Hej! Det har det ekat tomt på bloggen ett tag nu, men är tillbaka med ett nytt inlägg! Det är nämligen så att vi precis bokat en resa till Dubai i slutet av april! Det blir en lång weekend med mamma och alla barnen. Det var ett tag sen vi reste allihop tillsammans! Min syster följde med till Italien i somras men min bror har jag inte rest med sedan jag var liten så det är på tiden, och som jag ser fram emot det! De ska bli sjukt kul!

Jag har varit i Dubai en gång tidigare vilket var för något år sedan och jag tyckte verkligen om det! Det är en häftig stad med massor av coola byggnader mm.

Bilderna är alltså tagna ifrån den gången! Först bilden är ifrån Khalifatower som är en byggnad känd för att vara så hög, jag och mamma åkte inte upp men pappa gjorde så bilden är tagen av honom. Men den här gången kanske det blir ett av målen att hinna med, skulle vara väldigt häftigt!

Mer om resan får ni höra närmare inpå och så länge får ni ha det bra så hörs vi snart igen! Kram!

Hej hörni! Igår lämnade vi Manuel Antonio för att ta oss upp mot Monteverde. Det var en tripp på drygt 4 timmar.

Klockan var väll runt sju när vi kom fram, vi möttes av kalla vindar och piskande regn, det kändes nästan som att checka in i en stuga i fjällen då alla var mycket varmt klädda vilket jag förstår då temperaturen var betydligt kallare här uppe.

Vi var rätt så trötta så vi käkade lite gott och sedan gick vi och la oss, eftersom att det blir mörkt ganska tidigt här fick vi inte se särskilt mycket av omgivningen förens på morgonen efter, men vilken utsikt!

Vi vaknade i tid för att få
ut så mycket som möjligt av dagen, jag och pappa åkte på någon djungel vandring vilket var sjukt häftigt! Mesans mamma som har svårt för för höga höjder stannade kvar på hotellet. Vi kom tillbaka runt tre tiden och har sedan dess inte gjort något speciellt, vi tänkte åka ner till stan och käka strax, hur har eran dag varit? Kram<3

Bilderna är tagna av pappa från hotellet, det myllar av kolibris här vilket är lite kul då dem inte är så vanliga.

Hej på er och god jul! Idag är det den 24 december och precis som varje år, julafton!

Dagen har varit lite annorlunda i år då vi inte är hemma, och eftersom julafton firas den 25 här har ingen tomte synts till ännu;)

Vi spenderade en stor del av dagen vid stranden men även i djungeln då vi hittade nån guidad djungeltur nära där vi bor, Jag hade nog förväntat mig mer av turen dock, då vi mest fick se små djur som grodor, småfåglar, krabbor mm men det var kul det med, däremot fick vi se sengångare vilket nog var det häftigaste vi såg, då jag aldrig sett något liknande förut.

Som avslut på turen gick vi till stranden där vi möttes av en massa apor men även tvättbjörnar som förvånade mig då jag inte visste att det förekom på där.

Efter att ha spenderat i stort sett hela dagen där rörde vi oss hemåt igen för att snart göra oss iordning för middag, med andra ord har dagen varit supermysig! Hur har eran jul varit?

Kram <3

Hej på er! Det var ett tag sen nu, det har varit en del i skolan nu innan lovet men också mycket att fixa inför resan, så har därför inte prioriterat bloggen på ett tag.

Nu är vi iallafall framme i Costa Rica efter en lång resa. Vi landade i onsdags kväll och spenderade natten på ett närliggande hotell för att på morgonen röra oss vidare söder ut.

Så idag blir det tredje natten här i Costa Rica och jag har redan fått sjukt bra intryck av landet! Det är så himla vackert och alla är så otroligt trevliga! Hela deras ekosystem är förövrigt något unikt! sjukt häftigt med all växtlighet och alla häftiga djur. Just nu bor vi på ett hotell som gränsar till djungeln vilket är otroligt häftigt då allt är så naturligt, inte brukar man vakna till vrålande apor eller skrikande papegojor haha.

Den översta bilden är tagen på hotellet och resten är från dagens trip till stranden som för övrigt var fantastiskt häftig!

På stranden fanns det massor med aktiviteter, allt från surfing till parasailing och massa mer, vi vart lite nyfikna på parasailing som verkade sjukt häftigt, kanske något att testa nån dag!

Pura vida! Som dom säger här <3

Lillördag! Ska självklart firas med TV mys och en god fruktsallad!

Tröja-Hunkydory/ Jacka-Veromoda /Poncho- Åhlens/ Västa- Alice shoes/ byxor- Calsidonia

Idag är det onsdag, och jag slutade vid lunch, så skönt att varje onsdag sluta redan vid 12 då jag går ganska sent alla andra dagar. Jag och Paulina åkte ganska direkt hem och knäppte lite bilder. Felice kom precis och nu väntar vi bara på liv som också slutar snart, Vi tänkte försöka plugga lite då iallafall jag och Paulina har en del prov och uppsatser till nästa vecka.

Kram

I brist på idéer får ni en "Recently published" från min Instagram! Som ni för övrigt kan testa o följa Wilda.a heter jag!

Kram

Hörni jag älskar appen PolyVore! Det är en app där du själv kan pussla ihop olika outfits med en massa klädesplagg.

Det bästa med appen enligt mig är att du också kan se vart alla plaggen går att köpa och även vad dom kostar! En sjukt bra app för dig som letar inspiration!

På bilden ser ni alltså olika typer av outfits som jag tycker är extremt snygga! Har blivit helt såld på läder tights! En lite längre blus/tröja till ett par sånna är såå snyggt! Att det kan vara så enkelt men ändå så snyggt!

Tycker även att glansiga skor är extremt snygga! Både färgen på bilden men även hel svarta.

Hoppas ni nu fått lite inspiration, Kram!

Jag själv tycker att julklappar många gånger kan vara svårt, både att veta vad man ska ge bort men också vad man ska önska sig. Därför har jag några tips på vad jag tycker är snyggt! Älskar exempelvis kepsarna och de matchande läder byxorna! Något som inte behöver vara speciellt påfrestande för plånboken heller.
Vad har ni för bra tipps kring julklappar?

Tredje advent och endast två veckor kvar till jul! Älskar att det faktiskt är snö ute för en gång skull, det blir så mycket mysigare till skillnad från allt slask som har varat i ett antal dagar nu. Men enligt prognoser ska det fina vädret hålla i sig ett tag till iallafall.

Idag har jag inte gjort många knop vilket har varit skönt, jag och min kompis Felice som också sov här vaknade runt lunch och sedan dess har jag bara tagit det lugnt. Nu är väl planen att försöka plugga lite, lär väl bli det mest ansträngde för idag haha.