Hej igen!

Har varit dåligt på att uppdatera här den senaste tiden men här kommer en liten update. Som ni ser på bilderna har vi strosat på en julmarknad som har slagits upp i närheten utav vår lägenhet där det finns allt jul-relaterat man kan tänka sig.

Vi har även varit på lite shoppingrundor där vi fått hem oss lite godheter. En dag bestämde vi oss att klä upp oss och unna oss en middag på resturang, tanken var god men på grund utav spöregn tog vi näst in till första bästa resturang som visade sig vara ett toppenställe! Jag och Ida tog deras lax medan Janzon tog musslor och alla var supernöjda efter, så nöjd att vi även var där idag.

Vi planerar att åka till Sitges imorgon, vilket är en mysig liten by ungefär 2 timmar med tåg utanför Barcelona. Av det vi har hört verkar det vara jättemysigt med vita små hus och nästan som om man befinner sig i Grekland. Nu hoppas vi bara på bra väder och att allt går som planerat!

Kram på er.

• TRAVEL

Mycket har hänt sedan senaste inlägget. I söndags hade vi bestämt att kliva upp i tid och ta tåget 1,5 timme ifrån Barcelona för att besöka Portaventura, vilket är en utav Europas största nöjesparker. Hela dagen blev spenderad där och den blev riktigt lyckad! Roliga berg-och-dalbanor samt häftiga miljöer. Vi klev inte innanför lägenheten förens vid 23-tiden och alla kände då att vi var riktigt slut på. Hursomhelst hjälpte jag då Filip att packa det sista då han lämnade oss i måndags..😢

Resten av veckan har vi varit på några shoppingrundor och igår bestämde vi oss bland annat att promenera till Diagonal Mar, shoppingcentret som vi har besökt förut och ligger ungefär 6km från vår lägenhet. Det blev en härlig promenad längst vattnet och vi kom hem lagomt till middagstid😋.

Idag ska vi se vad Barcelona har att erbjuda gällande Black Friday och närmare kvällen ska vi börja göra oss redo för en utekväll, vilket vi är riktigt taggade för!!

Ha en bra helg, kram.

• DAILY

Idag checkade vi av tibidabo på ”att göra listan” medans Fille är här. Det blev en heldag på berget innan vi tog bussen ner igen då det var dags för en sen middag. Nu ska vi ta en kvällspromenad i ett kallare Barcelona. Imorgon ska vi till aventura park som är ett nöjesfält som ligger ungefär en timme bort med tåg och vi är sjukt taggade!

• DAILY

Dom två senaste dagarna har bestått av mycket strosande på stan, lite shopping har det blivit men mestadels har vi bara drivit runt. Igårkväll satte vi oss på en bar där det blev en och annnan mojito trots det vaknade vi ganska tidigt idag. Jag och Fille gick ned till hamnen där vi åt lunch och sedan satte oss och hade det gött i solen, efter det blev det lite shopping och sedan en tidig middag på en sjukt läcker resturang med baskettema.
Just nu har vi landat hemma i lägenheten och ska börja fixa oss inför kvällens festligheter. Planen är att testa någon ny klubb och förväntningarna är på topp!

Ha en bra helg!😃

• DAILY

Vi började dagen med en tidig lunch och sedan gick vi en promenad upp på bunkers utkiksplats, så fint och samtidigt ett bra träningspass! Vi hade med oss mackor och fika så vi stannade där uppe tills solen gick ner. Nu har vi precis beställt sushi-delivery och sedan ska vi ta en promenad!

Hoppas ni haft en bra onsdag!

• WELLNESS

Idag vaknade vi runt 10 och startade dagen med en tidig lunch som bestod av pasta bolognese. Därefter gjorde vi oss i ordning och gick ut på stan för lite shopping. Blev dock inte så mycket shopping då vi hamnade på matmarknaden istället och där fick vi med oss lite godsaker hem. Ikväll har vi inte så mycket planerat men det lutar åt en filmkväll hemma hos oss.

Ha en bra kväll!

• FOOD

Ikväll har vi firat Filles ankomst på en bar där största delen av kvällen spenderades. Kvällen slutade med några pizzaslice på ett av våra favoritställen. Imorgon ska vi ta en promenad upp till en av Barcelonas bättre utkiksplatser!

Godnatt!

Idag vaknade vi runt 11 och på dagens schema stod Aquàrium de Barcelona, en akvariumanläggning vid Port Vell. Det ligger på gångavstånd så vi tog en promenad dit och samtidigt passade vi på att visa Fille runt lite. Efter att vi checkat av Aquá så slog vi oss ner på en uteservering där vi åt en tidig middag.
Nu är vi hemma och tar det lite lungt innan vi ska svida om och gå ut på stan en sväng.

Ha det gött!

• DAILY

Imorse vaknade vi utvilade efter en lugn kväll igår. Idag har det varit runt 22 grader i solen så vi klagar inte!☀️ Vi tänkte att vi skulle ta vara på värmen på bästa sätt så vi köpte lite sangria och satte oss i hamnen och njöt av solen. Efter 2 timmar i solen började vi bli hungriga så vi gick till subway och sedan satte vi oss på en mysig uteservering . Nu sitter vi och inväntar Filip som landar i Barcelona 20:15, planerna är att spendera kvällen på stan då han kommit, som man väntat på detta❤️

Hoppas ni har en bra kväll!

• DAILY

Vi vaknade upp runt 10 idag av att vi trodde det var någon i lägenheten, men tydligen har vi bara så tunna väggar här att det var någon utanför som gick med klackar. Efter lunch gick vid ut på en promenad längs med vattnet som tog ca 1 timme och vi gick ungefär 7km. Vi käkade middag på Maremagnum och sedan satte vi oss i hamnen till solen gått ner! Nu är vi hemma och ska ta det lugnt framför en film vilket känns behövligt efter några för många kvällar av festande!😁