Rubriken säger allt!

  • Jag hatar att springa! Oavsett om det är i naturen eller på ett löpband. Det enda jag kan tänka på när jag springer är att jag vill att det ska ta slut. SÅ TRÅKIGT!
  • Simma! Samma anledning som ovan, men plus att du blir blöt och det går långsamt. Du kan även få kissvatten i munnen.
  • Tennis! Jag önskar att jag gillade denna sport, men jag är så dålig på den att det blir tråkigt.

Sedan kommer jag inte på mer. Så fler saker på den positiva sidan än på den negativ.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Jag älskar att träna! Känslan man får i kroppen efter ett tufft pass är svårt att slå. Vissa aktiviteter föredrar jag mer än andra, och dessa ska jag berätta för er nu!

  • Yoga! Trots rubriken så älskar jag att gå på yoga. Troligtvis för att jag är väldigt vig och känner mig duktig när jag gör det. Samt när den sista avslappningen är så är det så skönt att ligga och göra ingenting.
  • Lagsporter! Att kämpa tillsammans för ett mål gör mig glad! Men jag kan även skrika till mina lagkamrater för att de är dumma i huvudet.
  • Promenader! Älskar att gå långa promenader medan jag lyssnar på en podd.
  • Olika pass! Spinning, bodypump, sumba och liknande är alla charmiga, men på olika sätt. Finns såklart vissa pass som jag inte gillar, men i allmänhet så gillar jag de mesta.

Likes

Comments

Jag är en sportig typ med ett tävlingssinne som inte är att leka med. Därför gillar jag sporter som fotboll, basket eller liknande. Men jag är inte aktiv i något lag nu, så då får man hitta andra sätt att motivera sig!


Jag har sprungit toughest två år i rad nu. Det ska erkännas att det inte gått så bra, men jag har tagit mig igenom. Men nästa år ska det vara skillnad! Därmed ska min träning försöka riktas mot träning som är förberedande för detta lopp. Speciellt armar och flexibilitet behöver jag jobba på. Så det kör vi på! Rent konkret hur det ska gå till återkommer jag till.


Gymmet är min vän! Och jag önskar utomhusgymmen också var det, men vi har inte klickat ännu... Men jag för flörta vidare med dem! På gymmet är det klassiska övningar som marklyft och olika maskiner som används. Pass vill jag även gå på! Älskar bodypump när man känner att man svettas så man kan dö och vill kasta en vikt på instruktören då hen säger "bara 30 sekunder kvar!" när man känner magsaften uppe i halsen. Så kul!

Likes

Comments

På gymnasiet fick vi en uppgift att beskriva oss själva med ett ord. Man skulle skriva en liten text och förklara varför man valde det ordet. Jag skrev istället en text om varför jag inte kan beskriva mig själv med ett ord, då jag är så många saker! Jag känner likadant som jag kände då, nämligen att det inte går att beskriva mig själv med ord på detta sätt. Så istället får ni själva upptäcka hur min personlighet är!


Men lite konkret fakta kan ni få! Och eftersom det är en träningsblogg så är det den aktuella informationen för det som jag tänker ge.

  • 159 cm lång/kort
  • 64 kg
  • Tränar på fitness 24/7
  • Har varit aktiv inom fotboll och basket (Trots längden...)

Som ni kanske märker är jag ganska anonym på bloggen. Jag har varken bild eller namn. Detta kanske ändras i framtiden, men just nu så får det vara så!

Likes

Comments

Jag är en periodare. Under vissa perioder så tränar jag varje dag medan andra så tränar jag inte alls. Men jag har bestämt mig att nu får det räcka! Nu ska jag komma igång med min träning! Men hur motiverar man sig till det? Jo genom att blogga! Så det testar vi nu.


Jag vet att jag inte är den första som tänker såhär. "Bara jag har något som motiverar mig så kommer jag klara det galant!". Sedan börjar man med att träna stenhårt och ändrar hela ens livsstil. För några dagar. Sedan sitter men där i soffan och kollar en ny serie med en chipspåse i handen. "En dag gör ju inget, jag går imorgon". Så istället för att gå ut stenhårt ska jag göra tvärtom! Jag ska ta det extremt lugnt och sedan öka. Jag börjar med en förkylning och inget träningspass alls, så kan det bara bli bättre sen.


Men vem är jag? Vad ska jag ha för träningsupplägg? Vilka övningar gillar jag och vilka hatar jag? Det kommer under följande dagar, så jag hoppas ni hänger med!

Likes

Comments