View tracker

Har kört på bra den här veckan.

Tidigare har jag inte orkat springa alls. Men nu har jag börjat jogga på gå/löpbandet. I slutet av förra veckan klarade jag bara av att springa i cirka 5 minunter. Nu klarar jag av 15 minuter. Och det känns så skönt!

Har kört lite olika övningar. Squats med vikt, triax, benböj med kettlebells och maskiner med mera. Allt går bara bättre och bättre och suget att åka till gymmet för att träna är enormt.

Tillsammans med mina underbara vänner klarar jag allt! Tack till Selena, Hamo, Sofie och Amanda för ert sällskap och pepp! Det betyder mer än vad ni anar och ni är super duktiga!

Tillsammans är vi starka.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej. Tänkte att det är dags att börja skriva här igen då jag har börjat träna igen.

Har köpt ett årskort på Friskis och Svettis. Kommit igång ordentligt också vilket känns väldigt skönt.

Idag var jag på gymmet med Selena och hennes pappa. Vi körde lite olika övningar och så.

Imorgon blir det ett pass till.

Kämpa på!

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon.

Morgonpromenad
Gick upp klockan kvart över sex idag, klädde på mig träkingskläderna.

Rundan blev på två kilometer och nu sitter jag på altanen iden härliga morgonsolen, avnjuter en god frukost, innehållande: Brunflakes, sojadryck, några vindruvor och en skuren nektarin. Därefter blir det en kopp med kaffe.

Friskis & Svettis
Igår var jag på Friskis och Svettis med min vän Selena. Vi startade med fem minuter på roddmaskienen sedan fem minuter på gåbandet och fem minuter på cykeln.

Vi tränade sedan lite rumpa och ben/låroch mage.
Var däri cirka 45 minuter. När jag kom hem gick jag och mamma ut på en kvälls promenad, samma runda som nu på morgonen.


Likes

Comments

Nu är jag inne på tredje veckan då jag skippar potatisen, såsen och andra onyttigheter.

Under dessa veckor har jag ätit sallad och kyckling, tonfisk sallad, kyckling sallad, couscous med mera. Och det tänker jag fortsätta med.

Jag har minskat i centimeter runt magen och det känns jätte bra.

Likes

Comments

Idag blir det ett besök på gymmet igen och med mig har jag min vän Selena.

Det är magen som ska få arbeta. Kommer att starta passet med en kvarts uppvärmning. Därefter gå direkt till intervallpasset som innehållet bland annat situps med mera.

Klockan 17 kör vi igång och håller på enda tills vi inte orkar mer.
  • 84 readers

Likes

Comments

Gjorde ännu ett pass på gymmet igår. Jag startade med 15 minuters uppvärmning. 5 minuter på roddmaskinen, 5 minuter på cykeln och 5 minuter på crosstrainern.

Därefter fick benen, ryggen och magen arbeta. Körde 3 benämningar, 2 magövningar och 2 rygg övningar. Intervallen blev av också.

Idag får kroppen vila lite. Det blir eventuellt en promenad ikväll.


Likes

Comments

Det blevett besök på Friskis och Svettis idag med. Och liktsom igår blev det ännu ett intervallpass med samma övningar som jag nämnde i föregående inlägg. Men idag ökade vi på till 30 istället för 15 och det gick jättebra. Startade dagens träningen med 15 minuters uppvärmning. 5 minuter på Crosstrainer, 5 på roddmaskinen och 5 på gåbandet. 

Tränade lite rygg, axlar och mage. Sedan var det dags för intervallpasset. Startade intervallen med situps. 30 snea åt varje sida och 30 vanliga. Därefter blev det 30 armhävningar, plankan på 1 minut med 5 kg extra på svanken två gånger, 30 lyft med benen rakt upp i luften när man ligger på rygg, ligga på rygg och lyfta upp en 10 kilos säck med nedre delen av kroppen där blev det 30 lyft, och åt sidan där man håller balansen genom att sitta på en steppbräda och luta sig bakåt samtidigt som man för flyttar bollen åt varje sida 30 gånger. Allt detta även idag, upprepning två gånger. 

Avslutade dagens tränings pass med att cykla 1 mil och en halv kilometer samt gå på gåbandet 1 kilometer. 

Likes

Comments

Det har vart en period då jag har vart sjuk och inte kunnat träna. Men nu är jag igång igen och kör på för fullt. 

Till att börja med har jag börjat äta nyttigare. Jag väljer bort pastan och potatisen samt såserna och äter enbart fisk, kyckling, tonfisk och grönsaker till middag och lunch. Till frukost och kvällsmat blir det brunflakes med sojadryck och ibland fiberhavregrynsgröt och en smörgås av den nyttigare brödet. Är inne på den 12 dagen imorgon och det känns kanon. Känner inget sug efter sött och det känns fruktansvärt skönt. 

Igår var det det första besöket på Friskis & Svettis på ett bra tag. Jag var där med en vän som peppar mig och stöttar in i det sista! Jag körde först på lite uppvärmning på gåbandet på cirka 10 minuter. Därefter tränade vi rygg, lite axlar och mage. Ett intervallpass blev det av också där vi körde situps, 15 raka, och 15 snea. Plankan 1 minut, 15 armhävningar, och åt sidan med en viktboll på 7 kg samt benlyft. Allt detta gånger 2. 

Avslutade tränings passet med att cykla 8 kilometer. 

Likes

Comments

Testade att lägga in kvargen i frysen. Tänkte att det skulle bli som glass.

Nu sitter jag i solen och avnjuter den goda desserten, fryst blåbärgskvarg med frysta hallon på.

Kvargen är köpt på Netto och kostade 15 kronor. Den fanns också även i Vanilj och Jordgubbe.

Likes

Comments

Har införskaffat mig ett par nya träningsbyxor.

De är köpta på sportaffären, XXL Sport och Vildmark.

Jag fick de för endast 249 kronor och priset inan låg på 399 kr om jag inte mins fel.

De är super sköna och sitter som en smäck! Tog dessutom en storlek mindre än vad jag har på mina andra träningsbyxor.

Känns skönt och roligt att handla när man kan välja bland mindre storlekar än inann.

Likes

Comments