också.

Hej igen!!
Nu är vi hemma från Fraser Island. Vilket häftigt ställe!! Har haft sååå himla roligt. Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.
Skriver nog inte så mycket mer än såhär. Låter bilderna tala för sig själva

Hej allihopa!
Det har varit fullspäckade dagar nu så jag har inte hunnit blogga. Imorgon åker vi till Fraser Island och kommer inte ha någon service så jag skriver ikapp när vi kommer tillbaka (lördag efter idag).

Pussar och kramar till er!

21/2
Hejhej!
Lugn dag idag igen. Skräll!! Handlat lite mat, nyttig sådan. Sen lyxar jag och Julia till det med en semleliknande sak. Har inte ätit semlor på över två år, men detta var så nära en semla jag kunde komma.
Vi går till stranden och solar, badar, läser. Efter stranden fixar vi och donar lite. Målar naglarna, skriver dagbok, dricker te och äter choklad. Sen tar vi med oss vårt pick och pack och går ner till stranden och grillar. Det är så fantastiskt vackert här!
Fick även massa fina bilder från mina favorittjejer. Saknar att gosa med dem!

22/2
Hej mina hjärtegull!
Ännu en fixardag. Ringt massa samtal, mailat och nu ska alla problem och stressfaktorer vara ur världen. Oerhört skönt!!
Idag är det molnigt men vi tog med oss lite böcker och en högtalare och la oss vid stranden ändå. Avslappnande. På eftermiddagen slängde vi på oss träningskläderna och gavs oss ut på en powerwalk och upptäckte nya delar av Noosa. Det är verkligen så otroligt fint här!
På kvällen gick vi ner till stranden och grillade. Mysmysmys!

Pusshej

Dagens citat: The secret of getting ahead is getting started.
- Mark Twain

Hej igen!
En heldag på stranden idag. Noosa är fantastiskt vackert. En ganska liten men otroligt mysig och lugn stad. Idag har jag läst ut Jo Nesbos bok Fladdermusmannen. Den utspelar sig här i Australien, vilket är lite roligt. Nu har jag börjat på en ny bok som jag köpte på Kikkik innan jag slutade, The happiness project. Handlar om hur man blir blir gladare och bättre på att uppskatta allt det fina man har. Ska bli spännande att läsa vidare!
På kvällen gick vi ut och åt på en mysig restaurang och det blir nog sängdags ganska tidigt idag igen.

Pusshej

Dagens citat: Most people have never learned that one of the main aims in life is to enjoy it.
- Samuel Butler

Hej allihopa!
Idag fick vi äntligen lämna bushcampet. Det var en rolig upplevelse, speciellt paddlingen, men ingenting jag skulle gjort igen.
Det har varit en riktig fixardag. Direkt när vi kom fram till hostelet satte vi oss och bokade det sista. Alla båtar, bussar, hostel och utflykter. Sen tvättade vi, poppade popcorn och satte oss vid poolen medan vi väntade på tvätten. Njöt av att vara tillbaka vid civilisationen igen. Sen bokade jag hembiljett. Den 15e mars landar jag på Landvetter. Jag har det hur bra som helst här borta men det ska faktiskt bli riktigt skönt att komma hem och mysa med alla där hemma. Ska bli otroligt gott att äta något annat är pasta och tonfisk också!

Pusshej

Dagens citat: Life is a succession of moments, to live each one is to succeed.
- Corita Kent

Hej goingar!
Bushcampet är speciellt. Trevliga människor men vår guide är ganska otrevlig. Campet är udda. Utomhuskök, tält, lägereld. Vi sover i sängar 10 cm från golvet idag. Imorgon blir det tält.
När vi kom fram gick vi iväg på en bushwalk. Det var lite läskigt. Ingen guide men en grupp av 6. Gick genom buskage, på stigar, vid sidan av stigarna. Sen gjorde vi kvällsmat och förberedde lunch inför imorgon. Solen går ner tidigt så det känns som att klockan är jättemycket fast den inte är mycket alls.

Dag 2
Upp tidigt och flytta ur skjulen, äta frukost och sen börja paddla. Vi var 15 stycken som gav oss iväg. Ingen guide men vi fick en karta och vi hittade fram till slut. Naturen är så vacker. Vattnet var grumligt och det gick inte att se någonting men det låg som en spegel och reflekterade naturen omkring. Det är väl det de kallar everglade. Vi stannade och åt lunch vid en brygga som vi sedan hoppade ifrån. Sen drog vi oss hemåt och tvättade av oss all smuts, la oss vid vattnet och läste. Det gör vi ofta nu för tiden. Det är avslappnande och tiden går fort. Det är det man har tid att göra när man inte har några måsten.

Dag 3
Vi sov ganska bra i tältet men kände oss ändå dödströtta när vi skulle iväg och paddla en annan rutt idag. Den var bara hälften så lång sa de. Om man ville se kängurur kunde man åka lite längre och det ville vi ju såklart. Så vi paddlade och paddlade och paddlade och paddlade. Men såg inga kängurur eller någonstans att gå i land. Så vi gav upp och åkte hemåt. Motvind och strömmar som inte hade samma planer som vi. Armarna var redan ömma från igår och det tog mycket energi till att bara komma en liten bit närmare campet. Det tog väldigt lång tid att ta sig tillbaka men vi försökte lätta upp stämningen så gott vi kunde. Sjöng, lekte lekar och skrattade. Efter många om och men kom vi till slut tillbaka till campet. Vi duschade av oss all sand och sen la vi oss och läste. Såklart. Sista natten i tält nu på ett tag och jag längtar efter en riktig säng.

Pusshej

Dagens citat: You cannot have a positive life and a negative mind.