Nu var det ett tag sen sist igen. Tiden har gått så fort, har knappt hunnit med. Mycket har hänt sen jag skrev sist! Jag har haft sommarlov, jag har jobbat och jag har nu börjat mitt andra år på gymnasiet.

Bloggen fick också sitt lilla sommarlov kan man säga, då jag i princip inte bloggat någonting tyvärr. Har helt enkelt inte haft den tiden. Jobbade ganska mycket och jobbade till kvällen vilket innebar att jag drog till gymmet väldigt sent. Klagar verkligen inte på det då det oftast inte är något folk på gymmet sent på kvällen. Finns inget bättre än att vara själv på gymmet. Kan fokusera mycket bättre då och slipper anpassa mig till de redskap och maskiner som är lediga. Så fort jag kom hem la jag mig och sov för att sedan gå upp o börja jobba igen. Fanns ingen tid för bloggen helt enkelt.

Nu när skolan börjat slutar jag mycket tidigare och kan dra till gymmet "bättre" tider. Hoppas därför på att kunna hinna blogga också. Dock innebär skolan massa läxor, prov och annat som kommer att ta upp mycket av min lediga tid men, men det är så det är.


Bjuder på en urkass bild också ;)

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Vaknade upp till ett dötrist väder idag, det var verkligen svinkallt. Började iallafall dagen på bästa sätt genom att dra ett litet benpass på gymmet imorse. Körde ungefär samma upplägg som jag gjorde för någon dag sedan. La dock till lite vadträning i form av stående tåhävningar med egen kroppsvikt. Det brände rejält i muskeln iallafall.

Efter gymmet hade vädret klarnat upp och drog därför till stranden med min bästa vän Anna. Det var verkligen hur varmt som helst, men klagar inte. Blev lite brun iallafall och det är ju alltid nice haha.

Likes

Comments

En ny vecka innebär såklart ny träning. Denna vecka hade jag tänkt och dela med mig av upplägget.

Måndag: Biceps & triceps

Tisdag: Ben & rumpa

Onsdag: Vila

Torsdag: Vila

Fredag: Ben & rumpa

Lördag: Armar & rygg

Söndag: Cardio

Likes

Comments

Idag blev det ett till benpass vilket jag älskar. Börjar nu se tydliga resultat vilket är superkul. Träningen idag va tung och jobbig. Känner av all midsommarmat om man säger så.

Började dagens pass med uppvärmning i trappmaskinen i 5 minuter. Efter det gick jag vidare till smithmaskinen där jag idag körde alla övningar. Upplägget för dagens pass var:

Knäböj 8x4

Utfall 8x4x2

Marklyft 8x4

Blev inte ett så stort pass, men skakis var jag efteråt iallafall. Imorgon blir det nog ännu mer ben haha. Måste nämligen vila ryggen osv då jag måste gå till massören och muskeln ska då vara utvilad. Ska iallafall försöka få in lite armträning imorgon trots allt.


Likes

Comments

Nu är det snart dags att bege sig in mot gymmet igen. Idag hade jag tänkt att köra igenom stora delar av överkroppen. Blir alltså en liten blandning mellan biceps, triceps, axlar, mage och rygg. Ser fram emot det eftersom det va väldigt längesen jag körde ett sånt "stort" pass. Som ni också säkert märkt lägger jag ju mest fokus på ben och rumpa när jag tränar. Därför är jag inte riktigt lika van att köra överkropp. Dock tycker jag att det är sjukt kul det också.

Idag blir det bara vanligt vatten till träningen.

Likes

Comments

Idag begav jag mig till gymmet för ett ben- och rumppass. Passet slutade riktigt bra och lär ha lite lagom träningsvärk imorgon... Idag körde jag faktiskt bara en enda övning i maskin. Ovanligt, men det gick bra. Valde idag att köra olika övingar med skivstång.

Dagens upplägg såg ut såhär:

Uppvärmning i trappmaskin

Knäböj med skivstång 4x10

Utfallssteg 4x8

Rumänska marklyft 4x8

Höftlyft 4x12

Hip abduction 4x8

Likes

Comments