Här är några bilder från gårdagens goda brunch som Tilda bjöd på! Visst ser det gott ut? Efter att vi hade brunchat i några timmar kom jag snabbt hem för att byta om och så stack jag iväg till gymmet på två pass, en skön men fullspäckad måndag med andra ord.

Idag har jag inga speciella planer alls, tänkte iallafall åka till gymmet ikväll men annars så får jag se vad jag hittar på, blir nog mest serietittande har jag på känn. Det är iallafall så så skönt med sportlov och jag njuter verkligen varje minut av ledigheten haha. Ha det bäst!

Igår var det lördag och första hela sportlovsdagen! Jag åkte till gymmet på morgonen och efter det mötte jag upp Ine i stan, vi skulle köpa en present till Jolanda som hade kalas senare på kvällen! Då vi var i stan hittade vi också ett jättemysigt café i saluhallen där jag åt en supergod fastlagsbulle, vi satt och pratade en stund och solen sken rakt genom fönstren så fick verkligen värsta vårkänslan haha, vill bara ännu att det ska bli varmare!

På kvällen åkte vi iallafall till Jolanda som hade kalas och det bjöds på jättegod mat och tårta, det var också kul att få träffa alla flickor igen! Imorgon ska jag på kalas nummer 2 till Tilda som ska bjuda på brunch så ser fram emot det! Xx

Nu är det bara en skoldag kvar tills jag får sportlov, ska bli så skönt! Har dock inga speciella planer för sportlovet i år vilket är lite tråkigt, förra året var jag ju i Åre som var helt amazing så skulle mer en gärna åka tillbaks dit! Men nästa veckas lördag ska jag iallafall åka till Umeå med Annika vilket ska bli skoj!

Idag hade jag en kort skoldag med bara tre lektioner och så hade jag två förhör som gick bra! Efter skolan träffade jag upp Ronja för vi skulle åka till det ganska nya sushistället K.achi och jag blev verkligen positivt överraskad för sushin var verkligen supergod och restaurangen var fräsch och hade fin inredning, tips till er som tycker om sushi! Nu ska jag strax åka iväg till gymmet med Ronja på ett step pass och ikväll ska jag ännu öva till mitt sista franska förhör som skrivs imorgon! Puss

Skulle verkligen inte tacka nej till allt här under! Ett par boyfriend jeans skulle jag verkligen behöva eller ett par svarta jeans med hål på knäna, så snyggt! Jag har bara svarta jackor just nu som känns ganska tråkigt på våren så någon kappa i en ljusare färg skulle jag också vilja ha, och en jeansjacka har jag aldrig haft men det är såå snyggt till våren och sommaren så en sån ska jag införskaffa asap!!

På torsdag var det dags för Penkkis i skolan, 3:orna hade ordnat riktigt bra program för oss första timmen och pyntat skolan fint med en massa ballonger! Efter att vi hade ätit lunch fick vi ledigt för att få gå till torget och kolla på då 3:orna åkte flak, det var jätte mycket folk där och så var det kul att se vad alla var utklädda till! Började verkligen längta tills man själv går i 3:an haha.

Igår frågade Annika mig om jag ville komma ut och gå på isen så jag hängde på! Det var såå fint väder och vi fick se en jättefin solnedgång! Vi skulle gå till en restaurang som fanns i "närheten" men tydligen var det 14km dit så tog lite längre än vi hade trott hehe.. Kom hem några timmar senare efter att ha gått 28km så var helt död då jag kom hem och har ont i benen idag haha. Ikväll tänkte jag baka en kladdkaka för har haft cravings efter det hela dagen och så ska jag kolla på melodifestivalen! Kram

Hejhej! Hoppas ni har haft en bra alla hjärtans dag! Min morgon började väldigt tidigt eftersom att jag och Ine åkte iväg till Ladyline innan skolan för att testa på lite yoga som gick sådär haha.. Men dom bjöd på frukost vid gymmet så vi satt och åt en stund innan vi gick till skolan sen. Det var verkligen jättegott och bra sätt att starta vändagen på!

Slutade halv 4 idag och åkte till gymmet med syrran efter skolan på ett svintungt pass, men känslan efteråt är ju skön så det var worth it. Annars så har jag börjat få en hel del vårkänslor! Det är ju verkligen jätte varmt ute nu och solen sken ju nästan hela dagen, såå skönt! Hoppas det bara hålls så. Nu ska jag kolla ett serieavsnitt och sen sova, kisses!

Fredag idag - bästa dagen på hela veckan! Idag vaknade jag på jättebra humör och jag började först 09.30 så fick dessutom lite sovmorgon! Skoldagen gick relativt snabbt och efter skolan gick jag iväg till Comfort Salon och gjorde en fransförlängning, då är en sak från min bucketlist 2017 gjord, check! Blev iallafall jätte nöjd med resultatet och det blev faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig! Det var en praktikant som gjorde mina fransar så fick det betydligt billigare och det tog bara ca 1 timme så snabbt gick det! Det var iallafall såå skönt att få fransarna fixade och jag höll nästan på att somna där ett tag haha.. Jaja nog om det!
Efteråt gick jag in till stan och köpte några skolböcker och så hittade jag 2 snygga chokers och ett par örhängen, är verkligen i behov av nya smycken. Sedan kom mamma efter mig och jag, mamma och Ronja åkte till en nyöppnad turkisk restaurang i Brändö och åt middag, super gott var det!
Efter att vi hade ätit åkte vi på bio och såg på den omtalade filmen La la land och jag tyckte den var jättebra! Verkligen en fin och sevärd film, den hade dock ett lite otippat slut så det blev jag irriterad på haha, men se den om ni har möjlighet! Nu ser jag att klockan är allt för mycket så nu ska jag ta natten, Kram!

Såg att Blondinbella för ett tag sedan hade gjort en lista med 100 mål att nå i livet så tyckte det var en rolig grej och tänkte göra en likadan, så här får ni läsa mina 100 saker jag vill uppnå innan jag dör! (vet att vissa punkter kan vara lite orealistiska men drömma får man ju alltid hehe)

1. Gå ut gymnasiet och ta studenten

2. Ta körkort

3. Resa till alla världsdelar och besöka alla länder

4. Få ett jobb som jag älskar och ser mer som en hobby än ett jobb

5. Gifta mej på en fin strand på någon paradisö

6. Åka på språkresa

7. Få barn i framtiden

8. Volontärarbeta i något fattigt land och jobba på barnhem, hjälpa utsatta kvinnor eller utrotningshotade djur

9. Börja skänka pengar till organisationer som Unicef, WWF och Greenpeace då jag får en fast lön

10. Besöka världens fattigaste ställen

11. Besöka världens största nöjesparker

12. Få en kropp som jag är 100% nöjd med

13. Sitta i publiken på Ellen Degeneres show

14. Ha ett stort garage med många bilar

25. Åka till Tomorrowland

26. Hitta inspiration i något varje dag

27. Bli bättre på att följa med nyheterna

28. Ha ett hus med badkar och ta långa lyxiga bad med tända ljus och rosenblad (har aldrig haft ett badkar haha)

29. Åka mycket båt

35. Flytta utomlands nån gång efter studenten och bo utomlands resten av livet

36. Ta ett mellanår och bara resa

37. Åka som Au Pair till Kalifornien

38. Lära mig mera om forskning och vetenskap, t.ex teologi, naturvetenskap och astronomi, tycker sånt är så himla intressant!

39. Lära mig att surfa och bli riktigt duktig på det

45. Äga en röd Cadillac 59

46. Ha många husdjur

47. Läsa böcker på engelska

48. Åka till ställen där Game of thrones är inspelat..

49. ..Och där Vampire Diaries är inspelat

50. Skaffa en Gopro så jag kan filma alla resor jag är på

51. Ha en stor sminkkollektion med alla mina favorit märken

52. Träffa Jeffree Star

53. Bli tatuerad av Kat Von D

54. Gå på en Victoria secret fashion show

55. Gå på the weeknds konsert

56. Och Rihannas konsert

57. Ta dykarcertifikat

58. Åka på en massa festivaler som Way out west, Bråvalla, Coachella och Ultra music festival, DRÖM!

59. Besöka ställen i världen som ingen annan människa ännu har besökt

60. Känna mig fin varje dag

61. Besöka historiska platser på jorden som bland annat Israel, Egypten, Peru, Tyskland och Rom

62. Besöka nationalparkerna Yellowstone, White sands och Yosemite

98. Alltid ha färska blommor i mitt framtida hem

99. Backpacka

100. Vara bästa kompis med mina kompisar livet ut

Pjuh, hoppas ni orkade läsa! :)

Här är två bilder från helgen, middag hos kusinerna och två träningspass hann jag med!

Nu är sista provet skrivet som var engelska, känns så skönt! Idag slutade jag redan 10.30 så har nu varit hemma en stund och tänkte laga lite lunch till mig småningom. Nu tänkte jag kolla några serieavsnitt som jag inte har hunnit göra på jätte länge på grund av alla prov och ikväll blir planerna att åka till gymmet en sväng! Imorgon är jag dessutom ledig men har två uppsatser jag måste skriva, men hellre det än att vara i skolan lixom! Xx

Igår skrev jag mitt sista prov för den här veckan som var geografi, nu återstår bara två prov nästa vecka och sen byter det äntligen period! Jaja, igår efter skolan mötte jag upp Annika i stan och vi kollade mest runt i butiker och sen åt vi på Arnolds och jag konstaterade att Arnolds är sjukt underskattat och att jag tänker börja äta där oftare, går seriöst dit typ 1 gång per år! Haha nej men dom har ju seriöst världens godaste donuts och toasts!!

Efter att vi hade varit i stan så kom Annika till mig en stund och vi bara pratade i någon timme och så stekte vi våfflor som blev super goda! Idag har jag hittills bara kollat Youtube och läst bloggar, nu ska jag småningom dra iväg till gymmet, ska bli skönt då jag inte har hunnit träna under provveckan! Planerna för ikväll är middag hos kusinerna vilket ska bli mys, och ikväll börjar ju dessutom melodifestivalen så det ska jag kolla på med syrran! Puss och ha en bra lördag!