Header
View tracker

So I felt like doing a post that is repeated every week and that is why I am giving you the MONDAYLIST!
Jag har tänkt att jag vill göra ett inlägg som är återkommande varje vecka, och därför ger jag er MÅNDAGSLISTAN!

Monday, so how are you feeling?
Måndag, så hur mår du?
I feel excited! I overslept, but Emil drove me to work and I had a huge breakfast with my interns, so GOOD VIBES!
Jag känner mig peppad! Försov mig imorse men fick skjuts till jobbet av Emil och åt en brakfrukost med mina fina praktikanter, sååå GOOD VIBES!

What are the highlights of this week?
Vilka är veckans höjdpunkter?
I am going to see some of my friends and siblings that I have missed, looking forward to hanging out with them. I am also having a coaching session with a girl, I'm excited!
Jag har bokat in träffar med vänner och syskon som jag saknar, så jag ser fram emot att hänga med dem. Jag ska även ha ett coachingsamtal med en tjej vilket känns superkul!

What will you do for you this week?
Vad ska du göra för dig själv den här veckan?

I am going to book a couple of yoga classes at the gym and also give myself som time for writing.
Jag ska boka in mig på ett par yogapass på gymmet samt ta mig tid till att sätta mig och skriva.

What will you eat?
​Vad kommer du att äta?

Probably a lot of porridge for breakfast! Since I am Vata I tend to feel pretty cold and this season I really prefer warming foods. I will also drink a lot of warming teas with spices. 
Förmodligen massor av gröt till frukost! Eftersom jag är Vata så är jag ganska frusen av mig så under den här säsongen föredrar jag värmande mat. Till det kommer jag att dricka en massa värmande, kryddiga teer. 

What will you do better this week?
Vad ska du göra bättre denna vecka?

Go to bed on time and bring lunch to work.
Gå och lägga mig i tid och ta med lunch till jobbet.

​This weeks favorite?
Veckans favorit?
My new jacket from H&M's Close The Loop collection. It is warm, comfy and makes me happy because It's made of recycled materials. 
Min nya jacka från H&M's Close The Loop kollektion. Den är varm, skön och gör mig glad för att den är gjord av återvunnet material. 

I am grateful for…
Jag är tacksam för…
The fact that I will have more time for my family and myself starting next month.
Att jag nästa månad kommer att ha lite mer tid över för min familj och till att ta hand om mig själv. 


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Me and Ronja got in the car and drove over to Trosa to visit my mom this weekend. We visited Tullgarns Slott, had some typical Swedish fika at Marsipangården, and just enjoyed each others company. I really love to see how our relationships evolve and grow over time. And what a strong bond Ronja has with her grandmother. I am so grateful that Ronja is blessed with such a big and loving family.  

♥♥♥
(Swedish)

Jag och Ronja åkte till Trosa för att hälsa på min mamma i helgen. Vi åkte ut till Tullgarns Slott, Fikade på marsipangården och bara njöt av att få lite tid ihop. Jag tycker det är så fint att se hur vår relation utvecklas och växer över tid och vilket starkt band Ronja har till sin mormor​Jag är så tacksam för att Ronja har en så stor och kärleksfull familj.

Likes

Comments

View tracker

At the moment I've got this thing for porridge. I guess I felt inspired after visiting 26grains in London. Yesterday I made this, so good and perfectly filling. It is super fast to make and you can play around with the ingredients and toppings. This took me like 10 minutes to make, super easy!

Recipe for 2
1 cup of gluten-free rolled oats
2 cups of water or any kind of milk/mylk
A pinch of turmeric, cinnamon and salt

Topping of choice, I used apples, pumpkin seeds, almond butter and cinnamon.

♥♥♥
(Swedish)

Just nu är jag lite smått besatt av havregrynsgröt. Jag antar att jag blev inspirerad efter att ha besökt 26grains i London. Igår gjorde jag den här gröten, så god och mättande. Det går så snabbt att göra den och du kan variera både ingredienserna och toppingen. Det här tog mig tio minuter att laga, så himla enkelt!

Recept för 2
2 dl Glutenfria havregryn
4 dl vatten eller valfri mjölk/mylk
En nypa gurkmeja, kanel och salt

Toppings efter önskemål, jag tog rivet äpple, pumpafrön, mandelsmör och kanel.

Likes

Comments

Ibland behöver vi åka bort för att kunna släppa alla måsten och tillåta oss att bara vara. Så jag checkade ut och spenderade helgen tillsammans med några av mina syskon och deras partners ute vid vårt lantställe. Jag tog mig tid att promenera, yoga, läsa böcker och sova mig frisk.

---

sometimes we need to get away to be able to let go of all must's and allow us to just be. This weekend I spent with my siblings and their loved ones at our family's house on the countryside. I took the time to exercise, read books and sleep to get rid of my flu.



Likes

Comments

En av mina absolut viktigaste dagliga rutiner är att skriva dagbok. Det är det bästa sättet för mig att checka in med mig själv, bevara min positivitet och få en överblick över hur jag mår idag. Det finns så många olika sätt att föra dagbok på och jag brukar variera mig. Just nu använder jag mig utav modellen som ni ser på bilden. Jag börjar dagen med att skriva ner tre saker som jag är tacksam för. En bra dag så kan det vara något roligt som jag ska hitta på under dagen, en dålig dag kan det bara vara det faktum att jag kan andas. Sen får fantasin flöda medan jag funderar ut vad som skulle kunna göra den här dagen magisk. Jag sätter också en affirmation för dagen. Eftersom jag lever ett ganska hektiskt liv så väljer jag att skriva ner vad jag ska äta under dagen, på så sätt glömmer jag inte bort måltider. Jag sätter också upp mål för dagen så att jag enkelt kan prioritera det som är viktigast. Under dagen håller jag kolla på hur mycket vatten jag får i mig eftersom jag under vinterhalvåret är sämre på att få i mig vatten. Om jag har tränat så skriver jag ner vad jag har gjort och hur det gick. På kvällen brukar jag alltid ta en kopp te och krypa ned i sängen för att summera dagen. Jag skriver ner dagens höjdpunkt och funderar över om något hade kunnat göra dagen ännu ​bättre. Till sist ser jag till att ge mig själv en dos komplimanger genom att skriva ner tre saker som jag tycker om hos mig själv. Jag lämnar alltid en sida tom för om jag skulle behöva skriva av mig om något. 

Skriver du dagbok? Har du en mall för hur du gör det?

_ _ _

One of my most important daily habits is journaling. It is the best way for me to check in with myself and stay positive and aligned in my wellbeing. There is so many different ways out there to keep a journal, and the ways I do it varies. At the moment I use this model that you can see on the picture. I start the day off by writing down three things that I am grateful for. A good day that can be a fun experience that I will have during the day and a bad day it might just be the fact that I can breathe. Then I get my fantasy going while thinking of what would make today magical. I also put down an affirmation for the day. Since I live a hectic life I like to write down what to eat, just so that I won't forget a meal. And I also write down what my goals are for the day so I can easier prioritize. During the day I will keep track on how much water I drink, since I have a way of drinking less water during wintertime. If I have done my workout for the day I write down what I did and how it went. In the evening I usually bring a cup of tea to bed and summarize the day before I go to sleep. I think about what the highlight of the day was and if something could have made the day even better. At last I give myself compliments and write down three things I like about me. I always keep a blank page where I can free write if there is something that I need to get out.

Do you keep a journal? And do you have a model on how you do it?

Likes

Comments