Idag var Hampus ledig, vi tog en lång sovmorgon och låg kvar i sängen och myste. Sen åt vi frukost och bestämde oss för att åka till mos och kolla på lite saker.

Nu sitter vi i bilen påväg hem och fick med oss lite saker hem.

Nu ska vi laga middag. Ikväll blir det kyckling med rödbetor och massa annat gott.

Har inte bloggat nu på länge. Har iallafall kommit hem till stan igen efter att ha jobbat hela sommaren. Träffade Hampus igen efter en vecka ifrån varandra. Ska nu hem till min mamma och börja packa lite till England resan.

Skolan börjar på måndag nästa vecka, vet inte ännu vad vi ska göra då men det lär vi se.

Har typ börjat få lite ångest att jag inte kommer hinna va med familjen innan jag åker till England:(
Jag åker den 9 september, så ungefär om 26 dagar.

Har nu bokat resor som kommer bli av detta år och lite av 2018. Ska först åka till England på utlandspraktik i september i 1,5 månad. Känner nu att det börjar närma sig, läskigt att lämna svenskan bakom sig lite för att bara prata engelska. Och att lämna familjen hemma.

Ska sen i oktober på höstlovet åka till Cypern tillsammans med Hampus och hans pappa och bror. Som jag har längtat!, att få åka på en resa tillsammans med honom❤️ vi blir borta en vecka och ska bara ha en lugn semester och sola och bada.

Ska också resa i januari 2018 lite mer än 1 vecka till Mauritius som ligger i Afrika tillsammans med min mamma och syster för att fira att min mamma fyller år. Där ska vi också ha en sån semester där vi bara ska ta det lugnt och slappna av.

Så man har mycket att se fram emot detta år in i 2018.
Samtidigt sen efter resan med Hampus har vi vart tillsammans 1 år så det ska vi också fira på nåt sätt, vi har pratat nåt om att gå på spa men vet inte än.

Har nu börjat jobba igen efter veckan på Öland.
Har jobbat på 2 skaldjurskvällar där vi serverade skaldjur.. såklart..

I tisdags kom Hampus ut och fick vänta på mig ganska länge då jag skulle ha slutat 22 och sluta istället typ 23:30...
Men han hade roat sig med mamma och mormor.

Sen i onsdags så åkte mamma Hampus, min moster och jag till landsort där jag fick visa Hampus fina landsort.

Sen åkte vi och bada då det typ var mitt första dopp för året.. hehe.
Sen blev det middag och en cykeltur på Stenstrand bara jag och Hampus där vi satt själva tillsammans och lyssna på musik och prata.

Har idag kommit hem från Öland, har varit en jätte härlig vecka tillsammans med Hampus familj. Bussen gick halv 8 imorse så fick gå upp rätt tidigt för att hinna äta frukost. Kom hem runt 3 tiden och tog en taxi hem. Hemma packade jag om och Hampus började tvätta.

Jag är nu på landet för att jobba imorgon och Hampus ska också jobba. Sen kommer han ut hit på tisdag och är här till torsdag eftermiddag då han åker hem för att jobba igen.

Godnatt.

Har nu hunnit landa och vi har hunnit gjort ganska mycket. Vi har cyklat, jag har klippt Hampus och hans morfar. Vi har tältat 1 natt.. sen valde vi att sova inne men kommer att bli fler nätter i tältet då rummet vi sover i nu kommer bli upptaget på torsdag.

Hampus har visat mig runt och det är verkligen super fint här på Öland.

Har nu träffat Hampus igen, han kom hem i fredagskväll och kom och hämtade mig. Lördags morgon träffade vi Hampus mamma och fixade tält till Öland som vi ska sova i. Sen åkte vi ut till mitt landställe och va där, åt god middag och umgicks.

Varför vi åkte till landet var för att jag jobba på söndagen, Hampus och de andra i min familj kom fram och åt på restaurangen jag jobbar på.

Vi åkte sedan hem söndag kväll för att ta taxi till centralen tidigt imorse, nu sitter vi och väntar på bussen till Öland. Nu väntas bara 7 timmar på en buss.. hehe.

Men man har ju den bästa med sig så då är det inte tråkigt.

Har idag jobbat som vanligt, börjar tycka nu att allt blir lättare och lättare plus att det är väldigt kul. Gillar när det är lite stress och mycket att göra.

Längtar nu också otroligt mycket efter Hampus, nu är det vara 6 dagar tills jag får träffa honom igen❤️

Har nu på kvällen druckit lite te och umgåtts med familjen. Väntar nu bara på att få prata lite med Hampus innan jag ska somna.

Godnatt

Har inte hunnit blogga dom senaste dagarna men det som hänt är att mammas kompisar kom hit igår och vi hade köpt lax och räkor från rökeriet i Nynäshamn och massa annat gott till middag, badade också bullar med mormor,blev jättegoda. Ringde Hampus innan jag skulle sova för (fredag) skulle jag jobba, så jag började 9 och sluta 4 som jag gjort tidigare också.

Efter jobbet hade dom börjar grilla och fixa inför middagen. Så blev grillat och irish coffee efteråt.

Så har nu petar med Hampus, som vanligt hihi.
Imorgon (lördag) jobba igen.

Godnatt

Har idag inte gjort något speciellt, gick upp vid 10 och åt frukost sen la jag mig i solen och sola nån timme. Sen var jag och handla med mormor. Har också gått långpromenad med indra och mormor, alltid så härligt att gå promenader på landet.

Har nu under de 3 närmsta dagarna kollat klart på en serie, fast det var bara 10 avsnitt, men längtar tills nästa säsong.

Har ätit middag och kollat en film innan Hampus ringde då vi nu har pratat i 1 timme<3