Har varit i restaurang/bar nu i snart 1 vecka. Trivs jättebra och alla är så mysiga. Jobbar 9-17 och hinner då med 2h i restaurangen och sen har jag baren resten av dagen.
Var på sjukhuset idag pga har inflammerade halsmandlar och kan ej leva men gick ändå till jobbet efteråt. Fick antibiotika utskrivet?? Nej tack🤔
Mammsi och pappsi åker hem på söndag och då har vi nästan gjort halva tiden här nere. Vill inte ens hem ju

Sitter just nu i sängen med Malin och väntar på att börja 20.00. Vi byter avdelningar på måndag, jag går till restaurangen och Malin tar receptionen. känns ju kul:) jag var ledig tis-ons och var på stranden båda dagarna, brände rumpan och gick på siam mall och köpte underkläder pga orkar inte tvätta. Imorgon är det fest för alla trainees och jag jobbar till 23(orkar egentligen inte ens), men det kan ju bli kul.

Ligger just nu i sängen och väntar på Theresa som ska ta mig till sjukhuset.
Igår i slutet av 2a passet kände jag att antingen kommer jag kräkas eller svimma. Först kändes det som att det var pga röklukten när dom röker inte för jag tååål den inte. Sen gick jag ut och tog luft men de hjälpte ej. Så när vi slutade sprang jag hem och jag har nog aldrig kräkts så mycket i hela mitt liv. Så jag har inte ätit något sen dess eftersom jag bara kräks upp det. Kul men framförallt spännande!! Nej jag vill helst ligga här resten av dagen.
I tisdags och onsdags var vi lediga och vi var mycket på stranden och åt subway kanske 5-6 gånger på 2 dagar. Vi var även på Siam mall och köpte kläder och torkad frukt på lösvikt för 12eur?? Är lite glad att jag blev sjuk nu istället för då hihi

Idag är det söndag och jag fick halva dagen ledigt pga att Ivan, chefen för animation ska ha ett möte. Så jag ska dit en timma vid 15 och öva på en dans med honom som vi ska visa upp imorgon, lol kan den inte ens. Sen jobbar jag 20-23 ikväll. Jag och Malin har även tisdag och onsdag ledigt tillsammans, så det är ju ganska skönt. Om 2 veckor kommer mammsi och pappsi❤️❤️❤️

Sitter just nu på rummet och äter nötter och tomater. Är lite för lat för att laga något riktigt och är less på all fet mat här. Igår var vi på Siam mall och åt bl.a på subway och jag var så glad över att kunna ta en fräsch sallad men tyvärr så dränkte dom den med dressing som ej var god.
Marivi var här igår och pratade med mig och min chef Ivan, och nu har jag 2 dagar ledigt istället för 1,5(!!!). I övrigt händer det inte så mycket. Det är 17 dagar kvar till att mina föräldrar kommer hit, 21 dagar till att jag ska byta avdelning till restaurang och 74 dagar kvar till att vi åker hem👍🏻

Ligger just nu på rummet eftersom jag har rast i 2h. Jag har 3 pass på en dag, vilket är himla skönt. Jag börjar 10.00 och jobbar till 13.00, sen har jag rast till 15.00 och slutar 17.00. Eftersom att Malin slutar samtidigt brukar vi gå till stranden innan jag börjar mitt tredje pass vid 20.00 och slutar 23.00. Igår efter jag slutat kom Olivia och Felicia förbi och vi gick till donken vid stranden = mysigt. Sen gick vi förbi en bar med karaoke och hängde där ett tag.
Idag har jag hittills målat ansikten, haft biljard och "aqua gym". Imorgon är jag ledig fram till kvällspasset så jag lär ju ta en sovmorgon.

Igår när vi kom till flygplatsen mötte Marivi upp oss och vi åkte buss till våra hotell. Matthias som är "manager" för hotellet mötte oss i receptionen och visade oss runt. Vi bor i ett "staff room" tillsammans, det är ganska stort och vi har kylskåp, tack och lov.
Idag börjar vi jobba och Malin börjar i restaurangen medan jag börjar på animation första månaden.
Jag har redan bränt mig lite i ansiktet trots att vi bara hann vara ute i solen några minuter🤔 vid 19 tog vi en promenad som slutade på ca 8 km då vi gick lite för långt på strandpromenaden:):):):)

​Ligger nu på rummet med Malin på Clarion collection Arlanda. Flyget till Teneriffa går 07.00 imorgon meeen vi mellanlandar i Köpenhamn 2h. Sen ska Marivi och Theresa (som är våra kontaktpersoner där nere) möta upp oss på flygplatsen och köra ut oss till våra hotell. Jag och Mallan ska vara på Hotel Playa real i Costa adeje:) Hoppas mest på fint väder och en balkong. :):):):)

Om precis en vecka vid denna tiden har vi landat i Umeå, känns som att jag missat så mycket under tiden jag varit här, bland annat så har min moster hunnit få barn och min mamma är beräknad bara någon vecka efter att jag kommer hem. Så det känns lite halvkul att vara här samtidigt som detta händer hemma.

Dagarna här går så segt dessutom,, eftersom att vi knappt jobbar längre. I veckan var i lediga Måndag, jobbade housekeeping i Tisdags (ca 1h), 3h frukost igår och idag blev vi lediga igen. Tyvärr så har vi sett allt som går att se här och börjar bli riktigt less på trafiken och människorna som inte kan engelska, så mest ligger vi i lägenheten och kollar filmer/sover. askul

​17 dagar och vi är hemma. Aldrig varit såhär taggad på att komma hem. I morse vaknar vi av att en av servitriserna ringer på telefonen i rummet, hon berättade att jag skulle vara nere med henne på frukosten och att hon nu är ensam. Såklart förstår jag ingenting då vi inte hört något om det. Jag smsade våran handledare och frågade ifall hon glömt nämna att jag skulle vara i frukosten. Därefter fick jag till svar att hon fått för sig att vi hade kollat schemat med henne. Vilket vi inte gjort. Emma följde med mig ned till frukosten för att hjälpa Jeva. Där ser vi även vårt schema, och att vi ska jobba olika pass.

Eftersom att personalen varken kan engelska eller hyfs så kändes ju det halvkul. En av dom kan skrika ut saker som ''move motherfucker'' när man möts i dörröppningen, vi kanske skrattade i början, men lite less blir vi. När vi talade om det för handledaren skyllde hon på deras kultur och att det kan bero på att vi inte riktigt kommit in i gruppen(tydligen eftersom att vi pratar svenska med varandra). Sedan får vi höra om de andra praktikanterna som brukade gå ut och ta en öl osv med personalen, precis som att de var någonting hon tyckte vi bör göra. men enligt mig är det inte riktigt det jag är här för. fan konstigt