Hej alla kära!
Förlåt från vår frånvaro här på bloggen.. Men de sista dagarna på vår resa har gått såå snabbt och vi har verkligen velat ta vara på varje sekund!
Våra sista dagar i Koh Tao innehöll i stort sett endast sol och bad och vi har njutit till fullo!
I onsdags kan jag berätta däremot att vi var med och firade Songkran. Det är det thailändska nyåret som firas genom vattenkrig och varar i 3 dagar. Oerhört kul då väldigt många gick in för det till 100%. Folk är utrustade med allt från stora vattenpistoler till hinkar fyllda med vatten. Det var en väldigt blöt historia men väldigt kul!

I torsdags hade vi en heldag på resande fot, så den dagen hände inte så mycket spännande. Klockan 9.30 skulle vi checka in i hamnen på Koh Tao för att sedan vara redo för avfärd först klockan 10.30. Båten tog cirka två timmar och väl framme på fastlandet fick vi sedan byta till en buss som skulle ta ca 8 timmar innan vi var framme i Bangkok. Vi var väldigt trötta och slitna när vi väl anlände till hotellet därför såg vi till att snabbt få något i magen innan vi duschade och kröp ner i våra sängar!

Igår ställde vi klockan tidigt för att bege oss av mot ett zoo som ligger här i Bangkok. Vi fick se många häftiga djurarter och reptiler. Det enda negativa som vi reagerade på var att inhägnaderna var väldigt små och djuren hade inte så mycket utrymme att röra sig på, vilket var sorgligt att se.. Därav har vi inte så mycket bilder därifrån!
Därefter begav vi oss till MBK vilket är ett oerhört stort shoppingcenter här i Bangkok. Vi spenderade hela eftermiddagen/kvällen på köpcentret och blev en aning fattigare..

Idag såg vi till att komma upp i samma tid som igår. Vi åt sedan frulle i lugn och ro innan vi återigen begav oss till MBK. Det blev ännu mer shopping och den stora frågan är hur vi ska få hem allt hehe..
Nu ligger vi i våra sängar och ska strax se till och fixa det sista med packningen. Imorgon 9.10 lyfter planet mot Sverige och vi landar 15.50 svensk tid i Köpenhamn.
Det är helt sjukt vad dessa 11 veckorna har sprungit iväg. Det är en märklig känsla då de första dagarna i Koh Chang känns som en evighet sedan, men ändå har allt gått så fruktansvärt snabbt!
Är otroligt tacksam för att jag fått möjligheten att göra den här resan och dela den tillsammans med Clara (senare även Tilda o hannsi).
Kommer har med mig minnen för resten av livet och denna resa har varit så nyttig och lärorik!
Ha d gott vänner
Vi hörs förmodligen igen
// VP

Hej alla vänner,

Idag har vi varit iväg på en snorkeltur runt Koh Tao. Vi blev upphämtade kl 11 och blev då körda till hamnen. Där fick vi sen hoppa på den båt som skulle ta oss till 4 olika platser bland annat Koh Nang Yuan, shark bay och mango bay. Alla ställena vi kom till var så himla fina och vattnet var kristallklart överallt!!

När vi kom tillbaka till hotellet vid halv 6 så blev det en snabb dusch innan vi gick och käkade. Därefter gick vi tillbaka till hotellet och spelade UNO. Roligt att spela när man bara vinner och vinner och vinner.... Kanske får vara snäll och låta dem andra vinna i alla fall varsin gång!

Imorgon väntar strandhäng hela dagen. Vårt största problem lär väl vara vilken av alla curry-sorterna vi ska äta till lunch hehe.

Ha det fint.

Hej på er!
I förgår anlände vi runt lunchtid till Koh Tao efter att ha åkt båt i 2 timmar. Vi satte oss direkt och åt lunch innan vi checkade in på vårt hotell. Därefter spenderade vi vår eftermiddag på stranden. Vi bor i en jättefin liten "villa" som ligger 2 minuter från stranden. Stranden är väldigt fin och vattnet är kristallklart!

Igår blev också en slappedag och vi spenderade stora delar av dagen på stranden och i havet. På eftermiddagen blev det sedan en glass och en sväng inom 7eleven (standard) för att sedan slappa en stund på rummet.
Vi drog sedan och käkade och efter druckit vars en öl till maten blev vi taggade på att dra ut och festa till det lite!
Vi köpte lite dricka som vi drack medans vi kvällsshopade (himla dålig kombo) och spenderade lite pengar.
Sedan drog vi till en bar där vi drack lite och dansade i en timme. Sedan begav vi oss hem för att byta om till bikini så vi skulle spela såpafotboll på stranden! Dock fick jag stanna hemma då det blev liiite snurrigt i skallen.. Men de andra tjejerna levererade och sopade banan med de andra motståndarna!

Idag hade vi bokat en snorkeltur och vi skulle bli hämtade klockan 11. Meeeen eftersom vi alla mådde rätt så kasst efter gårdagen så fick vi turen ombokad tills imorgon (tack Gud). Vi släpade oss sedan till hotellets restaurang för att käka frukost när klockan var närmre 12.
De andra drog sedan ner mot stranden och jag tillbaka mot vårt rum där jag blev liggandes resten av dagen..
Nu ligger vi i våra sängar efter att ha ätit kvällsmat och gått en runda och kollat i affärer.
Imorgon väntar som sagt en snorkeltur och vi hoppas att vi är i bättre skick imorgon!
Ha d gott
// vp

Hej,

Så galet att vi är inne på den 10:onde veckan på resande fot nu. Vart har tiden tagit vägen??
Hur som helst... De senaste dagarna har det inte blivit jätte mycket gjort. Vi har legat vid poolen hela dagarna och bara tagit det lugnt. Vi har hittat på så himla mycket innan så vi behövde nog några dagar att bara slappa!!

Imorgon ska vi dra oss vidare mot Koh Tao som vi hört väldigt mycket gott om. Där lär vi antagligen stanna 6-7 dagar innan vi drar oss mot Bangkok.

//Clara

I fredags blev vi upphämtade vid hotellet runt klockan 10 för att sedan åka iväg på en matlagningskurs. Rätterna vi skulle laga var röd curry med kyckling, pad thai och kyckling med peppar och vitlök. Det var ett jättetrevligt par som höll i kursen och det var endast vi fyra och en annan kille som var där vilket var skönt! Vi fick kunskaper i hur man gör den röda currypastan och starkt var det....
Vi alla tyckte att det var superkul och att gå på en matlagningskurs och det är verkligen något jag rekommenderar andra att göra om man är i thai!
Vi kom sedan tillbaka mätta och belåtna till hotellet runt klockan 1. Sedan låg vi bara och jäste vid poolen.

Igår hade vi bestämt oss för att bara ha en chilldag. Vi tog en taxi till stranden strax innan klockan 11. Efter solat och badat i ett par timmar kände vi oss rätt så nöjda. Eftersom det hade blåst en del så kände man inte hur solen hade tagit.. Men kan säga att vi alla var mer eller mindre rödlätta i ansiktet och lite småbrända här och där. Vi köpte varsin glass och begav oss hemåt för ett svalkande dopp i poolen innan duschen kallade. På kvällen träffade vi två bekanta till Hanna som vi åt middag med, väldigt trevlig och det var även vår sista kväll i Koh Samui!

Imorse blev vi hämtade av taxi runt klockan 11. Vi blev sedan körda till färjeläget för att vänta en timme innan vår båt mot Koh Phangan skulle avgå. Båten tog endast 30 min vilket var väldigt skönt! Från färjeläget i Koh Phangan till vårt hotell tog det endast ett par minuter med taxi, skönt det med!
Vi bor i en söt liten bungalow och just nu ligger vi och chillar vid den fina poolen som ligger ett stenkast ifrån stranden, magiskt fint!

Igår morse lämnade vi phi phi och åkte med buss och båt över till Koh Samui. Hela resan tog ca 10 timmar så innan vi var framme på hotellet hade klockan blivit så mycket som 7 på kvällen. Därefter blev vi nedskjutsade till "stan" i lamai där affärerna och restaurangerna låg. Efter vi hade ätit bestämde vi oss för att kolla i lite affärer samt handla frukost då vi har kyl på hotellet (väldigt lyxigt). Vi passade då även på att boka dagens utflykt där vi fick se det bästa med Koh Samui. Vi blev upphämtade halv 9 för att sen åka till bland annat 3 olika tempel, ett stort vattenfall och en monkeyshow. Det blev en väldigt trevlig utflykt och jag tror att vi alla 4 tyckte det var en rolig upplevelse. Vi var tillbaka ca 13.30 och bestämde oss då för att äta en snabb lunch innan vi hängde vid poolen ett par timmar. Vi hamnade nu på kvällen på en svensk restaurang så för Hanna och Victoria blev det köttbullar och potatismos till kvällsmat, muums. Vi firade även till det med efterrätt i form av kladdkaka och grädde. Magiskt gott!! Nu ligger vi alla 4 utslagna i Victorias och Tildas säng och spenderar som vanligt lite tid på att surfa på mobilen innan vi ska sova.

Imorgon ska vi på matlagningskurs där vi bland annat ska få lära oss laga Panang curry och Pad Thai vilket ska bli väldigt roligt.

P.s Victoria är en fantastisk människa

Vi hörs när vi hörs.

Hejhej!!
Igår hade vi bokat en båtutflykt där vi fick besöka bland annat Monkey Beach och Maya Bay. Utflykten varade en halvdag så vi var tillbaka igen runt halv 2. Vi åt lite lunch och sedan blev det strandhäng med lite sol och bad.
Senare på kvällen gjorde vi oss iordning för utgång. Vi började kvällen på vårt hostel för varsin cider och drink innan vi gick vidare mot ett par barer för att spela beerpong och för att dansa. Riktigt lyckad kväll med mycket skratt och skoj...
Idag har vi ju mått lite som vi förtjänat. Clara har knappt sett solljus idag då hon har legat i sången mestadels av dagen, tråkigt att inte alla pallar trycket...
Vi andra drog oss ut till stranden strax vid lunch för att ligga i skuggan och svalka oss i havet.
Nu ikväll har vi träffat ett par andra kompisar från Ängelholm/Båstad som vi var ute och käkade tillsammans med!
Imorgon ska vi åka vidare mot Koh Lanta. Oklart hur många dagar vi stannar där, men vi ska hålla er uppdaterade!

Hoppas inte jag har brutit mot fler lagar med detta inlägget. Börjar bli trött på att vara åtalad...
//VP

Heej!

Tänkte börja med att berätta att det inte blev många knop gjorda under onsdagen då jag, Tilda och Hanna var rätt bakis. Men roligt hade vi så då kan det ju vara värt det. Men under torsdagen bestämde vi oss för att åka till Paradise beach som låg ca 15 minuter iväg med taxi. Här spenderade vi hela dagen och vi tyckte verkligen det var super fint! På kvällen gick vi på en lång shoppingrunda. Ingenting som reskassan mår så bra av men men...

Under fredagen hade vi bokat en utflykt till något som heter Similian Island. Vi blev då upphämtade utanför vårt hotell klockan 06.30 av en minivan. I den blev vi sedan körda till en hamn ca 2 timmar från Phuket. Där blev vi sen placerade på en båt med 25 andra kineser.... I den båten skulle vi sen åka ut till 4 olika öar där vi bland annat skulle snorkla och sola. Båtresan tog ca 1 timme och 15 minuter. Detta var verkligen det finaste stället vi någonsin varit på. Vattnet var glasklart och stränderna var otroligt fina. Snorklingen var bra och vi fick se så många fina fiskar. Det är nästan lättare om ni kollar bilderna nedan för ord kan knappt beskriva hur fint det var.

Dagen var lång och vi var hemma på hotellet vid 20.30 igen. Så trötta fick vi snabbt duscha och sen få något i magen innan vi fortsatte var vi hade avslutat shoppingen från kvällen innan. Idag (lördag) lämnade vi hotellet vid 7 på morgonen och anlände till Phi Phi-Island vid 12-tiden. Strandhäng stod då på schemat i det fina vädret (38 grader varmt). Imorgon ska vi ut på en båttur runt Phi Phi.

Ps. under de senaste dagarna har Victoria blivit åtalad en hel del gånger för diverse brott. Ofta ser rättegången ut som följande: Tilda är åklagare, Clara målsägande, Hanna advokat och Victoria åtalad. Återkommer med vad hon får för straff.

Hej på er!
I måndags på kvällen landade vi som sagt i Phuket. Från flygplatsen till vårt hotell tog det sedan cirka 1 timme med transfer. Kan ju säga att bussresan var hemsk då chauffören bokstavligt talat körde som en idiot. Eftersom vi var framme rätt så sent så hoppade vi i säng nästan direkt.
Igår när vi vakna gick vi nästan direkt och köpte lite frukost som vi sen åt på vårt hotellrum. Därefter gjorde vi oss iordning för en efterlängtad dag på stranden tillsammans. Det blev sol, bad och lunch på ett ställe precis ovanför stranden. Däremot kände vi oss rätt så nöjda och belåtna med att ligga på stranden när klockan var närmre 3. Så vi gick hemåt för att duscha och ta en liten tupplur.
Efter att ha chillat på rummet ett tag gjorde vi oss sedan redo för att gå ut och äta kvällsmat. Vi åt på ett ställe som låg mittemot vårt hotell och det beställdes in Panang till oss alla fyra.
Vi hade bestämt under dagen att vi skulle testa på ett par olika uteställen här i Patong. Men jag hade känt mig lite konstig under dagen och var sedan nära på att svimma under vårt restaurangbesök. Så det blev inget förfestande för mig, utan istället en resorb samt Ipren och sedan blev det sängläge för mig resten av kvällen. De andra tjejerna drog vidare till Grabbarna Grus och Whiteroom och det verkade som de hade en lyckad kväll!
Just nu väntar jag på att de andra ska vakna så vi kan bestämma vad vi ska hitta på idag! Hoppas inte de är allt för bakis...
Ha d gott
/ vp

Hej vänner,

Gårdagen startade med att vi 07.30 satte oss på bussen mot Kuala Lumpur. Vi var framme på bussterminalen ca 13.30 och tog då en taxi till hotellet där vi skulle möta upp Tilda och Hanna. Det var riktigt roligt att få träffa dem igen efter så lång tid utan varandra!! Efter några långa kramar så checkade vi sen in och begav oss ganska snabbt in mot China town. Tilda och Hanna hade varit där dagen innan och tyckte det var bra shopping där. På kvällen åkte vi sen in till Hard Rock Café och tog varsin stor hamburgare. När vi var mätta och belåtna beslutade vi oss sen för att dra oss hemåt.

Dagen bjöd på många skratt och både jag och Victoria har verkligen sett framemot att träffa våra fina vänner igen.

Idag vaknade jag vid 7 och fick sen ligga vaken tills slöfockarna Tilda och Hanna vaknade vid 9-tiden av att städerskorna knackade på dörren. Då frukost inte ingick i vår hotellbokning fick vi ge oss av för att hitta en 7-eleven butik och något att äta. Det blev några små yoghurtförpackningar och lite flingor. Under dagen har vi sen varit och shoppat lite på HM, ätit på KFC och legat vid poolen. Snart ska vi nog dra och upp mot rummet för att göra oss redo för kvällsmat och petronas twin towers.

Idag har jag och Victoria varit iväg i 7 (!!!!) veckor. Helt galet vad tiden går fort.

Imorgon kväll flyger vi till Phuket.