Jag kan äntligen meddela att jag har gjort klart mina filmer från Australien!!

Tänkte då börjar med just Fraser Island ❤ Det var ett av de bästa äventyren jag och Rebecka gjorde. Fraser Island är världens största sandö. Vi bodde där i tält i tre dagar med ett gäng andra äventyrare. Man delades in i fyra grupper på de fyra bilarna man körde runt i över hela ön. Det var helt makalösa platser vi fick beskåda och uppleva, som är svårt att beskriva. Tur att jag gjorde filmer! På ön lever dingoes (ser ut som hundar), vilket vi blev upplysta om många gånger, som att vi var tvungna att ta med en "dingo stick" för att kunna försvara oss om de närmade sig oss... Men besvikna vi blev så såg de flesta av oss ingen. Däremot så var våra svenska babes omringade av dem vissa nätter på deras campingplats.

Ja jag tänker inte skriva så mycket mer utan ni får istället kolla när jag flyter med i en kall å, badar i campange poolar och ha en spaweekend bestående av hungriga småfiskar, eucalyptus-vatten och skrubbsand.

Oi!
Kan berätta att vi har slagits samman med våra tre härliga svenskar igen! Vi mötes upp i Airlie beach där vi åkte ut tillsammans till whitsundays och vår egna ö (Kommer göra ett inlägg om detta plus fraser Island när jag kommer ner till Melbourne).

Schemat är tätt och vi har något planerat nästan varje dag nu! Men nu har vi spenderat två dagar i Townsville. Första dagen tog vi det lugnt, tog en promenad, åt middag på McDonalds och kollade även på bio där... #backpackerlife
Dagen därpå åkte vi till Magnetic Island som ligger 20 min utanför Townsville med färjan. Mycket mysigt, men när vi tog bussen till sista området började det regna, så vi satt kvar och åkte tillbaka till färjan för hemfärd istället.

Vädret är inte det bästa i Queensland under januari-februari, då det är het värme, fuktigt och åska typ hela tiden. Så vi valde inte de bästa datumen, men vi är vikingar och står ut!

Lite härliga bilder avsluta jag med från Townsville och Magnetic Island!

Surfers paradise och vår lägenhet är nu lämnad och det är dags att dra sig vidare. Rebecka och jag ville inte gå tillbaka till hostel-livet riktigt än, så vi hyrde en lyxlägenhet i Brisbane istället, vilket va idiotiskt! Istället blev det ännu jobbigare att gå tillbaka till hostels! Jag, Rebecka och två nya trevliga kompanjoner hyrde en lägenhet i Oaks Charlotte towers på 43 våningen. Vi bodde alltså näst högst upp i en trea med två badrum, fräscht kök och en stor vacker balkong. Vi kände oss som kungar!

Vi bodde två nätter i Brisbane i ren lyx innan vi var tvungna att åka vidare till Hervey bay där vi ska åka över till fraser Island! Kommer lägga upp ett nytt inlägg så snart jag har ett bra wi-fi om våran fraser resa.

See ya!

Då va man 20 hela år! Hade jag varit hemma i Sverige så hade man gått till Systembolaget och känt sig vuxen. Här får man handla alkohol när man är 18 år, så ingen större skillnad!

Min födelsedag spenderades med Rebecka och Ebba som var gullig nog att åka från Byron bay för att fira mig ❤️ Rebecka skrämde livet ur mig på morgonen med gratulations-sång, konfetti och med en falsk stämma. Fick till och med ett litet fint paket med fullt av snickers, sura remmar och fler konfettikanoner i! Tack Rebecka 😘

Blev resturangbesök för middag & vin. På kvällen var det förfest i vår lägenhet som var proppad av ballonger, sedan blev det utgång på Shooters! På Shooters glömde jag min plånbok på toaletten med min mobil, enda nyckel och alla kort i. Det var nog min värsta halvtimme någonsin av ren panik! Men den kom tillbaka med bara 50$ mindre och resten av morgonen blev minnesvärd!

//Nu med mera 20-åringen Ida

God jul alla där hemma!

Rebecka och jag hade först tänkt skippa julen totalt, men efter att ha träffat våra härliga svenska vänner så fick det i alla fall bli ett försök till julbord!

Julbordet bestod av äcklig sill, gravad lax, ägg, sallad, räkor, känguru-köttbullar och krustader med svampfyllning. Blev lyckat!

På kvällen blev det utgång med biljard och kebab 💞

Merry christmas!

Vågar knappt prata om det för då kommer väl turen vända! Men under bara 2 dagar fick både Rebecka & jag jobb, samt ordnat en lägenhet.

Vi kommer nu stanna i surfers paradise i 1,5 månad och jobba på Surfers paradise Beach café: http://www.thesurfersparadisebeachcafe.com/ som har fantastisk atmosfär och man ser stranden medan man jobbar!

Sedan hittade vi en 3:a som ligger mitt i centrum av Surfers paradise. Så underbart att ha sitt egna rum, kunna packa upp sin resväska, sova i dubbelsäng, ha egen toa och kök. Det har man saknat mycket!!

Vi flyttade in i lördags och städade o handlade hela dagen ända till nu söndag kväll. Men nu är det äntligen klart, så det blir en liten film på det!

Hej vi lever fortfarande även om det inte verkar som det här! Det är inte de bästa förhållandena mellan wi-fi och mobilerna, så därför tar det tid innan man ens kan ladda upp en film.

Så nu har jag äntligen kunnat ladda upp dessa filmerna! Det var ett tag sen nu, men vi har vandrat uppe i Blue mountains, samt besökt Featherdale wildlife park under en heldag. Det var helt fantastiskt vackert och det blev vårt träningspass för en vecka!

Just nu befinner vi oss i gold coast, surfers paradise. Det är otroligt häftig stad med skyskrapor och vacker strand precis bredvid! Vi har sökt lite jobb här, så vi hoppas att vi får något.

Ha det!

Andra dagen i Byron bay och vi har ett säkert boende nu i en vecka. Märks att det är en beachstad och väldigt hippie. Men verkar vara super härlig!

Idag följde vi med på en vandring runt udden och upp mot fyren. Helt underbart var det och vi fick se rockor, sköldpaddor och delfiner i havet från berget! Vi fick även se ett litet gulligt wallabies (mini känguru) på våran vandring.

Imorgon kommer vi gå en surfkurs, så vi får se hur det går!

See ya

Hey!

Rebecka och jag känner oss nu klara med Sydney, så vi har faktiskt planerat en liten plan nu! I cirka två veckor var vi i Sydney av mycket slapphet, shopping och strandhäng. Vi besökte även Blue Mountains i lördags, som ni kommer snart se i ett nytt inlägg! Men nu dra vi oss vidare mot Byron Bay och hoppas på att vi kan jobba lite grann där. Vi har bokat in en resa genom East coast, med riktigt härliga äventyr, vilket jag ska ta upp senare. Några bilder på vår vistelse i Sydney samt en kort film mot Manly Beach!

Vilka klubbar det finns i Sydney!
I torsdags så gick vi till en av de finaste klubbarna, IVY. Det va sju våningar med olika dansgolv och pool högst upp... Helt sinnesjukt coolt och bara toppen dj's! Grym kväll, så ni ska få en liten inblick på hur det va!