View tracker

-Snack ideas-

När man kommer hem efter en lång skoldag brukar man vara ganska hungrig och oftast är det ett tag kvar till middag, så här har ni några väldigt enkla(och nyttiga förstås) snack tips!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

-Träningstips-

1. Motivation, hitta din motivation i träningen och det kommer blir så mycket lättare och roligare! Motivation kan man hitta på alla möjliga sätt. Sätta upp mål, träna med kompisar, inspirationsbilder, eller helt enkelt bara träna för en sundare vardag!

2. Om du vet själv att du har svårt för att äta onyttigt, så börja försiktigt. Sätt små mål och små gränser och öka sedan gradvis. Sätter man för stora hinder eller för stora mål, kan det vara svårt att hålla sig inom ramarna. Så börja smått och öka sedan!

3. Drick vatten! Att dricka vatten är så viktigt, inte bara när man tränar. Det hjälper dig att hålla vikten, hålla dig mätt längre och såklart hålla vätskebalansen! Minst 8 glas brukar vara en bra summa!

4. Sträva inte efter perfektion, sträva efter utveckling!

5. Tänk på att alla börjar någonstans! Vill man börja träna måste man bestämma sig för det och inte låta ursäkter stå i vägen! Att säga "jag börjar imorgon" är sämsta idén, börja här och nu. Ta en promenad, kör lite styrketräning. Det behöver inte vara så komplicerat!

Likes

Comments

View tracker

Summer i'm waiting for you


Det drar sig mot bättre tider, snart är sommaren här och jag är sjukt taggad! Försöker tänka på allt jag har att se fram emot istället för at hjärnspökena ska ta över.

Likes

Comments

-Remember to smile, it's another day that you're alive-

Idag är en dag då jag känner mig otillräcklig och som om ingen riktigt förstår mig. Mycket tankar blandat med stress från skolan är aldrig någon bra kombination och jag känner mest att jag vill stänga av livet ett tag. Men jag antar att alla har sådana dagar då och då, jag får helt enkelt kämpa mig igenom det sista av kvällen och hoppas på en bättre morgondag!

Likes

Comments

It's not a diet, it's called eating healthy

Visst kan det vara gott med chips, godis och choklad då och då. Men jag menar kolla bara på bilderna över!? Ibland skulle jag lätt välja detta istället för en påse chips! Plus att man inte behöver få dåligt samvete över att ha tryck i sig en massa onyttigheter! Det är liksom gott OCH bra för din kropp!

Likes

Comments

-Redo för att kämpa mer-

Taggar inför en ny vecka, med mer träning OCH ledig på torsdag-fredag. Kan det bli bättre?

Likes

Comments

Rest day (AKA stay home and think about working out)


Har precis ätit frukost, åt en lite större frukost än vad jag brukar då jag ska vara igång hela dagen. Idag får jag inte träna, men jag kommer troligtvis inte tänka så mycket på det, då jag ska göra annat i princip hela dagen! Så har förhoppningsvis inte tid att tänka på det!

Likes

Comments

Varför blogga om träning?

Hejhej, syftet med denna blogg är att jag ska kunna skriva av mig och dela med mig av mina tankar, erfarenheter och allmänt om träning. Träning är något jag verkligen älskar, men som också är något jag har en komplicerad relation med. Jag har länge haft perioder då träning och vad jag äter är det enda som jag kan tänka på. Dessa perioder dyker oftast upp på somrarna, då jag sätter upp jättestrikta regler för vad jag får äta och känner att jag måste träna varje dag. Det blir ohälsosamt. Dessa perioder brukar gå över när sommarn är slut, men sedan 2015 startade har jag fastnat i en sådan period och jag kan väl egentligen inte kalla det för en "period" längre utan mer att det har blivit mitt liv. Vissa dagar är det bättre medan andra är sämre och då detta inte är något som riktigt syns utanpå på mig och då jag inte heller vill göra familj och vänner oroliga, samt att jag inte vet vad som kommer hända om jag berättar allt så bestämde jag mig för att starta den här bloggen för att kunna skriva av mig!


Hade!

Likes

Comments