Nu är sommarlovet äntligen här! Fast inte vädret har varit på topp. Har hunnit med skolavslutning, syrrans studentfest, träffat en massa släktingar, jobbat och varit i Åbo. Hittade en del kläder inne på Vero Moda, köpte bl.a. ett par vita spetsshorts, en långkjol och en långklänning. Blev också såå lyckligt överraskad då jag hittade en Mac butik i Åbo!! Lyckan var total haha. Därifrån köpte jag en highlighter och en blush, köpte också lite smink från Nyx och så köpte jag ett setting spray från Urban Decay. Kan fast visa vad jag köpte i ett annat inlägg. På tal om annat så kan ni se på sista bilderna att jag äter italiensk glass, det var verkligen to-die-for!

Hejhej! Nu var det ett tag sen jag bloggade sist men har helt enkelt inte orkat eller haft lust, men så blir det ibland. Just nu har jag provvecka i skolan och har bara 2 prov kvar vilket är skönt! Dessutom får jag sommarlov om 10 dagar!?! Har inte riktigt förstått det ännu haha, sommarlovet känns så långt borta tycker jag.

Få se vad denna sommaren har att bjuda på, ska iallafall sommarjobba hela Juni och så ska jag vara hjälpledare på ett läger vilket ska bli kul. Lutar mot några små resor också! Aja vet inte riktigt vad jag ville säga med det här inlägget menmen. Ha det bra

Hejhej! På bilden upp till vänster kan ni se mina solbrillor som jag fick hem igår från Mary J.Box! Jag hade bara beställt dom i roséguld men fick dom svarta på köpet också, klagar inte haha, så snygga! Bilden till höger är en outfit som jag köpte från London, Fila tröjan köpte jag från Topshop och jeansen från Pull&Bear! Bilden ner till vänster är från förra veckan då jag och Annika var på årets första glass! Det är btw bara 20 dagar kvar nu till sommarlov, iik!

Sista dagen i London började vi med ett besök i Notting Hill, det fanns verkligen såå fina och söta hus där! Dom var målade i massa pastelliga färger, älskar såna hus haha! Det var verkligen mycket mer turister där än jag hade tänkt mig, men det kan också ha berott på att det var lördag så det var verkligen mycket folk överallt.

Efter Notting Hill tog vi bussen till Kensington Gardens där vi traskade runt en stund och såg Kensington Palace, det fanns en stor fin trädgård där med en massa blommor till minne av Diana, fint var det! Samtidigt gick vi till Hyde Park som var bredvid Kensington parken.

Efter att vi hade gått i parkerna åkte vi vidare till Camden Town, måste säga att det helt klart var det bästa på resan! Jag var lite skeptisk till det från början eftersom att det är en marknad, men det var verkligen helt annorlunda än jag hade tänkt mig! Älskar att det är så mångkulturellt i London och på marknaden framhävdades det extra bra, stort plus! Det fanns en massa små butiker överallt och så fanns det en egen plats där det bara såldes mat, vi köpte både nutella crêpes med jordgubbar och så köpte vi macarons, gått gått. Det fanns verkligen också mycket konst överallt om man kollade på byggnaderna, sjukt nice.

Kvällen avrundades vid Carnaby Street som snabbt blev ett favoritställe, det var så mysigt och så fanns det dessutom riktigt bra butiker där, det fanns t.ex. en Mac butik och Benefit och Urban Decay fanns där också så befann mig verkligen i sminkhimlen haha.

Dag två i London var vi väldigt turistiga, dagen var fullspäckad så vi hann med en hel del. Vi besökte bl.a. London Eye, Big Ben och Buckingham Palace. Jag skulle gärna ha besökt Westminster Abbey men det var så lång kö dit och så kostade inträdet så vi skippade det. Vid London Eye och Big Ben var det så otroligt mycket turister, på London Bridge var det helt fullt med folk så det var svårt att få bra bilder då det stod folk i vägen hela tiden haha.

Efter det gick vi till Buckingham Palace och kollade på vaktbytet där. Det var mycket mer folk där än jag hade förväntat mig, men det var kul att se slottet!

Sen gick vi till St James' Park som är en park bredvid slottet, där var det fullt med fåglar och så såg jag världens sötaste ekorre, djuren där var jätte tama och kom och hälsade på en haha, så söta! Parken var annars jättefin och jag kan starkt rekommendera att besöka den, det fanns en massa fina blommor, växter, sjöar och träd där, jag tyckte personligen mycket mer om den här parken en Hyde Park.

Var också tvungen att ta en typisk bild framför en röd telefonkiosk haha.

På eftermiddagen besökte jag och pappa Towern, det är en gammal borg som har fungerat som ett fängelse och avrättningsplats från typ 1000-talet. Jag som är väldigt intresserad av historia tyckte det var jätte intressant att besöka det, vi gick först på en guidetur och sen gick vi själva en stund. Man kunde gå upp i tornen där fångarna hade suttit och så fanns det ett museum med en massa gamla saker som dom hade sparat från den tiden, det fanns bl.a. vapen, tortyrredskap, kronjuveler och kläder från alla århundraden. Det fanns verkligen så otroligt mycket att se där och jag skulle kunna skriva hur långt som helst om det haha. Men jag tyckte att Towern var en av höjdpunkterna på resan och det är verkligen värt ett besök om man är historieintresserad!

Fina Tower Bridge!

Hejhej! Nu är jag hemma från London, har verkligen haft en så otroligt bra resa! Om ni nån gång får chansen så måste ni besöka London, finns så mycket att se och det är en så fin stad! Hatar verkligen då man måste åka hem från en resa då man gärna skulle ha stannat några dagar till..

Nåja, nu tänkte jag iaf berätta vad vi gjorde i London, vi kom dit på onsdag kväll och då gick vi till en libanesisk restaurang nära hotellet och åt middag där, gått var det! I vårt kvarter där vi bodde hade dom nästan bara libanesiska restauranger haha, men det var kul att testa på det!

Torsdag var vår första hela dag i London och vi började med ett besök i Madame Tussauds, det var en häftig upplevelse och det var kul att se hur kändisarna ser ut på riktigt, vissa kopior var ju såklart bättre än andra, men hit är det värt ett besök!

Efter Madame Tussauds så började vi med shoppingen, vi gick mest på Oxford Street och Regent Street som är dom två huvudgatorna i London, på Regent Street har dom mer märkes butiker och på Oxford Street mer "vanliga" butiker. Hittade mycket inne på Pull&Bear och så blev det en del smink från Mac också. Vi åt senare lunch i Soho på Shake Shack som har dom godaste hamburgarna jag har ätit i hela mitt liv!!

Vi besökte också China Town där vi bara strosade runt en stund, man fick verkligen en känsla av att man befann sig i Kina, älskar dom röda dekorationerna som fanns ovanför en då man gick!

Här har ni mitt senaste köp! Var verkligen i behov av ett par bekväma skor som man kan gå i, eftersom att jag får väldigt lätt skavsår av skor. Och nu då jag åker till London imorgon så kände jag verkligen att jag behöver ett par skor som jag kan gå med i butikerna där. Jag hittade dessa två skor inne på Intersport och dom vita var dessutom 50% på rea! Ett riktigt kap verkligen. Dom rosa heter Nike Zoom Vomero 12, dom är seriöst dom bekvämaste skorna jag har testat, satt verkligen perfekt! Dom tänkte jag iaf ha mera på gymmet medan dom vita som heter Nike Lunartempo 2 tänkte jag ha mer som vardags och promenadskor!

Imorgon bär det iväg till London och jag ser så mycket fram emot det! Ska också försöka fota mycket så jag får fina bilder hit till bloggen. Känner mig stressad just nu eftersom att det är så mycket jag måste hinna med innan vi far imorgon på morgonen. Ska snart till gymmet med Ronja och så ska jag också hinna städa, packa, fixa naglarna och så har jag en del skoluppgifter som måste göras också, huhhu. P&K

Hej på er! Idag började jag lördagen med att åka till stan med mamma och gå en pw längst stranden! Det var skönt men vädret var ju tyvärr inte på topp, hittade också en cool graffiti vägg på vägen som jag kände att jag måsta fota!

Efter att vi hade gått i en timme åkte vi till Fazers café där syrran jobbar och jag åt världens godaste lasagne, blev verkligen såå mätt haha. Nu ska jag fortsätta kolla youtube och imorgon ska jag försöka ta mig en sväng till gymmet! Puss

Hejhej! Gårdagskvällen blev trots allt väldigt lyckad till slut, åkte till Sundom på kvällen till Elin som hade ordnat fest, var på så bra humör hela kvällen och träffade många bekanta så det blev allt en lyckad kväll! Kom hem ganska sent så gick och sov direkt och idag då jag vaknade steg jag bara upp och sen åkte jag iväg till Henna som hade fixat en födelsedagsbrunch!

Vi åt en massa gått och pratade ett bra tag innan jag åkte hem igen. Idag har jag en sån dag då jag känner att jag verkligen inte orkar göra nånting, jag ska iaf resten av dagen kolla ut sista säsongen av The Walking Dead, känns alltid så hemskt då man har kollat ut sin favoritserie hahah.

Btw så måste ni lyssna på Kendrick Lamars nya album DAMN. på spotify, så sjukt bra!