Jag känner mer och mer att vitt känns väldigt tråkigt. Visst det är enkelt, snyggt och lätt att matcha men väldigt till intet sägande. Jag får bara en avskalad och enkel känsla när jag är hemma hos mig där nästintill allting går i vitt. Det är vita väggar, vita detaljer, vita skåp, vita dörrar, vita garderober. Ja allting är nästan vitt. Därför känner jag nu att det är dags för en större förändring, inte bara byta ut kuddarna och filtarna, utan det är väggarna som ska få sig en omgång med en annan färg. Och det finns härliga kandidater. Först ut:

Petroleum-blå.

Mitt hjärta slår vålter, dubbla slag och kroppen fylls bara med "måste-ha"-känslan. Petroleum skapar verkligen ett fantastiskt djup och passar som handen i handsken till grått, vitt, guld med mera. Jag kan dock förstå att man kan tycka att det blir lite väl med att fylla 4 väggar med petroleumblå, men måla om går fort samt så ser jag ingen anledning till att inte införskaffa sig en sänggavel, gardiner eller kuddar i den nyansen om man är som jag, inte så vågad.

Nej jag måste nog bege mig till närmsta måleributik och kika närmare, antingen blir väggarna i petroleum eller så blir det en ny sänggavel och detaljer såsom kuddar och gardiner. Jag är såld.

Murriga färger

Jag har mer och mer börjat fastna för det mörka och murriga, mitt vita avskalade känns inte alls lika kul och lockande längre. Jag vill ha färg. Mycket färg. Jag har verkligen kommit ur det här med vitt och enkelt, jag vill gärna att det ska hända någonting och att det ska kännas ombonat hos mig.

Kanske blir det lite väl mörkt och burrigt i ett sovrum med dessa kulörer på väggarna, jag skulle nog hellre sätta de antingen i matsalen, kontoret eller vardagsrummet. Kulörerna ovan är också kulörer som tilltalat mig och som finns på listan av färger att åka och ta prover av, jag tror det kan bli riktigt snyggt!

Grå

I all enkelhet fungerar grå och det känns som att grå är det nya vita. Desto mer jag kollar inspiration på pinterest, desto mer gråa väggar ser jag. Inte mig emot alls. Grått är väldigt enkelt, det passar till det mesta och ger ett annat liv men ändå enkelhet tillskillnad mot färgerna ovanför. Det gråa går att matcha i all oändlighet, fifty shades of grey har verkligen blivit det nya inom inredningsvärlden.

Antingen fortsätter man på gråskalan eller så bryter man av med antingen en ljusare kulör såsom rosa eller gult som kommer trenda väldigt mycket i vår- och sommarkollektionerna eller så går man åt det murriga mörka hållet, kanske rentav petroleumblå eller plommonilla.


Det finns fördelar och nackdelar med allting, fördelarna med att sätta grått på väggarna är att det är enkelt med att byta ut detaljerna efter säsong, som till våren när rosa och gul kommer ha sina trender så är det enkelt att matcha till det gråa. Till petroleum tror jag däremot det lättare kan bli en krock med färgkombinationerna gult och rosa, eller så är det bara jag som inte öppnat ögonen tillräckligt för att se de potentiella och det fina i att kombinera färger och former med varandra.

Nej jag har nog bestämt mig, gråa väggar men gärna petroleum i detaljer, kanske rentav en sänggavel? Här ovan ser ni en enkel grå med en färgklick till sänggavel. Jatack!

Likes

Comments

Jag har börjat styrketräna desto mer och konditionsträna mindre, jag har börjat fokusera mer och mer på olika muskelgrupper samt förändrade övningar. Jag har fått bättre rutiner på mina träningsveckor och dagar och min kropp svarar väldigt bra på det upplägget. Jag känner mig mycket piggare och allertare och inte alls sådär matt och trött jag gjorde förut. Det känns verkligen som jag hittat rätt nu, det fungerar så bra för mig. Såhär ser min vecka ut:

Måndag: Ben, högintensivt benpass därför att jag inte hinner med konditionsträning på löpband eller x-train med tanke på att jag slutar sent. Benen är en stor muskelgrupp och gör det väldigt enkelt att träna tungt och flåsigt utan att behöva konditionsträna på samma sätt som när man tränar biceps tex.

Tisdag: Boxning, högintensivt. Jag tränar alltid boxning med mamma och vi brukar alltid vilja suga ut det sista ur armarna så vi brukar träna biceps och triceps efter boxningspasset.

Onsdag: Kondition samt rygg och axlar. Mitt absoluta favoritpass, jag älskar nämligen att träna rygg och axlar. Onsdagar är också en perfekt dag att köra ett långt och svettigt konditionspass på, för då har det vart dubbla avsnitt paradise hotel som man enkelt kan beta av medan man står på x-trainern samt att benen blivit lätta sen måndagens träningspass.

Torsdag: Ben med inriktning baksida och rumpa. I och med att jag tränar ett högintensivt benpass på måndagar brukar jag vilja köra ett mer styrkebaserat träningspass på torsdagar för att maximera muskelutvecklingen. Dessutom gör det ingenting om man råkar få lite träningsvärk i och med att helgen är runt hörnet och man kan passa på att lägga upp träningen lite som man vill. Win-win

Fredag: kondition/vila, det beror litegrann på hur min helg ser ut och vad jag ska göra. Har jag en lugn helg är det faktiskt rätt skönt att träna på fredagen så man får en helgdag helt ledig och bara kan vara med nära och kära och vila upp sig alternativt kunna hitta på och göra saker.

Lördag: Lördagar har blivit de dagarna då jag vilar, det är väldigt skönt att köra en hel arbetsvecka med fokus på jobb och träning, sen på lördagen äta gott och vila upp sig inför en ny arbets- och träningsvecka. Den här lördagen kommer det däremot att bli lite annorlunda då Actic firar två år och har "kalas" på lördag med massa nya pass som jag bokat in mig på. Så vilan blir på fredag.

Söndag; Söndagar är mina startdagar, ett svettigt cardio- och ryggpass kombinerat med lite axlar. Så himla skönt att efter ätardagen på lördagen köra cardio och svettas ut alla kolhydrater och onyttigheter man ätit under lördagen. Samt att jag själv känner att jag sover betydligt bättre på söndagar om jag har tränat ordentligt under dagen.

Det här upplägget fungerar superbra för mig, men är det så att jag på fredagen känner mig lite trött så brukar jag också vila då. Skönt att komma hem tidigt från jobb och kunna vila lite om man känner så, men oftast tränar jag på fredagar också för att det är så himla skönt innan helgens gottigheter

Likes

Comments

Min helg väldigt kortfattad, jag själv älskar att läsa och se sådana här inlägg men har inte alls vart flitlig med varken kameran eller telefonen då jag bara har kopplat av och varit. SÅ himla skönt och välbehövligt.

Vaknade som tidigare nämnt upp med jordens träningsvärk i fredags, tränade och jobbade innan jag landade hemma hos pappa och bjöd på kyckling-tacos, så mycket godare än vanlig. Min storebror samt pojkvän kom dit och det var verkligen helt underbart.

Senare åkte jag och T hem till mig och sov, för i lördags åkte vi ut till knutby och hälsade på mormor & morfar samt morbror. Vi grillade uppe i morfars skog och hade det jättetrevligt innan vi dukade upp med oxfilé och härligheter innan mello började. Morfar fyllde nämligen i torsdags så vi körde ett ordentligare firande i lördags för honom. Jag tycker verkligen att familjetillställningar är helt fantastiska, mina helger ser oftast ut som att jag alltid är med familjen för det blir en sån otrolig avkoppling för mig. Så skönt <3

Igår så sov vi ut och hade en jättemysig morgon, vi drog oss länge i sängen innan vi klev upp för frukost, sen kröp vi tillbaka en stund till. Verkligen helt fantastiskt skönt. Älskar söndagar. Efter ett tag masade vi oss upp och jag bestämde med mamma att vi skulle träna. Vi betade av ett bra pass, 60 minuter x-train samt rygg och axlar, vi avslutade det hela med lite kickar och slag inne i boxningsrummet.

Efter träningen begav vi oss till ikea för lunch och lite småhandling utav kuddfodral och liknande. Väl hemma blev det middag samt planering utav veckans träningsupplägg. Min storebror var hemma under helgen och hälsade på så vi hängde en hel del vilket var supermysigt.

Ikväll väntas ett nytt träningspass, denna gång blir det ben och jag är redo. Det är inte särskilt mycket barn på jobbet idag så det är faktiskt väldigt lugnt och skönt, men ganska förståeligt med tanke på att det är sportlov.

Puss

Likes

Comments

I torsdags blev det ett fantastiskt bra morgonpass. Först x-train i 60 minuter och därefter ben. I fredags hade jag en galen träningsvärk kan jag säga er, men x-trainade bort det allra värsta då iallafall så det var skönt. Hatälskar dock träningsvärks-känslan, men när man jobbar på ett liknande jobb som mig så är det bra om man kan röra på sig normalt och inte krypa fram. Är nämligen en hel del spring på barnen ibland ;) men mitt träningspass såg iallafall ut såhär:

Uppvärmning:

x-train, leg sculpt 60 minuter

Benpass:

Squats i smith 20*2 30 kg (uppvärmning/rörelse)

Squats i smith 12*3 60kg

Sumo-squats i smith 12*3 40kg

Enbens-böj front i smith på bräda 12*3/ben (bilden)

Sumosquats på step-bräda 12*3 24kg kettelbell

Hip-thursters 12*4 80kg

Minibandkickar 20*3/ben

Kan även vara så att det blir en repris i veckan på detta passet, gillade det väldigt mycket nämligen och gav bra kontakt. Testa detta ni med :) Imorgon blir det ett högintensivt benpass, så ska sätta mig ner och planera det nu innan Tim kommer är min tanke. Puss

Likes

Comments

Ibland blir jag så förundrar och fascinerad över hur man kan gå samma väg flera gånger i veckan utan att ens reflektera över byggnader och saker som ligger där man går. Jag har flertal gånger passerat denna fantastiska byggnad påväg till krogen, till stadsparken eller sjukhuset, men jag har nog aldrig riktigt stannat upp och insett hur fantastiskt fin den egentligen är och hur perfekt den ligger ändes ån och restaurangbåtarna.

Bilderna håller inte kvalitén då de är tagna med mobilen en morgon i rusning med skolklassen påväg till studenternas, det var bara snabbt upp med telefonen och fota och lika snabbt ner med den igen. Men jag tror ni kan bortse kvalitén och se potentialen i byggnaden.

Likes

Comments

Med motljus och iphonekamera kan man inte begära bra kvalité, galet vad jag är oflitlig med kameran just nu, men orkar inte släpa på min systemkamera så det är verkligen dags att ta tummen ur röven och köpa mig en ny kompaktkamera.

De här bilderna är från onsdagens rygg- och axelpass som jag för övrigt tänkte dela med mig av:

Latsdrag 12x3

Sittande rodd 12x3

Rodd med skivstång 12x3

Pulldown med raka armar 12x3

Omvända flyes 12x3

Sittande axelpress 8x3 10kg

Sittande hantellyft åt sidan 10x3 6kg

Raka hantellyft framåt 10x3/arm 8kg

Enjoyyy

Likes

Comments

Jag har länge grubblat och funderat kring mitt hår, och jag har knappast blivit klokare bortsett från att jag vet att jag vill ljusa upp mitt hår rejält samt att jag är väldigt missnöjd med hur det ser ut just nu både färgen och längden. Jag ligger i något mellanläge med de båda, det är inte längre en lobb med ombre utan fulläge gällande både färg och form..

Jag har flertal gånger klippt av mig håret och även vid de tillfällena färgat det, några gånger mörkbrunt andra gånger ljusare blont. Jag har trivts väldigt bra i det, men när jag väl har kort hår så vill jag så jättegärna ha långt. Nu har jag relativt långt hår men drömmer om det där sagolika långa håret med det perfekta svallet och färgen, samtidigt som jag inte heller kan sluta fantisera som den där perfekta lobben med de solblekta topparna.

Jag funderar på om det kanske bara är så att jag behöver ta tummen ur röven och boka en tid hos frisören, och väl på plats bestämma mig. Det är ju bara hår, samtidigt som håret är en stor grej. Aaa alltså ni förstår, vilka bekymmer...Men visst är det väll så, att om man har långt hår vill man ha kort och har man kort hår vill man ha långt? Samma sak om man har platt hår, så vill man gärna ha det lockigt men om man har lockigt hår vill man gärna ha det platt? Man är väll sällan nöjd?

Likes

Comments

Efter jobbet tränade jag istället för att åka på T's match, jättedumt val i efterhand för hade verkligen velat se säsongens sista match.. men var inte alls sugen att åka själv då mamma fått förhinder. Så jag åkte till gymmet istället och fick till ett bra cardio och ryggpass fastän det var smockat med folk. Men man får bara motivera sig och göra det bästa av saken med det utrymmet som finns, lyckades klämma in lite snabba axlar också. Jag tokgillar att träna rygg och axlar.


Efter träningspasset sprang in på Hemköp för att jag skulle köpa nocco, och sprang då in i njae's nyheter i proteinpudding. Jag tror verkligen på apelsinchokladen, den kommer säkert bli succé då jag tokälskar apelsinchoklad, sen tror jag jordgubb kan vara riktigt god den med. Längtar tills det är dags att provsmaka, kanske blir redan imorgon? Vi får se.

Hoppas ni alla fick en fantastiskt fin och härlig alla hjärtans dag, och att du fick tillbringa den precis som du ville. Jag hade en jättemysig kväll fastän jag inte var med Tim, men man får göra det bästa av alla situationer.

Likes

Comments

Jacka - Miinto / Tröja - Zara / Byxor - Mango / Skor - Wera

En outfit helt i min smak, enkel och stilig med ett härligt avbryt med pälsjackan som är alldeles sådär perfekt fluffig. Det är faktiskt en julklapp från min Tim, och jag är superglad över den. Bilderna är ifrån helgen när vi skulle iväg till mall of scandinavia för lite häng, vilket var skönt att komma ifrån litegrann och bara vara. Även fast jag hade världens PMS och sämsta humör.. hehe

Likes

Comments

blus- zara / byxor - part two / väska och sjal - malene birger / kappa - mango / sneakers - stan Smith limited edition / örhängen - lily&rose

Godmorgon på er, är på väg till jobbet för tillfället. Lyssnar på podcast från Arboga-mordet, och det är så galet och brutalt. Blir verkligen ledsen inombords hur sjukt det är. Men samtidigt är det väldigt intressant, tipsar verkligen om att lyssna på P3-dokumentär när du åker buss eller är ute på en PW eller bara chillar hemma.

Kram på er<3

Likes

Comments