Igår så träffade jag en kompis med hennes malle för lite träning. Jag hade inte lagt upp någon plan eller liknande för träningen, trots det så blev det ändå ett kanonpass.

Vi började med att träna fritt följ och körde henne lös på en gång, har tidigare använt kortkoppel för att hon har vida svängar, men nu verkar polletten ha trillat ner, yay. En övning för detta har jag på film som kommer nedan.

Sedan så tränade vi på sitt, ligg och stå under marsch och det gick faktiskt ganska bra!

Även fast vi tränade i närheten av ett skjutfält där det sköts rejält så jobbade hon på riktigt fint!

Jag har blivit så inspirerad av alla hundmänniskor som håller på med Bullet Journal, med strukturering av hundträning osv. Så jag har bestämt mig för att också börja med det.

Är ni intresserade av att se hur jag tänkte strukturera hundträning i min BuJo? 😁

Jag har bestämt mig för att börja att hålla på med drag lite smått med Lycka! Sedan när jag börjat löpträna seriöst igen och när Lycka har hängt med så har hon tyckt att det är superkul att få springa med. Ibörjan så blir det canicross men framöver så ska jag nog införskaffa skidor, tjoho vad kul!

Visst är hon söt? 😉

Dessa bilder fotade jag här om dagen på Inte som hon heter, Inte är nyss fyllda 12 veckor och hon passar in i resten av flocken här hemma. Lycka älskar Inte haha, känns bra för mitt framtida valpköp! 😄

Då var denna fjällsemestersvecka för iår över och det gick för fort!

Mycket fjällvandring har det blivit varav en fjällvandring till Helags (som är 1796 m.ö.h) på ca 3mil fram och tillbaka men vi vände ca 200-300m från toppen pga dåligt väder, vädret växlar så mycket bland fjällen. Lycka har verkligen vart en stjärna denna vecka, som grädde på moset så sprang vi byrundan på Helags Fjällmara som var på 6,3 km och det gick väldigt bra!

Någon gång i framtiden vill jag flytta till Härjedalen/Jämtland. Finns nog inget bättre ställe enligt mig.

Äntligen kom mitt halsband som jag beställde från popix för lite mer än en månad sedan. Men det blev finare än vad vad jag trodde!

Idag så åkte jag och Lycka och utforskade Värmland lite, vi åkte till ett litet samhälle utanför Filipstad och gick en lång vandring längs många gruvor samt en kalksjö med vatten som var turkost, väldigt häftigt! Sedan på vägen hem igen så stannade vi och åt på ett mysigt ställe med ett utsiktstorn där jag även fick ta med Lycka, ännu ett bevis på att Lycka är väldigt miljöstark för det var branta trappor samt ganska trånga utrymmen. En väldigt bra dag helt enkelt! 😃

Imorgon är det dags för träningstävling!

Nu i dagarna så är det exakt två år sedan som jag hämtade hem Lycka. Lycka var en enkel valp och jag la en massa bra grunder som sen visat sig vart superbra. Hon har en kanon av och påknapp till exempel samt hade jag henne typ alltid lös och på dessa två år så har hon faktiskt, tro det eller ej, aldrig stuckit. Hon har många bra sidor men de dåliga sidorna finns också, det värsta är väl att hon är en mattjuv 😂

Här kommer en del bilder som min underbara kusin har tagit på mig och Lycka när vi tränade förra veckan. Hon tar verkligen superfina bilder så jag hoppas att ni kikar in på hennes blogg HÄR !