Träning, Liv

Hej! Idag startade jag dagen med en ordentlig frulle innan jag tog mig till gymmet. Blev ett morgonpass idag då jag om ett litet tag ska ta mig in till skolan för att skriva kursprov i akutsjukvård. Känner mig så fruktansvärt otaggad på att skriva provet så det smittar av sig på pluggandet - det går åt skogen. Som sagt tog jag mig till gymmet, kanske skulle ha pluggat istället men ville liksom inte. Passet gick sådär, ovan att träna på morgonen.

Började med knäböj och kände mig bara riktigt ostabil, energin fanns men det gick liksom inte att koordinera kroppen ordentligt. Var nog de fulaste böj jag någonsin gjort, men men, tog mig igenom mina 6 set ändå. Fortsatte med raka mark, frontböj, benspark, legcurl, pull through, benpress och fyra magövningar.

Nu har jag tryckt i mig lunch och ska kasta ner huvudet i pluggböckerna innan jag styr stegen mot tåget och skolan.

En härlig liten sommarbild, behöver lite värme nu tack!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Liv, Träning

Efter åskoväder och spöregn tittade plötsligt solen fram. Väntade ett tag på att det skulle torka upp lite ute innan jag kunde fota innehållet i paketet från MM SPORTS. Paketet innehöll åtta produkter, både nya (för mig) och gamla beprövade favoriter.

CASEIN - Body Science Casein i smakerna Vanilla Ice Cream, Salted Caramel och Double Rich Chocolate

WHEY - Body Sciende WHEY 100% i smakerna Banana Chocolate och Salted Caramel

BCAA - XLNT BCAA i smaken Sour Watermelon

ProPud - NJIE ProPud i smakerna Strawberry och Chocolate Orange

----------

Återkommer med produktrecensioner då jag testat allt ordentligt. Har dock redan smakat på ProPud Jordgubb samt Caseinet i smaken Salted Caramel och kan säga att de är to die for. SÅ HIMLA GODA!



Likes

Comments

Liv

​Årets första åskoväder utspelade sig nyss utanför mitt fönster. En sån där riktigt häftig och intensiv förändring i vädret då allt bara mörknade och blixt och dunder avlöste varandra om vartannat. Sedan avslutades allt med ett äkta spöregn, något jag tycker är mysigt och somrigt. Det märks att jag gillar åska va, tycker att det är häftigt och inte alls obehagligt. Det finns liksom inget man kan göra åt situationen, så varför vara rädd (förutsatt att du är i säkerhet). 

Morgonen inleddes med grötfrukost vid sju följt av en promenad med en ljudbok i öronen. Rätt blåsigt och grått ute under morgonen, åskovädret var väl på ingång. Efter det har jag varit och hämtat ut ett paket på Ica från älskade MM Sports, beställer det mesta därifrån i kosttillskottsväg då jag älskar deras produkter. Visar upp senare under dagen vad jag fått hem :) 



Likes

Comments

Liv, Träning

Tänk att det redan är nionde April. Nionde April. När hände detta? Det är ju faktiskt snart sommar! Jag är extremt allergisk mot pollen och börjar känna av detta nu i takt med att det blir varmare och naturen börjar vakna till liv igen. Därav är jag är nog inte ensam om en ständigt rinnande näsa och lite smått irriterande ögon. Men men, jag älskar våren, värmen, solen och då grönskan börjar kalla på uppmärksamhet så jag klagar inte, istället välkomnar jag våren med öppna armar och utrustar mig med nässpray, tabletter, ögondroppar och näsdukar. Det gäller att vara förberedd, eller hur? Alltid redo... eller vad är det man säger? Haha

Idag började jag dagen med en promenad i skogen på små vackra skogsvägar. Solen i ansiktet och fågelkvitter i öronen var en härlig start på dagen. Därefter har jag tagit det lugnt, pluggat, ätit och pratat i telefon med en vän. Sedan tog jag mig till gymmet för ett överkroppspass.

Passet:

Bänkpress 5 set x 6 reps
Militärpress 5 set x 6 reps
Stångrodd 4 set x 10 reps
Latsdrag
4 set x 6 reps

Lutande hantelpress ss lateral raises 3 set x 10 reps
Sittande axelpress ss front raises 3 set x 10 reps
Flyes ss face-pulls 3 set x 10 reps
Latsdrag ss kabelrodd 3 set x 8 reps
Triceps push-downs ss bicepscurls 3 set x 10 reps



Likes

Comments

Liv, Lunch/Middag

Så enkelt men så gott. Grönsaker, kalkon, keso och kokt potatis fick fylla min kurrande mage nyss. Mina måltider ser alltid ut som ett fullkomligt bombnedslag när jag lagt upp allt på tallriken, därav ser det inte så aptitligt ut. Måste jobba på den där estetiska biten om att äta med ögonen. Är alltid så hungrig att jag struntar i hur det ser ut, när tallriken är den tom så är den tom, vem bryr sig då om hur det såg ut innan man börjat äta? skämt åsido, är bara avundsjuk på och imponerad av alla som kan skapa konstverk med sin mat. Jaja, jag är bra på att äta iallafall.... det är vl huvudsaken :)

Likes

Comments

Annat

Klippte ihop ett litet collage med fräscha nyheter från NIKE. Hur härligt skulle det inte vara att kunna vika in detta i garderoben? Om någon har en liten slant över får ni gärna skicka mig en present 🙃

Likes

Comments

Liv, Träning

Nu tackar jag för mig och säger godnatt till denna lördag. Under kvällen har jag plöjt igenom ett benpass. Det gick bra och energin var där, vi var dock två som delade på samma skivstång och då den ena kör bänkpress och den andra knäböj blir det lite ommöblering och skiftning av viktplattor hit och dit. Därav började passet lite segt och jag kände mig lite stressad, men valde att se det som en trevlig stund, fick lite socialt utbyte istället - inget att nedvärdera! Efteråt gick jag över till raka marklyft följt av frontböj. Därefter supersetade jag olika isolationsövningar för ben och rumpa innan jag avslutade med lite mage.

Passet

Knäböj arbetsset 6 set x 8 reps
Raka marklyft 5 set x 10 reps
Frontböj 4 set x 10 reps

Benspark//lårcurl 3 set x 10 reps
Enbenspress i släde // pull-through 3 set x 10 reps

Sidocrunches i maskin 4 set x 8+8 reps
Cable crunches 4 set x 12 reps

Crunches i maskin // liggande benlyft 4 set x 10 reps

En liten tussilago från idag - sängen, nu ska jag sova

Likes

Comments

Liv

Riktigt grått ute idag, igenmulet och lite små droppar som faller ner om vart annat. Lite som mitt humör och mående idag. Faktiskt så tror jag att mitt svajiga humör idag beror på, tja, min tå. Jag slog i den igår när jag skulle gå och lägga mig och kände mest, åh, så otroligt onödigt. Idag är den röd/blå och blixtrar av smärta varje steg jag tar. Tänkte ändå trotsa detta och bränna av ett benpass senare, tänker inte låta mig stoppas. Inställningen är allt intalar jag mig och jag kommer att klara det galant!

Har börjat försöka tänka såhär när jag har det tufft med tankar, humör och mående: det är inställningen som är det viktiga, en god inställning ger goda resultat. Lite som "fake it till you make it".

Jag är inte en sån som ger upp. A warrior, not a worrier

Likes

Comments

Frukosten är nere. Gröt, hallon, propud och ägg fick fylla min mage idag. Nu ska jag ta mig ut på en promenad med en ljudbok i öronen och senare ska jag till gymmet och instruera min syster. I eftermiddag hade jag tänkt att träna ett pass själv också, däremellan ska jag få in lite plugg. Fullt upp alltså!

Likes

Comments

Träning

Jag gick mot gymmet med en otrolig nervositet idag. Det föregående passet hade varit hemskt, så svag, arg och omotiverad jag kände mig då hade präglat hela passet och jag gick därifrån med en frustration och en ledsam klump i magen. Ingen glädje, ingen energi och ingen lycka.. Därför kände jag mig minst sagt nervös och orolig idag. Jag vet att jag kan åstadkomma mycket bara jag går in för något med rätt mindset, så det var mitt största fokus idag. Att vara positiv och hålla fokus. Och vet ni, det gick bra.

Dagens träningspass ägnades åt att mosa min rygg från olika vinklar och vrår. Blev ett högreps pass då jag tycker att det är enklare att hålla fokus då övningarna kräver mindre vila mellan seten, till skillnad från då man kör riktigt tungt.

De övningar jag körde:

Marklyft: 60 kg 6 set x 8 reps, 50 kg 3 set x 10 reps
Chins med gummiband: 6 set x 6 reps
Stångrodd ss Back extentions: 5 set x 10 reps
Latsdrag ss kabelrodd: tyngre 6 reps x 5 set, lättare 10 reps x 3 set
T-bar rodd: 4 set x 10 reps
Lat pulldown ss smala latsdrag i kabel: 3 set x 10 reps

Screen-shot från en film, därav är kvaliteten top notch!

Likes

Comments