Allmänt, Caroline Waller, Mat, Resor

Heeeej! Runt 11.30 imorse begav vi oss ut på stan efter att ha gjort oss hemma lite i lägenheten vi hyr här i Köpenhamn. Vi promenerade genom Nörrebro för att ta oss till California Kitchen där vi lunchade och sedan gick vi runt och kollade in butiker inför shoppingrundan som förhoppningsvis blir imorgon eller lördag. Nu är det snart dags för fördrink och sedan middag på Condesa. Hörs!//Caroline

Alva Schöldtz, Mat, Resor

Sista hela dagen i Genève spendera vi i stadens Farmer's Market. Dör köpte vi lunch, jag o en kompis köpte en baguette, brie ost och salami, och satte oss på en bänk och åt i solen. Så himla härligt! Sen så hoppade vi på en båt och åkte runt sjön. Dagen slutade med en middag på en härlig restaurang på en liten ö i sjön, ett perfekt slut på en super härlig resa! Dagen efter så åt vi bara en snabb frukost på ett bageri och sen så tog vi en bus till flygplatsen. Älskade Genève, en sån fin stad och det varma vädret gjorde resan ännu bättre. Vill verkligen dit igen fast under en längre tid! Puss<3 /Alva

Allmänt, Caroline Waller

Ingen skola för mig idag! Trots detta har veckan känts otroligt lång. Har haft prov varje dag hittills med bland annat matte nationella som jag egentligen känner gick ganska bra. Veckan härnäst blir ungefär likadan, om inte lite färre prov och fler inlämningar. I och med Kristi himmelsfärd så reser familjen för långhelg till Köpenhamn där vi ska hyra lägenhet i innerstan. Ska bli såå kul! Bilderna är från igår då Rebecca och jag gick på NK och kollade runt.

Just nu har jag nyss kommit hem från en powerwalk så ska fixa en tidig lunch och sätta mig i trädgården. Kram!//Caroline

Alva Schöldtz, Resor

Tredje dagen i Genève bestod mest av parker, vilket var helt ok för mig eftersom jag älskar att besöka parker i andra städer, speciellt Paris. I parken så åt vi lunch, tog bilder och bara satt o solade, så chill! Sen efter det besökte vi Patek Phillippe museet, alltså klockor, vilket var väldigt intressant men vääldigt varmt! Efter det så strosade vi runt på stan och shoppade, själv så köpte jag bara en svart bralette inne på Zara. Sen så gick vi på restaurang och åt ost fondue, för andra gången på resan... Mer om resan kommer! Puss<3 /Alva

Alva Schöldtz, Resor

Andra dagen i Genève var fullt upp! Schemat var helt fullproppat, först åkte vi till Favarger fabriken, ett Schweiziskt chokladmärke, där vi fick se hur choklad tillverkas och smaka på liiite för mycket choklad. Sen så tog vi tog ett tåg till Röda Korset Museet och FNs typ 'headquarters'. Chokladfabriken var favvostället! Mer från tredje dagen kommer! Puss<3 /Alva

Alva Schöldtz, Resor

Hejj! Kommer nu, lite sent pga dåligt wifi, att uppdatera och berätta om min resa i Genève! Det var jag och fem andra tjejer från min skola som åkte dit. Vi åkte på torsdagen och kom fram ungefär kl 4 efter ett avbokat flyg och borttappat baggage... Första dagen så vandrade vi bara runt i staden och åt på ett jätte gulligt fik. Sen så gick vi direkt till hotellet och kollapsade i sängs! Kommer mer senare från resten av resan! Puss<3 /Alva

Allmänt, Caroline Waller, Inspiration , Tankar

Satt bort en stor del av eftermiddagen på tumblr och polyvore. Mina föräldrar är i princip färdiga med att besikta bygget av vårt landställe så vi tre kommer att spendera mestadels av sommaren där medan Rebecca går kurs i New York. Har sökt arbete på ett av hotellen i närheten av vårt hus så förhoppningsvis får jag jobbet! Känner lite stress över de få sommarplanerna jag har utöver det. Ska planera ett besök till Oslo med min gamla bästis från Norge men det går såå trögt! Har även snackat lite om att dra ner till Köpenhamn som vi gjorde förra sommaren hos Alva i Torekov men att denna gång hyra lägenhet och stanna några dagar? Oklart!!

Var allt kommer från här

Blir sjukt inspirerad att planera lite inför inredningen i mitt lilla rum på landstället! Samt en liten wishlist på saker inför en avslappnad sommar. Ska satsa på att ta med flera böcker då det är på sommaren jag hinner läsa ostört från fram till baksidan. Otroligt härligt när man solar och lyssnar på sin favvo spellista! Mer om sommarplaner får redas ut snart. Det är ju trots allt bara ungefär en månad kvar! Yey!//Caroline

Allmänt, Caroline Waller

Efter skolan myste jag med Johanna i solen en stund innan jag sprang vidare till min klippning. Efteråt drog jag runt på stan ett tag. Letar nya jeans men det blev ett par kostym-ish byxor och tischan ni kanske ser i reflektionen av mig i första bilden istället. SÅ typiskt!! Nu vilar jag bara hemma efter en god middag bestående av sashimi sallad. Var taggad på att hänga med kompisar men det blir förmodligen nästa helg istället.. :/ Hoppas att ni har en mer händelserik helg än min är just nu i alla fall!//Caroline

Allmänt, Caroline Waller, Mat, Tips

Rebecca fixade lite overnight oats för oss att äta till frukost. Jättegott utan några toppings men hade lite extra tid så jag åt en skål med hallon, banan, kokos flakes och kokosflingor på. Tips på en nyttig och snabb frukost! Nu måste jag springa till skolan. Har bara två lektioner idag och sedan klippning på Unik! Kram//Caroline

Min tumblr här

Caroline Waller, Tankar

Hellooo! Veckan har varit pluggpluggplugg och imorgon är den ända dagen då jag inte har någon examination. Alva åker till Schweiz på skolresa idag och jag vill nästan packa ner mig i hennes resväska och följa med! Har ni klickat in på våra första inlägg vet ni kanske att vi brukade gå i samma skola och att det är på så sätt vi lärde känna varandra. Tänkte att det vore roligt att ta en liten recap på hur det hela började!

Fram till 2015 organiserade några av lärarna på skolan en årlig resa till Paris som man fick skriva upp sig på. Jag var rätt så ny i skolan och Alva och jag gick inte i samma klass men i samma franska klass två gånger i veckan. Vi bestämde i alla fall för att båda skriva upp oss på resan och väl där klickade vi direkt! Sjukt många roliga och härliga minnen från den resan! Vi skulle tillbaks i nian på ett slags utbyte men det avbokades några månader innan på grund av terrorhot vilket sög.. Hoppas i alla fall att Alva har det superkul i Genève och att hon uppdaterar med bilder därifrån! Höörss//Caroline