Tiden i agra är över efter besök till 2 olika palatskomplex. 1:a där dem bara lirar en på pengar och den andra mindre kända taj mahal!
Vi vandrade omkring där och begav oss sedan tillbaka till delhis utkanter där smog har spridit sig och är värsta på 2år! Så nu kan man inte riktigt gå ut för ögonen kliar och man kan inte riktigt se heller. Ska tydligen vara borta om någon vecka eller så.

Well friends, jag gjorde det Columbus inte klarade och tog mig till Indien! Skjutsen är dock inte här än men så får vänta ett tag innan jag får se vad Indien har att erbjuda, sedan bär det av direkt mot agra tror jag..

Kapstaden! The city of almost! Vi kom nästan till godahoppsudden, vi såg nästan utsikten från taffelberget och sedan blev det rugbymuseum och en vandring till lions head. Övriga gruppen bokade en tur till Robben Island och dem kom nästan dit men vädret gjorde att båtarna inte kunde åka ut... och då var det den klart bästa dagen här

Sakar jag lärt mig

- vädret skiftar fort
- för fort
- åk ej tåg i Sydafrika

Nu bär det av mot Indien!

Hettan i Victoriafallen, bushen i Botswana, genom öknen i Namibia och vingårdarna i Sydafrika är jag nu i kapstaden! Dagen spenderades i cape of good hope! Inte många bilder dock då mobilen blivit vattenskadad efter en het dust med norrmän i caneoing, Sverige vann 💪🏻
Vi hälsade även på pingvinerna i Simons town, imorgon väntar Table mountain, besök vid waterfront och sen käk med ett holländskt par jag träffade i joburg som nu tagit sig till kapstaden. Resan går bra, livet leker 😍

Tjena läsare! Rapporterar från swakopmund Namibia! Har lämnat etosha och lejonen och beger mig genom namibiska öknen på min väg mot kapstaden. Kommit till en öken med fantastisk natur och tyska seniorer. Imorgon blir det Sandboarding och i övermorgon bär det av djupare in i öknen och några sanddyner kanske..? 🤔 nu njuter jag av wi-fi, dusch och 2dagar utan tält! Livet går bra vänner! Livet går bra 😍

Tyvärr är wi-fi skit så kan inte ladda upp bilder! Men därför finns insta också.. ta en titt 😜

För några dagar sedan tog vi båtar ut i riktiga bushen och okakvango delta! Fantastisk natur, lugnt och fridfullt men långt ifrån säkert om man är ensam! Tur vi var 30pers och inne i tälten hela natten, tur jag inte behövde kissa eller som man säger här... bushy bushy!

Så idag anlände vi till windhoek Namibia efter över 8h körning! Här stannar vi för dagen innan vi fortsätter norrut mot etosha för safari och efter det kommer riktiga höjdpunkterna med sanddyner och världens näst största canyon!

Happy days!!

Dagarna i Victoriafallen är över! Botswana är en enda stor vildmark utan wi-fi men nu har vi kommit fram till ett hotell så då kan jag uppdatera!
För några dagar sedan korsade vi gränsen och tog en kryssning på chobe river! Efter det har det varit några resdagar men vackra solnedgångar och skrämmande nätter! Är sjukt varmt här! Varit över 40grader sedan jag kom till Zimbabwe och i Botswana väntas upp mot 50 grader i deltat vi ska till imorgon! Man blir bara hetare och hetare här nere 😂

Som det ser ut nu överlevde jag sista dagen i Johannesburg! Var ute på en citywalk och gick till botaniska trädgården innan vi tog en pizza och shake ett kvarter bort! Man vill inte gå för långt bort på den gatan dock... tro mig 😂 så pizza blev bra för den här gången 😉

Imorgon bär det av till Victoriafallen och Zimbabwe för en 21dgr overland tur till kapstaden genom Botswana och Namibia! Det ska nog gå bra det här!

Sista dagen i kruger började med en timme Bush walk i skogen följd av en tur på 2-3h till Blyde river canyon! Världens 3:e största canyon!! Jag måste säga Gud vad jag önskar jag fått stanna där längre 😍

Tyvärr så hade vi bara 30min på utsiktsplatsen innan vi begav oss hem till Johannesburg. Så nu är jag här på hotellet. Heldag i joburg imorgon och på lördag väntar Victoriafallen!

Vad kan man säga hittils, vädret skiftar från solsken till åska och spöregn men hittils behandlar Krugerparken mig väldigt bra! Fått se lejon 3m ifrån mig och idag fick jag ett lyckotecken. Vandrade i afrikanska bushen i 3h, fick se bisarra saker som antilopskelett m.m. Men inte så mycket djur denna dag. Vi hoppar på bilen för att bege oss hem och efter bara någon minut så dyker sötnosen nedan upp. Den ökända noshörningen!! Guiden påpekade hur ovanligt det var och vilken tur vi hade då noshörningen är värsta man kan träffa på en Bush walk för dem är svårast att jaga bort. Inte ens i bilen är man helt säker då dem har en tendens att ramma dem... vilken tur att denna höll sig så lugn då 😅😅😅