I går morges var vi med færgen til sydøen, og ankom sent om eftermiddagen til den skønneste lille by Abel Tasman. Naturen her er ufattelig smuk og campen, hvor vi bor, er rigtig hyggelig.
Da vi ankom i går aftes var jeg ude på en løbetur langs stranden, hvilket var lige hvad jeg havde brug for efter den lange bustur. Vandet var så roligt og smukt.

​I dag er planen at tage på en lang hike i nationalparken vi bor op til. Jeg tror det bliver helt fantastisk!

XO, Sarah

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Hey alle

De sidste par dage er gået ufatteligt stærkt. Højest sandsynligt fordi vi har haft nogle virkelig skønne dage, hvor vi har oplevet en masse.

I fredags ankom vi til byen Taupo, hvor vi havde en ekstra overnatning. Til vores store glæde havde Sims booket et rigtig lækkert værelse, hvor der var store bløde senge, kakao og tv. Backpacker goals ✌🏼😄

Da vi havde ekstra tid, besluttede vi os for at skydive (udspring fra fly med 50 sekunders frit fald). What, hvor var det syret og, ikke mindst, fuldkommen fantastisk!

Dagen efter tog vi bussen videre til en camp, der lå placeret i ingenmandsland (aka Whakahoro), og vi havde derfor ikke forbindelse på vores mobiler, hvilket var rigtig rart til en afveksling. På campen havde vi også en ekstra dag, der blev brugt på en hike til et smukt vandfald, yoga og tøjvask. Roligt og rart.

I morges var vi oppe kl. 5.00 for at køre til hiken 'Tongariro Alpine Crossing', der passerer Mount Ngauruhoe, som optræder i Ringenes Herre (hvilket er endnu en grund til at jeg må hjem og se de film!)
Hiken var ekstrem smuk og samtidig hård at gennemføre, da den i alt strakte sig over 20 km. Derudover gjorde vi det ikke lettere for os selv, da vi gjorde ruten til lidt af et kapløb 😁
Vi var af den grund godt udmattede, da vi kom tilbage fra hiken og har derfor brugt den resterende dag på at slappe af - med god samvittighed!

Godnatkram,
Sarah

Kære alle. De sidste par dage har vi oplevet så mange fantastiske steder.

I mandags gik vi en smuk hike mod Cathedral Cove. Vi havde solskinsvejret med os, hvilket gjorde den smukke tur helt vidunderlig. Ved bugten var jeg en tur i havet, der var en smule mere kølig sammenlignet med de steder vi ellers har badet. Det var den bedste dukkert jeg har haft på vores tur indtil videre. Da vi kom tilbage fra hiken lagde vi os på stranden, hvor vi solede, hørte musik og gyngede i nogle reb, der hang i træerne ved vandet.

Tirsdag morgen tog vi, tidligt om morgenen, videre med bussen mod Raglan, hvor vi ankom om eftermiddagen. Da vi havde spist frokost gik Eva og jeg en tur til vandet (Sims kom desværre ikke med, da hun har problemer med sine lyske 😣), hvor vi fandt en fin lille grotte. Da vi kom tilbage fra stranden tog vi en yogatime, der foregik på toppen af en høj med udsigt over de omkringliggende skove og havet. Det var noget af det rareste og mest afslappende jeg længe har gjort!

Da vi kom tilbage fra timen kunne vi fornemme, at folk var i humør til fest, så vi tog et bad og hoppede i noget passende tøj. En af fyrene fra stedet arrangerede beerpong i en stor garage-lignende bygning. Det var sådan et hyggeligt sted med sofaer og lyskæder i loftet. Aftenen, der var enormt hyggelig, blev afsluttet med en gåtur med en tysk ven vi mødte, hvor vi så glowworms og stjerner.

I går var vi igen videre med bussen fra morgenstunden. Dagen blev brugt på at besøge 'The Hobbiton' movie set, hvilket var en vild oplevelse (også selvom jeg aldrig har set nogle af filmene 😅). Landskaberne var så smukke, og jeg er nu så opsat på at se filmene, når jeg er hjemme igen! Det var et meget gennemført sted.

Overordnet er jeg meget overrasket og imponeret over, hvor fantastisk New Zealand er. Føler mig så hjemme og glad her!

Kære alle

I forgårs landede vi i Auckland lufthavn, hvorfra vi tog direkte til vores hostel (i styrtende regnvejr 🌧😓). I Auckland havde vi to overnatninger, som vi brugte på at sove længe og gå ture i byen. Rigtig dovent, men rart efter nogle travle uger 😌.
På en af vores ture kom vi forbi en fin plads med en masse lækre tøjbutikker og caféer, der på mange måder mindede mig om torvehallerne i København.

I dag var det dog slut med at slappe, da vi tidligt i morges skulle med en bus til Hahei, hvor vi befinder os nu. Vi bor i en camp (midt i den smukkeste natur✨😍🌿) sammen med den gruppe mennesker, som vi kørte i bus hertil med. Det er rigtig hyggeligt at være del af en lille gruppe, nu vi har været på egen hånd længe.

I eftermiddags besøgte vi Hot Water Beach; en strand, der gemmer på vulkanopvarmet vand lige under strandoverfladen. En ægte eventyrstrand! Langs klipperne voksede buske og træer i dybe, mørkegrønne farver og havet var fyldt med de største og vildeste, brusende bølger. Dem var jeg selvfølgelig ude at slås med (💦🐶), sammen med en af vores tyske veninder.

Da vi kom tilbage fra stranden besluttede Evs og jeg at løbe en tur. Verdens bedste beslutning! At løbe i så smukke omgivelser som vi gjorde i dag, kan ikke beskrives med ord. Høj på glæde og endorfiner følte jeg mig intet mindre end lykkelig. Det er en tur, som jeg altid vil huske.

På vej hjem på turen løb vi forbi det skønneste hus, hvilket fik os til at drømme om et liv på New Zealand 🌿😌💭 Måske engang i fremtiden...

Alt for nu,
Sarah

Kære alle. I går havde vi vores sidste dag i camperen. Dagen blev brugt på at se en masse smukke vandfald, som vi havde helt for os selv. Heldige os.

Om aftenen overnattede vi i den fineste campingpark med verdens klammeste edderkop i køkkenet (😵). Heldigvis er det den første ulækre edderkop, som vi har mødt på vores vej.

I morges var vi tidligt oppe, da vi skulle aflevere camperen kl. 10.00 i Cairns. Vi nåede det akkurat til tiden, og tog bagefter direkte til en lejlighed, som vi har lejet over Airbnb. Vores førstehåndstryk af lejligheden var ikke godt, idet boligens facade var snusket og ham vi blev modtaget af var en ung fyr med hængerøvsunderbukser og utildækket ølmave (🙁). Nu har vi dog været lidt i det, og her er faktisk rigtig rart og rent.
I øjeblikket ligger vi i vores senge på værelset og stener på vores mobiler. Rigtig tiltrængt efter en laaaang dag, hvor vi har gået rigtig meget i byen (shopping you know 😄). Desværre er Cairns ikke umiddelbart en særlig attraktiv by, her er rigtig mange turistfælder, hjemløse og klamme lugte, men det lykkedes os nu alligevel at finde nogle hyggelige spots midt i kaos - blandt andet en hyggelig café, som ses på billederne herunder, hvor vi spillede pirat bridge. Ægte backpackere 😆

I morgen skal vi på bådtur, hvilket jeg glæder mig meget til. Det bliver skønt at komme ud på vandet og se nogle flotte rev og fisk 🐠💦☀️

Kram,
Sarah

Kære bloggen! For en times tid siden ankom vi til en campingplads ved Wongaling Beach. Pladsen ejes af det sødeste par, der gav os friske kokusnødder ved vores ankomst!

Den seneste uge har vi brugt på at hike, besøge frugtmarked, gå i biografen, se grotter og besøge øerne Whitsunday. Et travlt program som sædvanlig, det er super fedt.

Særligt dagsturen til Whitsunday var en vild oplevelse, da den bød på en masse nyt. Dagen begyndte med at vi blev sejlet mod øerne i en stor speedbåd, hvor pigerne og jeg valgte at sidde på bådens yderside. Et fantastisk valg, da bølgerne dér føltes mange gange vildere end på pladserne i midten af båden.
Undervejs på turen stoppede vi to gange for at snorkle i rev langs øerne, hvor vi svømmede blandt fisk i mange forskellige størrelser og farver. Vi svømmede bogstavelig talt side om side med fiskene, hvilket var langt mere fantastisk end jeg havde forestillet mig. Næsten surrealistisk.
Da vi ankom til øerne gik vi en tur, hvor en af guiderne fra båden fortalte om naturen på og omkring øerne. Efter turen var der arrangeret frokost på de snehvide strande, hvorefter vi havde to timers fritid, som vi brugte på at fotografere og bade i det turkisblå vand. Derefter gik turen hjemad, hvilket passede os meget godt, da vi var begyndt at være godt trætte og mættede af oplevelser efter den lange dag.
Alt i alt var turen ubeskrivelig smuk og overvældende.

I nat sover vi for sidste gang i vores camper (😢), da vi afleverer den i morgen i Cairns.
I Cairns har vi fire dage, hvor vi har lejet en lejlighed, som vi bor i indtil turen går til New Zealand næste fredag. Det bliver så spændende!

Sarah

Kære venner. Nu er det et godt stykke tid siden I har hørt fra mig. Men intet nyt er godt nyt!

Den sidste tid har vi tilbragt på surfcamp i Arrawarra samt i Byron Bay og området omkring.

Surfcampen var en stor succes, jeg nød det så meget. Det tog et par styrt på surfboardet før jeg fik smag for sporten, men da det først lykkedes mig at fange teknikken, var det det sjoveste. Jeg savner det! Vi mødte også en masse mennesker, særligt havde vi det hyggeligt med de skandinavere, som vi ankom med (tre nordmænd, to svenskere og to danskere). Vi mødte også to danske drenge og en pige, som jeg har gået på Oure med (som lovet, shoutout til August og Malthe 😝🤙🏼).
Efter campen tog vi til Byron Bay, hvor vi badede, hikede og kiggede strandbutikker. Byen bar en flippet atmosfære og var helt fantastisk smuk -særligt ved stranden, hvor vi brugte det meste af dagen.

Om aftenen tog vi til en lille by kaldet Mullumbimby, hvor Evas morfars fætter, Jacob, bor. Jacob boede i det skønneste hus uden for byen, væk fra støj og forurening fra trafik. Huset lå hævet over det smukkeste landskab og da vi gik morgentur i hans have, følte vi det næsten som paradis.

Dagen efter mødtes vi med Jacob og hans kæreste på en café, hvor de kom med en masse forslag til steder vi kunne besøge.
De sidste par dage har vi brugt på at besøge nogle af stederne, hvor særligt en hike til Minyon vandfaldene gjorde stort indtryk.

Nu er vi i byen Noosa, en smuk strandby med uendelig mange rundkørsler 😃 Vi er her nu for anden dag, men regner med at fortsætte nordpå senere i dag.

Sarah

I går ankom vi til Sydney, hvorfra vi tog til vores hostel, der ligger i strandbyen Bondi Beach.
Da vi havde fået vores værelse, satte vi taskerne og tog afsted for at udforske byen. Det var en rigtig lun sommeraften, hvor folk surfede, skatede og hyggede på tæpper ved stranden. Jeg elsker det.

Nu er det morgen, og vi er på vej til Sydney for at se operahuset og den botaniske have.

Stay tuned,
Sarah

Så kom dagen hvor vi forlader det klamme hostel! Selvom vores hostel har været lidt af en udfordring, har vi haft to skønne dage i Melbourne.

Igår løb jeg morgentur med Eva, 8 km rundt i byen. Det var en god måde at se byen på, særligt fordi der kun var få mennesker på gaderne.
Resten af dagen tilbragte vi på et stort marked, hvor der både var tøj, smykker, mad og en spåmand, der spåede pigernes og min fremtid 😃
Hvis hans spådom er korrekt, bliver jeg 97år! På markedet købte jeg også et armbånd og en nøglering, hvor jeg fik indgraveret min families navne, så jeg kan have dem med på farten. Det er en hyggelig ting.

Her til morgen tjekkede vi ud af vores hostel og er nu på vej til lufthavnen, hvorfra vi flyver til Sydney.

Kys,
Sarah

I dag ankom vi til Melbourne, den første storby på vores tur. Det er meget anderledes at være her efter at have tilbragt den sidste uge i naturen på campingpladser. Nu bor vi i stedet på et hostel, hvor vi for første gang sover i et dorm (en sovesal), hvilket er en smule grænseoverskridende!

Da vi ankom til vores hostel, tog vi på gåben afsted for at se byen an. Efter at have gået i kort tid, stødte vi på en masse kaffebare samt lækre boghandlere og tøjbutikker. I en boghandel anbefalede ejeren en masse steder, vi kunne tage til, herunder Curtain House; en høj bygning med spisesteder, boghandlere og ikke mindst et lækkert rooftop område, hvor der er bar og biograf udvalgte aftener. Der tog vi hen, og det var så fint! Trods det vrimlede med mennesker på gågaden foran bygning, var der meget få mennesker i derinde. En skjult perle!

Her til aften har vi været i biografen. Det var meget hyggeligt, og første gang jeg har været i biografen i udlandet.

Nu er vi tilbage på vores hostel, hvor vi har en smule svært ved at finde os til rette... særligt efter vi opdagede at en af vores roomies snakker med sig selv 😊.