Ännu en dag med underbar vårkänsla ☀️Man blev dock lite lurad av solen när man väl kom ut, sprang en sväng på stan för att göra några ärenden och lite väl kyligt var det allt fortfarande.

Så snabbt solen kommer fram, så klär jag mig alldeles för lätt och är på gränsen till att frysa ihjäl innan jag kommer innanför dörren igen. Ett återkommande problem som jag har!

Skulle egentligen på möte inne i stan också, men som vanligt så är framförhållning något som många verkar sakna, så 1h innan jag skulle vara på plats ringer dem och ställer in, alltid lika kul när man har planerat större delen av dagen utefter just det där jäkla mötet som man skulle haft 😩 Tur att man hade fler ärenden och jag fick ändå inhandlat två par jeans som förhoppningsvis ska vara sköna att ha när sommaren väl kommer 😍

Idag har jag även hunnit med ännu ett läkarbesök med Liam, stackarn fortsätter att dra på sig massa infektioner och annan skit, men åter igen så fick läkaren lugnat ner en orolig mamma, allt såg toppen ut som vanligt 👍 skönt att ha fått det bekräftat.

Finns det något härligare än när man äntligen kan börja andas in vårluften, igår på min promenad så verkligen strålade solen, sen kom iofs molnen, men under den tiden, så kunde man nästan känna att sommaren var på väg! En riktig energikick, behövdes efter denna långa period av kyla och mörker.

Var lite blåsigt sen mot slutet 😊

Borta bra men hemma bäst! Känslan av att vakna upp i sitt egna hem är verkligen oslagbart ❤️ Jag har saknat min soffa obeskrivligt mycket, så det slutade med att jag placerade mig i i soffläge direkt när jag kom hem innanför dörren och bestämde mig för att sova i den också, haha.

Känslan av att få andas kylig, frisk luft ❤️ trodde aldrig att jag skulle säga det.

Det fanns en riktig häftig "pool" som vi hade missat under tiden vi var där, en utomhuspool, men vi hann faktiskt med att testa den innan vi lämnade bubblan, som jag numera kallar stället. Det såg väldigt vackert ut, lite så som man ser på bilder, när värmen i vattnet, möter kylan i luften, vad kallas det för egentligen? Känner att jag har hjärnsläpp, för ordet ligger på tungan 😂

Skitsamma, där ute i alla fall, så hade de som en enda stor bubbelcirkel i mitten, hur härligt som helst! Kroppen var varm och go, medan ansiktet frös till is 😜 Låter hemskt när jag beskriver det, men lita på mig, perfekt kombination.

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få gå på planet, flygplatser är verkligen jättetråkiga, förstår varför det är fullt med barer och spritbutiker här. Det behövs 😵

Sista doppet, innan vi lämnade bubblan 🌴

Äntligen ute i det fria!

De har i alla fall riktigt snygga stolar, som man kan placera sina rumpor på 👍 undras vart de är inköpta någonstans? 🤔

Resultatet av riktigt tråkigt flygplatshäng 😭

Jag och min kusin, skämtade alltid om, innan jag hade åldern inne för att köpa sprit, att jag skulle bli den typen av person som köper alkohol endast för de fina flaskornas skull.

Tyvärr så hade nog min kusin rätt, dricker jag sprit? Nej! Men ändå så sitter jag här, med en nyinköpt Absolut 😂 Flaskan är i alla fall fin, det måste ni väl ändå kunna hålla med om? Jag vet om mina brister...

När jag satt och åt av den fina frukostbuffén som de har här, så insåg jag att jag faktiskt har befunnit mig i en bubbla, bokstavligen, sedan i söndags, helt ärligt så fick jag nästan lite panik. Ni på "utsidan" kanske inte tror mig, men jag ser fram emot att komma ut i den riktiga världen nu 😂 och andas "samma luft" som er andra.

Värmen är inte min bästa vän heller, vaknade även denna morgon med huvudvärk och så måste jag ha rört på mig en hel del i sömnen, både jag och Liam, för vi låg tvärs över våra madrasser, han på övre delen och jag på undre (den smutsiga och sandiga delen!)

Saknar att sova i min egna säng, saknar t.o.m. den svenska kylan lite, de orden lär jag ju få äta upp så snabbt planet har landat i Göteborg 😜

Hörde att det inte var finaste vädret där hemma, jag kan ju inte direkt påstå att jag lider här borta i Tyskland. Tänkte slänga in ett litet bildinlägg innan mobilen åker in på laddning (det finns inga vanliga uttag utan endast laddningsstationer med luckor som man får låsa in mobilerna i 😂).

Gick snabbt från middagen till att Liam somnade i mitt knä ☺️ Han ville gå och leka på lekplatsen efter maten, men kom och lade sig efter ca 10min. Så nu ligger han och sover på en solstol, jag har tagit ett kvällsdopp i poolen och sitter och njuter av utsikten och med tårna i sanden 😍

Då har jag fått det bevisat för mig, jag är definitivt ingen Robinson 😂 Hade nog inte överlevt mer än en natt där, haha! Vaknade säkert 10ggr av att jag höll på att dö av värmen, svettades som en gris och vaknade med huvudvärk kl 6 i morse.

Kan föreslå de riktiga hotellrummen i stället för tälten, det är självklart en häftig tanke att övernatta i ett tält på stranden, men är ni känsliga mot värme när ni ska sova, så är inte tält att rekommendera om ni ska åka hit!

Annars så måste jag ändå säga att stället är ganska så perfekt, stora pooler som har öppet långt in på kvällarna, enorm lekplats för barnen, fina restauranger, bra affärer med böcker, godis, skönhetsprodukter och kläder, spelhallar, fitness club, barer m.m. Man kan t.om. åka luftballong, så ni lär inte sakna något när ni är här 👌🌴

Frukosten kan man ju inte direkt klaga på heller, fanns verkligen allt 😍

Tror att bilderna talar mer än vad jag kan beskriva just nu! Känns helt underbart att kunna njuta av värmen såhär i februari, det är verkligen som ett tropiskt paradis. Jag har t.om. hunnit gå vilse idag på detta 66000m2 stora vattenlandet, haha, alla vägar ser nästan likadana ut på kvällen 😂

"Jag satt framför datorn i går kväll innan det var dags för mig att krypa i säng, media är helt fantastiskt ibland, man hittar så mycket att ifrågasätta.

Jag trillade i alla fall över ett inlägg på Facebook, ja vart annars,
sluta bli besviken över att du inte lever ett stjärnliv när du har en arbetsmoral som en skoltrött femtonåring.

Hårda och råa ord, man får väl läsa lite mellan raderna kanske, men samtidigt så hade denna personen, enligt mig, helt rätt! Kan man egentligen sitta och beklaga sig om man innerst inne vet med sig om att man inte gör det bästa man kan utifrån situationen man befinner sig i?

Självklart så fick det här uttalandet många arga kommentarer tillbaka, helt ärligt så tror jag att den kommentaren jag reagerade på, kom från en sådan typisk typ av människa som sitter på ett dåligt samvete. Felet som jag anser med den kommentaren, var att den här personen satte begränsningar på andra människor utifrån diagnoser, funktionshinder, sjukdomar, såna självklara saker som klart gör saker och ting mer komplicerat, men att dessa människor skulle bli begränsade eller ha en anledning till att sluta kämpa och sträva efter något mer?

Så fasiken heller, där sprack det för mig! De enda begränsningarna som finns, det är dem man själv sätter, jag tror inte på att man är sin sjukdom, eller rättare sagt så vet jag att man inte är det! Jag tror på att man gör sina val här i livet och det blir vad man gör det till.

Jag har sett så många exempel, på situationer, där det hade varit förståeligt om personen hade valt att ge upp, men i stället så har de fortsatt att kämpa och kommit ut ur situationen 1000ggr starkare.

Så låt ingen, någonsin, sätta begränsningar på vad du ska klarar av att göra och ser du ett hinder på vägen så försök att se det ur ett nytt perspektiv, för det finns inga begränsningar, det finns bara du och dina drömmar".

Grüße aus Deutschland! Nu ligger vi på hotellrummet, efter en heldag med flyg, bussar och tunnelbanor. Resan i sig, gick väldigt snabbt, men vi var i stort sett bara på hotellrummet och vände.

Jag har självklart varit i Tyskland tidigare, men jag har aldrig riktigt sett det så som nu. Det är väldigt stor skillnad, på vad man är van vid från Sverige, tycker jag, eller så kan det intrycket bero på att jag helt enkelt inte är van vid stora städer 😂

Vi har faktiskt hunnit med att se lite sevärdheter sedan vi kom fram till Berlin, bekantat oss lite i området runt hotellet och även varit ute och ätit, också något som jag faktiskt upplevde vara en stor skillnad, deras mat. Men men, det är första dagen, jag lär väl vänja mig lagom tills vi åker hem igen på tisdag!

Försök att ignorera Liams väldigt roade min när vi var vid Berlin muren 🙈

Liam fick inte ens sås till sin mat 😱 blev väldigt torrt, så han var inte så nöjd!

Innan vi gick upp till hotellrummet så gjorde vi ett besök i hotellets bar 🥂