Nu har vi vart på flygplatsen i några timmar och väntar på att se vart planet går ifrån. Det får vi reda på om 50 min.

Planet går 17:00 engelsk tid och är sen hemma runt 20:20 svensk tid. Men man vet aldrig om det blir förseningar med nåt.

Sen hämtar Hampus mig vid Arlanda express vid centralen. Har saknat honom jättemycket och nu ska jag äntligen hem och stanna där, visst man kommer resa och så men då är man ju max borta 2 veckor.

Ses snart Sverige🇸🇪

Har idag fått våra certifikat för att vi har vart här, lite som ett bevis. Efter det åkte vi alla med lärarna till Dover slott och gick runt där i flera timmar. Där fick vi också gå ner under jorden och gå en rundtur om andra världskriget.

Sen kom vi hem vid 4 tiden och fixa lite innan vi skulle äta våran sist middag tillsammans med familjen, dom fick choklad och ett kort av oss som tack att vi fick vara hos dom och hur underbara dom varit mot oss❤️

Är så sjukt taggad att åka hem imorgon. Saknar Hampus och resten av familjen. Ska bli skönt att sova i sin egna säng och inte behöva leva i våra väskor haha.

Det är så sjukt igentligen hur vi vart här i 1,5 månad. Jag är väldigt stolt över mig själv att jag klara av den här resan och jag är såå glad att jag gjorde den tillsammans med molly❤️

Igår valde jag och molly att gå ut efter middagen, vi tog 2 drinkar och sen gick vi hem igen. Ibland är det bara skönt att gå ut och prata om livet.

Igår var våran sista skoldag här, vi hade köpt blommor och kort till lärarna och sagt hej då till klasserna vi vart med.

Idag tog vi sov morgon och gick sedan upp och började tvätta och packa inför hem resan. Sen valde vi att fixa iordning i rummet för att vara snälla mot familjen. Så nu står våra väskor klara för att rulla ut och mot flygplatsen. Tvätten håller på och torka och det packar vi ner innan vi åker.

Ikväll år vi middag med silmara och lärarna som kommit ner hit till England igen. Vi åt på en mexikans restaurang som hade jätte god mat.

Imorgon ska vi få "diplom" eller så kanske heter det bevis pappret på att vi vart här i 6 veckor på college. Sen ska vi åka till Dover och äta lunch där.

Sen ska vi upp tidigt på lördags morgonen och ta en taxi till college där en annan bil ska köra oss alla till flygplatsen.

Pratar nu med Hampus och ska snart sova ❤️

Har nu gått in i sista veckan och kan nu räkna dagarna tills vi ska hem. Vi har idag bara vart i skolan och jag och molly hade varsin kund. Vi fick båda bra med dricks från våra kunder. Väldigt kul.

Har också fått syn på ett jobb jag vill söka. Får se om det blir nåt av det då det skulle vara kul att börja jobba kvällar och helger.

Har vart en jättehärlig helg. Mamma, mormor och Vera kom hit kl 2 på fredagen då dom igentligen skulle vara här torsdag kväll. Men det blev struligt på Arlanda så allt blev försenat...

Men det viktigaste var att dom kom hit❤️

Men när dom landat i London så kom inte deras bagage... för dom hade hamnat på ett annat plan mot nåt annat land... så man har ju tyckt synd om dom att det blivit så mycket otur.

Men vi fick i alla fall tur med vädret, vi har sommar jämfört med Sverige. 18, 19 grader här och sol. Hur härligt som helst. Bästa vädret på alla dessa veckor.

På fredagen så tog sig mamma och jag oss till staden och shoppa kläder till dom alla 3 för dom behövde nya kläder efter att haft samma i mer än 1 dygn på flygplatser.
Så fixade ihop fina kläder till dom alla och kunde sedan fixa oss och ta oss till en restaurang. Sen sov dom alla väldigt gott i sängar och inte på en flygplats.

På lördagen så visade jag dom staden här och tog dom sedan till ashford outlet där det fanns en massa shopping.

Sen hade vi där emellan ringt dom som skulle kunnat hitta deras väskor och dom hade hittat väskorna men det var oklart när dom skulle komma till hotellet. En man sa den 16 och en annan sa samma dag på kvällen. Men till slut kom dom fram. Skönt!

Sen han jag visa dom vart jag bott nu i 5 veckor och familjen jag bor hos. Dom tyckte min familj var underbara.

Sa sedan hej då när dom skulle till flygplatsen gem idag. Träffar dom snart igen om 1 vecka.
Det har vart en fantastisk helg med familjen här i Canterbury. Glada att dom kom.

Pratar nu lite med Hampus och ska snart sova❤️

Har inte alla bilder än men dom kommer i ett annat inlägg.

Idag började dagen med att våra busskort inte fungerade.. men vi fick åka med ändå, det var snäll av busschauffören.

Så när vi kom till skolan fick vi gå tillbaka av silmara och prata med dom på buss stationen och ordna det. Så halva dagen gick åt att göra det, sen hade vi en 2,5 timmes lektion med 3 orna då molly och jag fick göra slingor på en av tjejerna i klassen. Hon vart jättenöjd, hon sa att hon aldrig blivit så nöjd innan. Då blir man själv väldigt glad:)

Sen har vi bara ätit middag och pratat med mamma och Hampus. Nu kommer mamma och resten av familjen om 2 dagar❤️

Godnatt

EFTER

Idag börja vi 9 och jag hade kund. Hade en kvinna med grå utväxt som jag fixade, hon blev såklart nöjd.

Sen åt vi lunch, hade sedan teori med en klass och efter det tog vi oss till gymmet. Dagen har gått fort men den sista lektionen gick lite segt..

Har nu ställt klockan inför imorgon då vi börjar 10:30 som är väldigt skönt. Snart så kommer min familj, som jag har längtat❤️

Har också börjar öva på jullåtar till en julkonsert jag ska vara med i tillsammans med kören jag är med i. Julkonserten heter stjärnjul, ni får gärna köpa biljetter och komma. Bara att söka på stjärnjul Filadelfiakyrkan så får ni upp nåt.

Ska snart säga godnatt till Hampus och sova❤️ puss

EFTER

Lördag igen, det betyder att vi fick sova ut. Va ganska trött från gårdagen. Vi tänkte ta oss till gymmet men valde att stanna hemma och göra annan nytta.

Vi tvätta och plugga lite, sånna saker som vi inte hinner annars. Sen har det inte vart så bra väder idag så vi var tyvärr bara inne.. men imorgon får vi se vad vi gör. Jag skulle behöva tvätta lite mera. Men kanske att man pluggar lite och tar nån promenad och fotar lite.

Har nu pratat med Hampus i över 2 timmar och ska sova❤️ natti

Bild från London

Nu är det 15 dagar kvar tills vi åker hem och 6 dagar till att mamma, mormor, Vera och Mikaela kommer hit till Canterbury. Ser så himla mycket fram efter det, då jag kan visa dom runt och visa dom vart jag bor.
Vi har också tänkt att åka till Ashford som ligger 20 min ifrån Canterbury med tåg. Dör hade vi tänkt gå på en stor outlet.

Skoldagen idag var kort, efter skolan gick jag och molly på stan i några timmar för idag var det våran lycko dag. Hade letat efter en parfym till min mamma och inte hittat den men gick idag in på en butik som vi gått förbi många gånger och fick en känsla på att dom kanske hade den. Och gissa vad, dom hade den och för halva priset, det bästa med England är också att det redan är halva priser jämt emot Sverige. Så gjorde ett bra kap idag, så det blev två.

Sen köpte molly lite annat som tex den här fina hängsel kjolen.

Vi kom nu hem från en pub som heter the pound, jag och molly tog några drinkar där, det var väldigt tre trevligt. Har nu snabbt pratat med Hampus och sagt godnatt❤️ ska nu sova.

Godnatt.

Har inte haft så mycket att blogga om på senaste tiden. Men idag har vi vart i skolan och hjälpt till hos barberarna, det är typ den enda klassen som vi tycker är roliga att vara med och tar emot våran hjälp när vi hjälper till.

Sen hade jag och molly en mini lektion med barberarna då vi skulle visa hur man gjorde ökade längder och hur man tvättar ett hår korrekt.

Jag tvätta och klippte mollys hår medan dom titta på och prata med oss. Sen klippte molly mig, första gången som jag låter nån annan ta i mitt hår än bara min frisör. Det var modigt av mig men jag litar på molly och vet att hon kan❤️

Sen hade vi kundpass då både jag och molly fick utväxt kunder. Min kund hade väldigt mörk utväxt med blonderat hår. Resultatet blev jättebra och det tyckte kunden med.

Slutade vid 7 och kom hem och åt middag. Sen har vi bara tagit det lugnt efter en lång dag, skönt att morgon dagen är kort.

Nu ska jag bara vänta på att Hampus ska ringa, längtar efter han såå mycket❤️