Nu är jag äntligen hemma. Det är ganska skönt faktiskt. Nu ska jag börja planera vad jag ska hitta på, om jag ska plugga, jobba eller annat. Jag kan inte annat än att sakna Nya Zeeland, och tanken att åka dit snart igen lockar mycket. Men än så länge stannar jag hemma.
I lördags var jag ute i stallet och tog fina Roxy på en ridtur och på kvällen träffade jag några kompisar som jag inte träffat på tre månader.

Idag började jag med en promenad längs Miami Beach. Det var inte många som låg och solade på stranden då det har varit väldigt blåsigt idag. Jag la mig ändå och solade en stund men efter ett tag såg jag hur ett oväder blåste in över staden. Då tog jag mitt pick och pack och gick vidare till shoppingkvarteren och shoppade loss! När jag skulle gå tillbaka till hotellet åskade och blixtrade det. Regnvattnet forsade över gatorna, svämmade över i brunnarna och när jag kom hem vände jag uppochner på mina skor och ut forsade vatten. Jag hoppas på bättre väder imorgon.

Svarta moln drar in över staden.

Nu sitter jag och väntar på flyget till Miami. Jag börjar få jättemycket hemlängtan och nu har jag varit ute och rest i lite mer än tre månader med bara några få dagar hemma. Mexiko har varit helt underbart och det är skönt att ha fått lite tropisk värme istället för den svenska vintern. Det blir kul att komma hem med nya krafter och jag känner mig redo att påbörja något nytt.

Sista heldagen i Mexico. Vi åkte till tropiska Grand Cenote som ligger lite utanför Tulum. Vi simmade runt i grottorna som gömmer sig mitt ute i skogen med sitt helt underbart blåa vatten. I grottorna bodde jättemånga sköldpaddor som simmade runt. Det var lite obehagligt att simma in i en mörk grotta och inte se botten eller inte se fiskarna. Men väldigt spännande!
Sedan gick vi till stranden och åt vår sista fajitas i solen.

Idag besökte jag och Matilda Mayaruinerna i Tulum och sedan tog vi ett dopp vid "världens bästa strand". Stranden var fin, men det kryllade av människor så tyvärr försvann väldigt mycket av charmen på grund av det.
Igår drabbades jag av Mexikansk magsjuka men idag mår jag som tur är mycket bättre! Jag måste ha fått i mig is eller något från kranvattnet.
Nu är det bara två dagar kvar i Mexico och sen bär det av till Miami. Imorgon ska vi bättra på brännan och kanske åka ut med en båt och snorkla.

Vi följer solen här i Mexico så nu är vi tillbaka i Tulum för här är det fint väder. Idag ska vi gå till en strand här i Tulum som ofta är listad som en av världens finaste och bästa stränder.
Här är lite bilder från Mahahual.

Hittills är Mahahual helt klart det bästa stället på vår Mexicoresa! En liten by som ligger precis vid havet och vi bor i en liten bungalow på stranden. På strandpromenaden finns många mysiga restauranger och barer. Vår granne på har bott här i några veckor och kom hit för att måla och njuta av livet. Ikväll ska vi gå till en bonfire på stranden med massa andra backpackers, lyssna på musik och dricka Corona. Ganska härligt!

Nu befinner vi oss på ett ställe som heter Bacalar. Det är molnigt och ska åska i eftermiddag så vi åker mer söderut varje dag för att rymma från regnet. Igår åkte vi nattbuss från Tulum till Bacalar och idag ska vi åka mot Chetumal och ta en titt på Mayaruiner. Livet här är väldigt laid back. Igår åkte vi på en dagsutflykt till ett snorklingsställe och där såg vi bland annat rocka och massa stora havssköldpaddor.

Imorse när vi vaknade började vi med att äta pannkakor med sylt som hostlet bjöd på. Sedan gick vi längs stranden mot alla fina resorts. Det var blåsigt idag men varmt och skönt väder. På eftermiddagen åkte vi mot Tulum och det var nog den mest bisarra bilturen jag varit med om. Vi blev tipsade av en annan backpackertjej om ett pålitligt taxi/bussföretag som körde till Tulum till ett billigt pris. Vi hoppade in i en van med ca tio mexikaner, och jag och Matilda då. Det kändes som om vi följde med dom på en familjesemester i deras husbil, och hela tiden längs vägen plockade han som körde upp fler och fler människor. Folk satt överallt i bilen, på golvet där bak och jag satt mellan två mexikaner i framsätet och Matilda längst bak medan vi lyssnade på hög mexikansk musik. Människorna tog aldrig slut. Hela tiden fylldes bilen mer och mer. Tillslut kom vi fram efter en lång och helt sjuk biltur.

Nu är jag framme i Cancun! Det är blåsigt och molnigt så ni behöver inte vara allt för avundsjuka. Jag och Matilda började med att sätta oss på en äkta Mexicorestaurang och åt tacos. Ikväll ska vi utforska Cancun lite mer och imorgon åker vi till Tulum.